پروپوزال بررسی تاثیر قابلیتهای ارتباطی مدیران و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پروپوزال بررسی تاثیر قابلیتهای ارتباطی مدیران و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروپوزال بررسی تاثیر قابلیتهای ارتباطی مدیران و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروپوزال بررسی تاثیر قابلیتهای ارتباطی مدیران و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروپوزال بررسی تاثیر قابلیتهای ارتباطی مدیران و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری :

پروپوزال بررسی تاثیر قابلیتهای ارتباطی مدیران و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری

تعداد صفحات : ۱۸ با فرمت ورد و قابل ویرایش

ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :

رقابت پذیری و دستیابی به عملکرد بالا برای هر سازمان و شرکتی از جمله مباحبی است که طی سال­های اخیر به شدت مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است. از ویژگی­های شرکت های موفق برخورداری از قدرت رقابت پذیری است و درعین حال ویژگی بارز شرکت­های ناموفق، نداشتن این ویژگی است. رقابت پذیری کلید موفقیت هر شرکتی و باعث توسعه ترویج مستمر رقابت­پذیری خواهد شد(هانسس و پاولس[۱]، ۲۰۱۶). یکی از راه­های ایجاد مزیت رقابتی ایجاد ارزش بالاتر برای مشتریان می­باشد. ایجاد ارزش بالاتر یک تفکر ارزشمند می­باشد، که می­تواند به ترویج یک مدل کسب و کار پایدار انجامد. ایجاد شده برای مشتریان باعث ایجاد ارزش برای شرکت، سود و همچنین یک رابطه بلندمدت مشتری با شرکت خواهد شد. ایجاد ارزش برای مشتریان از دو طریق ایجاد روابط و همکاری انجام می­شود (جوزه سانچز[۲] و همکاران، ۲۰۱۸). ایجاد ارزش مشتری باعث یک تعهد استراتژیک بین شرکت و مشتریان خواهد شد. که مزایایی اقتصادی برای شرکت به ارمغان خواهد آورد. یکی از روش­های ایجاد ارزش مشتریان نوآوری در بازاریابی می­باشد(پریک چاس[۳] و همکاران، ۲۰۱۷). با افزایش رقابت در بازارهای جهانی در طول دو دهه توانایی نوآوری در بازاریابی منبع مهمی برای ایجاد ارزش محسوب می­شود. نوآوری بازاریابی به اشاره فرآیندهای انجام شده توسط شرکت برای تطبیق محصول با نیازهای خاص مشتریان دارد(پدروسا[۴] و همکاران، ۲۰۱۳). نوآوری بازاریابی باعث ایجاد استراتژی بازاریابی مناسب، بهبود مسیر طی شده در بازار، افزایش سطوح مهارت­های مدیریت در درون شرکت خواهد شد. نوآوری بازاریابی برای شرکت ارزش استراتژیک خلق خواهد کرد. نوآوری بازاریابی همچنین میتواند به مزیت رقابتی و افزایش رقابت پذیری کمک کند(ویراواردن و ماووندو[۵]، ۲۰۱۱). رن[۶] و همکاران(۲۰۱۰) در یک مطالعه نشان دادند که نوآوری بازاریابی منبعی مهم برای مزیت رقابتی پایدار است. شرکت­های موفق نوآوری و فعالیت­های بازاریابی را به طور همزمان در مسیر رسیدن به عملکرد بازار برتر هدایت می­کنند. این مکمل بودن قابلیت نوآوری و عرضه تلاش­های شرکت به بازار بالاترین اهمیت را دارد، در حالی که نوآوری شرکت را قادر به خلق ارزش(ایجاد ارزش برای مشتری) می­کند(رن و همکاران، ۲۰۱۰). به عبارت دیگر نوآوری بازاریابی، سازمان­ها را قادر میسازد تا همگام با تغییرات فناروری، نیازهای مشتریان را که پیوسته با تغییرات سلایق و شرایط جامعه دستخوش تحول است، شناسایی کزده و انتظارتشان را برآورده سازد و بتوانند در بازار به مزیت رقابتی پایداری دست یابند(تقوی، ۱۳۹۰). یکی دیگر از عوامل مهم که می­تواند منجر به ایجاد ارزش برای مشتریان و مزیت رقابتی شودف قابلیت­های ارتباطی مدیران می­باشد. قابلیت­های ارتباطی مدیران باعث دستیابی به هماهنگی در میان توانایی های خود و شرایط در حال تغییر محیط می­باشد. این قابلیت­ها با توانایی­های انسانی در ارتباط می­باشد. و می­تواند باعث ایجاد ارتباط با مشتریان، دستیابی به اطلاعات، استفاده از فرصت­های بازار و در نتیجه، به دست آوردن مزیت رقابتی خواهد شد. قابلیت­های ارتباطی مدیران نقش کلیدی در روابط استراتژیک ایفا می­کند. که می­تواند به درک بیشتر نیازهای مشتریان شود(رانجان و راد[۷]، ۲۰۱۶). در نتیجه می­توان بیان کرده که قابلیت­های ارتباطی مدیران باعث کمک به شناسایی جنبه­های کلیدی در روابط با مشتریان و ارزیابی اینکه چگونه این جنبه ها تغییر می­کنند(کارتیرینا[۸] و همکاران، ۲۰۱۶).

مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان یکی از مهمترین شرکتهای تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است که میزان فروش سالیانه محصول بیش از ۸۰۰ میلیون دلار می­باشد. فعالیتهای این شرکت و پیشرفت و توسعه آن می تواند باعث افزایش و توسعه جایگاه کشور و دستیابی به مزیت رقابتی شود. شرکت پتروشیمی شهید تندگویان در بازارهای جهانی با رقبای بسیار قدرتمندی در ارتباط است. در نتیجه چگونگی تولید و ارائه محصولات می تواند نقش بزرگی در دستیابی به مزیت رقابتی شود. محصولات تولیدی این مجتمع پتروشیمی به سبب این که در ایران منحصر به این مجتمع پتروشیمی است، اهمیت بالایی دارد، اما مزیت اصلی مواد تولیدی این مجتمع این است که صنایع پایین دستی بسیاری را فعال می­کند و میزان ارزش افزوده و فرصت اشتغال را در کشور بالا می­برد. در نتیجه اگر محصولات این شرکت با روش­های نوآورانه تولید شوند و از طرف دیگر مدیران و کارکنان این شرکت از توانایی و قابلیتهای ارتباطی برخهوردار باشند، این شرکت می­تواند به مزیت رقباتی و ایجاد ارزش مشتریان درسترسی پیدا کند. با توجه به مطالب بیان شده می­توان بیان کرد که نوآوری بازاریابی و قابلیت­های ارتباطی مدیران در کسب و کار امروز و بازارهای رقابتی جهانی بسیار کاربردی و عملیاتی به نظر میرسد، چون که در بازارهای امروزی رضایت مشتری و توجه به نیازها و خواسته­های آنها هدف شرکتهاست. در این پژوهش سعی شده تا به این سوال پاسخ دهد که آیا قابلیت­های ارتباطی مدیران و نوآوری بازاریابی بر رقابت پذیری با نقش میانجی ایجاد ارزش برای مشتری در پتروشیمی شهید تندگویان تاثیری دارد؟

د – اهمیت و ضرورت انجام تحقیق (شامل اختلاف نظرها و خلاءهای تحقیقاتی موجود، میزان نیاز به موضوع، فواید احتمالی نظری و عملی آن و همچنین مواد، روش و یا فرآیند تحقیقی احتمالاً جدیدی که در این تحقیق مورد استفاده قرار می‏گیرد:

آشفتگی روند تجاری، افزایش رقابت در میان شرکت­ها، محیط پیرامون شرکت­ها را بسیار متفاوت تر از گذشته نموده است. در نتیجه بقا و موفقیت سازمان­ها در محیط رقابتی امروزی که تغییر و تحول، پیچیدگی و عدم اطمینان خاصیت اصلی آن است، نیازمند اتخاذ و اجرای استراتژی­های اثربخش و بهبود مستمر عملکرد برای دستیابی به مزیت رقابتی است(زاهدی و همکاران، ۱۳۹۲). نتایج حاصل از پژوهش متعدد نشان داده است که قابلیت­های ارتباطی مدیران و نوآوری بازاریابی می­تواند بر مزیت رقابتی تاثیر مثبت و چشم گیری داشته باشد. همچنین این قابلیت­ها با ایجاد ارزش برای مشتریان می­توانند باعث ایجاد تعهد و وفاداری در مشتریان شوند که این یک امتیاز و مزیت برای شرکت محسوب خواهد شد(جوزه سانچز و همکاران، ۲۰۱۸). قابلیت­های ارتباطی مدیران و وجود برنامه ریزی موثر در این نوع ارتباطات می تواند باعث هدایت اهداف سازمان و اجرای برنامه های آن شود. نقش اصلی ارتباطات در یک شرکت، دستیابی به هدف خاص شرکتی است. قابلیت­های ارتباطی در یک سازمان، فعالیت­های مدیریتی را تسهیل می­کند و همچنین تجارت را به محیط خارجی خود مانند عرضه کننده، مشتری، جامعه، دولت و دیگران مرتبط می­سازد. قابلیت­های ارتباطی برای ایجاد استانداردها، اندازه گیری عملکرد و اقدامات اصلاحی ضروری است(اسونس و اوگیونجی[۹]، ۲۰۱۱). از طرف دیگر نوآوری بازاریابی عامل مهم برای ایجاد مزیت رقابتی و ایجاد ارزش برای شرکت­ها می­باشد. نوآوری به عنوان عنصر کلیدی برای دستیابی به عملکرد برتر معرفی شده است. مطالعات زیادی به نوآوری توجه داشته­اند اما نوآوری بازاریابی موضوعی جدید و قابل بحث و مورد اهمیت می­باشد. توجه به نوآوری در بازاریابی باعث افزایش سفروش، درآمد سهم بازار و رضایت مشتریان خواهد شد(ویتا انجو و آکاس[۱۰]،۲۰۱۲). شرکت پتروشیمی تند گویان در بازارهای داخل و خارج فعالیت دارد. این شرکت در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور نقش تعیین کننده دارد. از طرف دیگر با توسعه تقاضا برای محصولات پتروشیمی به ویژه ظروف پلاستیکی و ظروف بسته بندی موادغذایی اهمیت فعالیتهای این شرکت را دو چندان کرده است. با توجه به مطالب بیان شده می­توان گفت که ضرورت و اهمیت این پژوهش از سه جهت قابل توجه می­باشد.


[۱] Hanssens and Pauwels

[۲] José Snchez

[۳] Preikschas

[۴] Pedrosa

[۵] Weerwarden & Mavondo

[۶] Ren

[۷] Ranjan and Read

[۸] Charterina

[۹] Stevens, Ogunji

[۱۰] Viet Ngo, O”Cass

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.