مقاله نگاهی اجمالی بر اندیشه کارل مارکس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله نگاهی اجمالی بر اندیشه کارل مارکس دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاهی اجمالی بر اندیشه کارل مارکس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگاهی اجمالی بر اندیشه کارل مارکس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگاهی اجمالی بر اندیشه کارل مارکس :

مقاله نگاهی اجمالی بر اندیشه کارل مارکس

تعداد صفحات : ۲۵ فرمت ورد و قابل ویرایش

چکیده

این پژوهش همانطور که از نامش بر می آید سیری اجمالی است بر اندیشه کارل مارکس.

کارل هاینریش مارکس (به آلمانی Karl Heinrich Marx ) زاده ی ۵ مه ۱۸۱۸ در تریر، پروس – درگذشته ی ۱۴ مارس ۱۸۸۳ در لندن، انگلستان) متفکر انقلابی، فیلسوف، جامعه‌شناس، تاریخ‌دان، اقتصاددان آلمانی و از تأثیرگذارترین اندیشمندان تمام اعصار است.

کارل مارکس یک نظریه پرداز و سازمانده سوسیالیست، شخصیتی بزرگ در تاریخ اندیشه فلسفی و اقتصادی و یک پیامبر بزرگ اجتماعی بود.

همانطور که می دانید درباره کارل مارکس پژوهشها و کتابهای بسیار زیادی نوشته شده است و من هم سعی کردم در این مقاله به گزینش مطالب جالب درباره مارکس از روی منابع مختلف بپردازم که آنها را در فصل های گوناگون به همراه ایجاز فراوان خواهید دید. در این مقاله گاهی اغلب مطالب یک فصل از روی یک منبع می باشد ولی در ضمن آن نکات ریزی از دیگر منابع جا داده شده است. به همین دلیل بنده در معرفی منبع هر قطعه از مطالبی که از کتابی بیشتر استفاده شده است فقط نام آن را می نویسم اما کل منابع این پژوهش را در پایان می توانید ببینید. و اگر نام کتابی در پایان هر قطعه از مطالب نیامده مبنا بر استفاده نکردن از آن نیست.

کارل مارکس از جمله افرادی است که یک مکتب بشری را به همراه یارانش بنا گذاشت که از اقتصاد شروع ‏می شد اما سیاست، اجتماع، فرهنگ و … را نیز در خود تعریف می کرد. نظریات مارکس گرچه در زمان خود ‏او مورد توجه مردم قرار نگرفت، اما بعدها توانست تاثیرات شگرفی در جهان بگذارد و زمانی بود که یک سوم ‏مردم جهان تحت حکومتهای مارکسیستی زندگی می کردند. به مرور زمان و با تجربه های تلخ این ‏حکومتها، نظریات مارکس اعتبار خود را از دست داد. یکی از این نظریات نظریه مارکس پیرامون دین و ‏نقش آن بود. از نظر مارکس دین و بسیاری از ابعاد زندگی انسان، تنها روبنا هستند و اقتصاد است که نقش ‏پایه ای دارد. او دین را افیون توده ها و توجیه گر ستمهای طبقه حاکم می دانست. با این حال حتی در ‏زمان خودش نیز نتوانست به نقدهای جدّی ای که به نظریه اش وارد بود پاسخ دهد.

مارکس علاقه مند به تکامل تاریخ و تغییراتی که به ناچار در جامعه ایجاد می شد نیز بود، او نام ماتریابیسم تاریخی را بر این ایده نهاد.

واژگان کلیدی: کارل مارکس، ماتریالیسم، مانیفیست، مادی گرایی، فلسفه، زیربنا و روبنا، ایدئالیسم، اقتصاد.

مقاله نگاهی اجمالی بر اندیشه کارل مارکس
فهرست

مقدمه:

۱-۱ زندگینامه:

۱-۲ زمینه های شخصیتی، فکری واجتماعی نظریات کارل مارکس:

۱-۳ زمینه اجتماعی و آثار مارکس

۱-۴ هستی شناسی مارکس

۱-۵ روش شناسی مارکس

۱-۶ ایستایی شناسی اجتماعی مارکس

۱-۷ پویا شناسی اجتماعی مارکس

۱-۸ آثار کارل مارکس:

۱-۹ نتیجه گیری:

منابع و مآخذ:

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.