تحقیق روش المان محدود و المان نامحدود


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق روش المان محدود و المان نامحدود دارای ۲۳۵۰۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق روش المان محدود و المان نامحدود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق روش المان محدود و المان نامحدود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق روش المان محدود و المان نامحدود :

عنوان: تحقیق روش المان محدود و المان نامحدود
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: ۴۴
همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن
منابع کامل

قسمتی از متن:

مقدمه ­ای بر روش المان محدود

روش المان محدود یکی از روشهای عددی است که به طور گسترده­ای در زمینه­های مختلف مهندسی استفاده می­شود. کتاب­های زیادی در این رابطه موجود است به عنوان مثال می­توان Bathe, (1996) و Cook, (2007) را نام برد. یکی از کتاب­های معروف در این زمینه کتاب زینکویچ Zienkiewicz & Taylor, (1977) است که ایشان یکی از پیشگامان روش المان محدود به حساب می­آیند.روش المان محدود مبتنی بر دامنه(حوزه)است. در اکثر روشهای مبتنی بر حوزه، احتیاج به برش حوزه محاسباتی با یک مرز مشخص است. برای حالاتی که در حوزه محاسباتی انتشار شعاعی یا پراکندگی امواج داریم، شرائط مرزی باید به نحوی انتخاب شوند که استهلاک موج در بی­نهایت را نشان دهند (شرط تشعشعی سامرفلد). گاهی اوقات مرز به اندازه کافی دور در نظر گرفته می­شود تا موج قبل از رسیدن به مرزهای حوزه مستهلک شود. قبل از به وجود آمدن روشهای عددی مختلف که قادر به در نظر گرفتن شرایط بی­نهایت باشند از این تکنیک استفاده می­شد. اگر مسئله در حالت سه بعدی باشد یا مسئله کمی پیچیده باشد، هزینه و حجم محاسبات به شدت افزایش می­یابد. برای مقابله با این مشکل تکنیک­ها و روش­های عددی مختلفی بوجود آمده­اند.

محدودیت اصلی روش المان محدود برای حل مسئله موج، قرار گیری یک طول موج در یک المان است. به عبارت دیگر اندازه شبکه بندی(مش) محیط باید به صورتی باشد که یک المان بتواند یک طول موج را در خود ببیند. معمولاً در مسائل مهندسی با یک فرکانس مشخص سر و کار نداریم، بلکه بارگذاری­ها اکثر اوقات شامل طیف گسترده­ای از فرکانس هستند و این مسئله مبین این است که برای فرکانس­های مختلف احتیاج به شبکه بندی با اندازه­های مختلف است.

محدودیت دیگر روش المان محدود برای مسئله موج، مشکل در مدل کردن حوزه بی­نهایت است. اساساً روش المان محدود بر اساس معادله حاکمه بوده و فرمولاسیون آن برای حوزه محدود است.

برای بررسی مسئله موج با روش المان محدود، حوزه مسئله به تعداد محدودی المان با اندازه محدود تقسیم شده و انتگرال گیری روی حوزه مسئله، در واقع جمع سهم هر المان است. به منظور برخورد با مسئله موج در حوزه بی­نهایت با روشی مبتنی بر حوزه، برش حوزه حل مسئله با فاصله­ای محدود همراه با مرز ساختگی بیرونی ضروری است. البته این مرز ساختگی باید بصورتی باشد که المان­های محدود داخل حوزه را به مرز بیرونی از لحاظ ریاضی مرتبط کرده و شرط تشعشعی سامرفلد در بی­نهایت را ارضا کند.

اما، با وجود این محدودیت­ها، روش اجزا محدود هنوز یکی از پرکاربردترین روش­های عددی­ است که برای بررسی مسائل موج بکار می­رود و در سالهای اخیر بیشتر مورد علاقه محققین قرار گرفته است. یکی از مزایای این روش، اصول نظری استوارش است. همچنین تولید سیستم ماتریس­های پر از درایه صفر و نواری که هزینه و زمان محاسبات را به شدت کاهش می­دهد، از مزایای دیگر این روش است. روش المان مرزی به عنوان روش موثری نسبت به روش­های مبتنی بر حوزه در نظر گرفته می­شود. اما از اشکالهای آن تولید سیستم ماتریس­ها پیچیده و پر درایه است که معمولاً هزینه محاسبات را بشدت افزایش می­دهد.

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.