پیشینه تحقیق جهانگردی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه تحقیق جهانگردی دارای ۲۳۸۰۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه تحقیق جهانگردی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه تحقیق جهانگردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه تحقیق جهانگردی :

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق جهانگردی
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: ۴۳
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

قسمتی از متن:

مفاهیم جهانگردی :

جهانگردی واژه ای است فارسی به مفهوم «جهان گردنده و آنکه دراقطار علم بسیار سفرکند» (دهخدا، ۱۳۲۵ -۱۳۶۰ ، ۸۰۶،۸۰۷ )

جهانگردی در فارسی به جهان را گشتن و سیر آفاقی کردن معنی می دهد و سفرهای داخلی را دربر نمی گیرد. (الوانی، ۱۳۷۳ ، ۱۱۴)

در زبان فارسی، کلمه سیاح درگذشته به کسانی گفته می شود که با هدف و منظوری مشخصی دست به سفر می زدند مانند ناصر خسرو این واژه درزبان فارسی تا نیمه اول قرن بیستم درمعنای فوق بکار می رفت تا واژه جهانگرد و جهانگردی جای آنرا گرفت .(رضوانی، ۱۳۷۹ ، ۱۵)

جهانگردی ظاهرا معادل سیاحت (عربی ) توریسم (فرانسه ) است ، سیاحت درعربی به معنای زیاد سفر کردن است .

درزبان فارسی از نظر کمی ، تفاوتی میان جهانگردی و مسافرت یا سفر وجود دارد یعنی اغلب فارسی زبانان جهانگردی را مترادف با زیاد سفر کردن می دانند ، درحالیکه واژه (سفر و مسافرت ) به سفرهای کوتاه مدت دور یا نزدیک نیز مربوط می شود . به کار بردن واژه جهانگردی درگفتگوی میان مردم چندان رایج نیست و بیشتر مردم ترجیح می دهند واژه های مسافرت ، سفر مسافربه کاربرند هر چند که این واژه ها ریشه عربی دارند .

جهانگردی عبارت است از مجموعه فعالیتهای افرادی که به مکان های خارج از محل زندگی و کار خود به قصد تفریح و استراحت انجام امور دیگر مسافرت می کنند بیش از یکسال متوالی در آن مکانها نمی مانند .(داس ویل،۱۳۷۸ ، ۱۷)

تفرجگران عبارتند از : بازدید کنندگان موقتی که مدت اقامتشان در سرزمین یا کشور مورد بازدید از بیست چهار ساعت بیشتر نیست ( سفر کنند گان یا کشتی تفریحی نیز شامل این گروه می شوند .

طبق تعریف سازمان جهانگردی ( wto) جهانگرد کسی است که به سرزمین یا کشوری غیر از جایی که اقامت دائمی دارد سفر کند و حداقل یک شب و حداکثر یکسال در آنجا بماند و دلیل عمده مسافرتش اشتغال به کاری به منظور دریافت دستمزد نیست .بنابراین جهانگردی ویژگیهای زیر را دارد.(محلاتی، ۱۳۸۰ ، ۴و۵)

فعالیتی بسیار پیچیده و چند جانبه است که روابط بی شماری میان شاخه ها و رشته ها ی گوناگون فعالیتهای انسانی ایجاد می کند
پدیده جهانگردی و پیامدهای آن از حرکت مردم برخاسته است، پس در واقع حرکت و جا به جایی مبنای جهانگردی است
جهانگردی از آنجا که ترک خانه و بوم و رفتن به جایی دیگرمنشاء جهانگردی است این نوع فعالیت اصولا به فعالیتهای محل کار و اقامت دائم جهانگردکاملا تفاوت دارد .
توقف فرد در مقصد موقتی است و پس از مدتی به مکان همیشگی خود مراجعت می کند
مسافر، قصدی برای اشتغال به کار درمقصد مسافرت ندارد .

جهانگردی عبارت است از مجموعه ای از فعالیتها، پدیده ها و روابطی که از مسافرت و اقامت مردم درمحلی غیر از محل اقامت دائمشان بوجود می آید و این امر تا زمانی صادق است که اقامت موقت باشد و شامل اشتغال موقت نیز نشود.

جهانگرد داخلی کسی است که از محل اقامت خود حداقل ۵۰ مایل دور شده و برای اهدافی از قبیل امور کاری تفریح امور شخص و استراحت در محلی اقامت گزیند. مدت اقامت او می تواند کمتراز یک شب یا بیشتر باشد .سفرهای بین محل کار وسکونت دراین تعریف قرار نمی گیرد.(الوانی، ۷۳۱۳ ، ۲۰)

جهانگردی در بردارنده مجموعه فعالیتهای است که دربخشهای تولید ، بازاریابی ، مصرف محصولات بی شماری مانند اجاره خودروها ، اتاقهای هتل ، غذا و غیره تاثیر دارد این صنعت نیازمند تحقق برنامه ریزی ، مدیریت و کنترل است (شفیع زاده، ۱۳۸۳ ، )

مفاهیم سفر عباتند از :

( بقیه سپیدی روز بعد از فروشدن آفتاب و سپیدی صبح ، صلح کردن میان دو قوم و میانجی گری کردن )

( بیرون شدن از شهر خود به محل دیگر رفتن ، قطع مسافت ، راهی را بپیمایند و از محلی دور ، توجه دل به سوی تعالی )(معین، ۱۳۷۶، ۱۸۸۸)

افرادی که با کشتی مسافرت می کنند ودربندری مسیر راه ۲۴ ساعت می مانند(فیض بخش، ۱۳۵۵,۴)

شاید دلیل اینکه سفر به معنای سپیدی صبح آمده است این باشد که سپیدی به مفهوم روشنی و درخشانی است که در طی سفر است که بسیاری از ناشناخته های ذهن آدمی تاریکی ها مجهولات درباره نواحی ، سرزمین ها ، طبیعت مردم … شناخته می شود (روشنی ها ، معلومات) وانگهی ، سفر نیکی ها بدی های نهاد آدمی را روشن می سازد .

توریسم:

توریسم که واژه ای است فرانسوی از ریشه (تور) گرفته شده است. تور در زبان فرانسه به معنای حرکت دورانی (چرخش) عمل پیمودن ، ملی کردن پیرامون ، سیر کردن ، گردش نمودن.(محلاتی، ۱۳۸۰، ۲)

به نظر پیر لاروس ، توریسم عمل مسافرت به منظور تفنن و لذت است و توریست کسی است که برای خشنودی خود و لذت بردن مسافرت می کند .( Larousse 1971 , 1079)

پل روبر می گوید: توریسم عمل مسافرت کردن و طی مسافت نمودن و رفتن به جایی غیر از مکان همیشگی و متعارف زندگی به منظور تفنن و لذت بردن است ( حتی اگر این کارشامل یک جابه جایی کوچک باشد یا اینکه هدف اصلی از این جا به جایی غیر از تفنن و لذت بردن باشد) و توریست کسی است که این کار را انجام می دهد . (P.Robert .1971,1079)

گردشگری دلیل کنجکاوی یا بیکاری و برای لذت بردن و تفریح یا بالاخره به منظور ادعای اینکه (مسافرت) کرده است به مسافرت می رود .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.