مبانی نظری فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی دارای ۲۳۹۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی :

عنوان: مبانی نظری فرهنگ سازمانی و هوش هیجانی
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: ۹۷
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

قسمتی از متن:

تعریف فرهنگ سازمانی
– فرهنگ سازمانی یک متغیر محیطی است که به میزان متفاوت بر تمام اعضای سازمان اثر میگذارد و از این رو درک درست از این ساختار برای اداره سازمان و کار مؤثر حائز اهمیت است (لاسن و زنگ شن،۱۳۸۱).
– فرهنگ سازمانی همان شالوده درونی و ساختار غیر مشخص سازمان است که بر اساس اهداف، فناوری، ساختار، سیاست ها، عملکرد و محصولات سازمان تجلی می یابد و آشکارترین نمودش را در رفتار کارکنان می توان مشاهده کرد ( امیری کرمانشاهی،۱۹۹۲).

ویژگی های فرهنگ سازمانی
برای اینکه بتوان به نوع و وضعیت فرهنگ یک سازمان پی برد باید اندیکس هایی را تعیین و برحسب آن شاخص ها بتوان فرهنگ یک سازمان را شکافت. از دیدگاه های مختلف شاخص های متعددی بیان گردیده است در اینجا تنها به شاخص های مورد نظر رابینز اشاره می گردد به اعتقاد رابینز شاخص های عمده ای که می تواند فرهنگ سازمانی را مشخص نمایند عبارتند از :
۱- خلاقیت فردی: میزان آزادی عمل و استقلال افراد در سازمان.
۲- ریسک پذیری: میزانی که افراد تشویق می شوند تا دست به کار های مخاطره آمیز بزنند.
۳- رهبری: مشخص بودن هدف ها و عملکرد های مورد انتظار در سازمان.
۴- یکپارچگی: درجه ی هماهنگی واحدهای سازمان.
۵- حمایت مدیریت: درجه ای که مدیران زیر دستان خود را یاری می کنند.

۶- کنترل: قوانین و مقررات ناظر بر رفتار افراد.
۷- هویت: میزان یا درجه ای که افراد، خود را متعلق به سازمان و سازمان را متعلق به خود می دانند.
۸- سیستم پاداش: میزان وابستگی پاداش ها به شایستگی افراد.
۹- سازمان یا پدیده ی تعارض: میزان پذیرش تعارض یا انتقاد در سازمان.
۱۰- الگوی ارتباطی: میزان اعمال سلسله مراتب در اختیارات (رابینز،۱۳۷۸).

نقش و کار کردهای فرهنگ در سازمان
– فرهنگ تعیین کننده ی مرز سازمان بوده و سازمان ها را از هم تفکیک می نماید.
– نوعی احساس هویت به پیکر اعضای سازمان تزریق می کند.
– فرهنگ باعث می شود که در افراد نوعی تعهد نسبت به چیزی به وجود بیاید که آن چیز بسی بیش از منافع شخصی فرد است.
– فرهنگ موجب ثبات و پایداری سیستم اجتماعی می گردد. فرهنگ از نظر اجتماعی نوعی چسب به حساب می آید که می تواند از طریق ارائه استاندارد های مناسب، اجزای سازمان را به هم متصل کند.
– فرهنگ به عنوان یک عامل کنترل به حساب می آید که موجب بوجود آمدن یا شکل دادن به نگرش ها و رفتار کارکنان می شود(رابینز، ۱۳۷۴).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.