پیشینه تحقیق تعهد سازمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه تحقیق تعهد سازمانی دارای ۲۳۶۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه تحقیق تعهد سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه تحقیق تعهد سازمانی :

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: ۵۴
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

قسمتی از متن:

تعاریف تعهد سازمانی
تعهد از زمر واژه¬هایی است که تعاریف زیادی بر آن از دیدگاه¬های مختلف ارائه شده است. مفاهیم متعددی مانند وجدان کاری-اخلاق کاری-رغبت-مسئولیت پذیری و… که با وجود داشتن تفاوت¬های مفهومی، معادل با تعهد مورد استفاده قرار می¬گیرد.به عبارتی، مانند خیلی از مفاهیم روانشناختی سازمانی، تعهد نیز به شیوه¬های متفاوتی تعریف و با ابعاد و مقیاس¬های گوناگونی اندازه¬گیری شده است.
«رایلی و کادول » تعهد را به عوامل و انگیزه¬های درونی و برونی شغل تقسیم می¬کند؛ و «سامرز » تعهد مؤثر را نوعی وابستگی و انضمام به سازمان می¬داند که به صورت پذیرش ارزش¬های سازمان و تمایل به باقی¬ماندن در سازمان تظاهر می¬نماید. «بلانچارد و هرسی » تعهدات مدیر موفق را مجموع اقداماتی می¬دانند که در مورد هر یک از موارد زیر انجام می¬رسد:
تعهد نسبت به مشتری
تعهد نسبت به سازمان
تعهد نسبت به خویشتن
تعهد نسبت به مردم
تعهد نسبت به وظیفه
بدین ترتیب، نامبردگان تعهدات مدیر موفق را در مدار پنج گانه ای تحلیل می¬کنند. با توجه به اینکه در تعریف وجدان کاری این مفهوم به صورت احساس تعهد درونی تعریف شد، ارتباط بین مفهوم وجدان کاری و تعهد روشن می¬شود؛ به این ترتیب که وجدان کاری، تعهد را به همراه دارد ولی داشتن تعهد، الزاماً به مفهوم داشتن وجدان کاری نیست. به بیان دیگر، حوزه و دامن تعهد، متفاوت است و میزان آن بستگی به نوع نگرش نسبت به مسئله تعهد دارد (بختیاری، ش ۴۲-۴۱).
پورتر و همکارانش (۱۹۷۴) تعهد سازمانی را پذیرش ارزش¬های سازمان و درگیر شدن در سازمان تعریف می-کنند و معیارهای اندازه¬گیری آن را شامل انگیزه، تمایل برای ادامه کار و پذیرش ارزش¬های سازمان می¬دانند.
چاتمن و اورایلی (۱۹۶۸) تعهد سازمانی را به معنی حمایت و پیوستگی عاطفی با اهداف و ارزش¬های یک سازمان، به خاطر خود سازمان و دور از ارزش¬های ابزاری آن «وسیله ای برای دستیابی به اهداف دیگر» تعریف می¬کنند (رنجبریان، ۱۳۸۵).
تعهد سازمانی عبارت از نگرش¬های مثبت یا منفی افراد نسبت به کل سازمان و نه شغلی که در آن مشغول به-کارند. در تعهد سازمانی شخص نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارد و از طریق آن سازمان خود را مورد شناسایی قرار می¬دهد (استرون، ۱۳۷۷).

و…

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.