تحقیق مدیریت تلفیقی مگس زیتون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق مدیریت تلفیقی مگس زیتون دارای ۱۴۷۲۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق مدیریت تلفیقی مگس زیتون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق مدیریت تلفیقی مگس زیتون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق مدیریت تلفیقی مگس زیتون :

عنوان: تحقیق مدیریت تلفیقی مگس زیتون

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: ۲۴

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

قسمتی از متن:

زیست شناسی مگس زیتون

مگس ماده هنگامی که زیتون مناسب تخمگذاری است به این گیاه جلب میشود و میوه های تازه تشکیل شده نمی توانند جلب کننده حشرات ماده برای تخمگذاری باشند. میزان مطلوبیت میوه زیتون جهت تخمگذاری به رقم زیتون و سطح اقدامات زراعی بستگی دارد بنابراین زیتون های تحت آبیاری و یا ارقام میوه بزرگ مانند میوه های کنسروی زودتر از زیتون های بدون آب یا ارقام با میوه بزرگتر و ارقام زود رس مانند زیتون ماری به عنوان محل تجمع آفت محسوب می شوند که قبل از سایرین آلوده می شوند . داخل سایبان درخت هم شکل و هم رنگ سبز – زرد یا سیاه میوه تحریک بینایی برای ماده های جستجو گر محسوب می شوند با این وجود تحریکات بینایی ، بویایی و چشایی نیز برای جلب ماده ها جهت تخمگذاری مهم هستند . تخمگذاری تحت تاثیر جلب کننده ها ، تحریک های مربوط به تخمگذاری و ترکیبات بخار شونده دورکنندهای که توسط میوه زیتون طی مراحل خاص رشد خود ایجاد میکند می باشد . تخمگذاری تحت تاثیر ترکیبات مشتق شده از یک فنولیک گلوکوزاید مترشحه درخت زیتون است . ترکیبات مومی روی زیتون محرک تخمگذاری نیستند ولی ترکیبات بخار شونده عصاره شاخ و برگ محرک تخمگذاری هستند. مگس های ماده روی درختی که زودتر میوه هایش رسیده و یا آبیاری می شود و در نتیجه رشد یافته تر است جمع می شوند.

اهمیت اقتصادی مگس زیتون

آستانه زیان اقتصادی مگس زیتون در زیتو­ن­های کنسروی پایین است و در بسیاری از کشورهای آلوده به آفت، این سطح در حد یک درصد یا کمتر است. آستانه زیان اقتصادی این آفت در اروپا برای تولید روغن ۱۰ درصد برآورد شده است. میوه ارقام روغنی که برداشت آنها در فاصله زمانی بین ۴-۳ هفته بعد از شروع تغذیه لارو صورت می­گیرد، خسارت بیشتری را می­بیند (Rice, 2000). مشکل اساسی دیگر برای تولیدکنندگان زمانی است که تغذیه و سوراخ کردن میوه توسط لاروها، باعث ورود میکروارگانیسم­های گندخوار می­شود و با اکسیده کردن میوه­ها باعث ایجاد مزه و بوی نامناسب می­شوند. این حالت معمولاً در پایان مرحله رشد و نمو لاروها اتفاق می­افتد (Rice, 2002).

علائم خسارت مگس زیتون

علائم سوراخ­شدگی و سوراخ­های خروجی آفت روی میوه­های زیتون، علامت خوب تشخیص فعالیت این آفت است. مگس ماده در زیر پوست میوه محفظه کوچکی ایجاد می­کند و تخم خود را در آنجا می­گذارد و در نتیجه این ناحیه فرو­رفته و سیاه­رنگ می­شود. تغذیه لارو منجر با ایجاد تونل داخل میوه و منهدم شدن قسمت گوشتی میوه می­شود. در نتیجه حمله باکتری­ها و قارچ­ها میوه زیتون پوسیده می­شود و منجر به افزایش اسیدچرب آزاد روغن زیتون و تغییر رنگ آن می­شود (Athar, 2005).

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.