بررسی و مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائی و راهنمایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائی و راهنمایی دارای ۱۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائی و راهنمایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائی و راهنمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائی و راهنمایی :

نوع فایل: word
قابل ویرایش ۱۰۰ صفحه

چکیده:
هدف ازتحقیق حاضرمقایسه رنگ قرمزومشکی و عزت نفس دانش آموزان مقطع دانش آموزان ابتدایی وراهنمایی شهرستان ابهرکه فرضیه تحقیق عبارت است ازبین دانش آموزانی که تمایل به رنگ قرمز و مشکی دارند از لحاظ عزت نفس تفاوت معنی داری وجودداردکه جامعه مورد مطالعه عبارتنداز: دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی و پنجم ابتدایی شهرستان ابهراست که طبق آمار بدست آمده از بین ۵ مدرسه راهنمایی و دهها مدرسه ابتدایی که ۱۲۰نفربه عنوان نمونه انتخاب گردیده ازمون عزت نفس کوپراسمیت بر روی آنها به شیوه گروهی اجرا گردیده است که جهت آزمون فرضیه تحقیق از روش اماری t متغیر مستقل استفاده گردیده که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که به جای دانش آموزان تمایل به رنگ قرمز و مشکی از لحاظ عزت نفس تفاوتی وجود ندارد. چون t محاسبه شده برابر۹۰۶/۱از t جدول ۶۷۱/۲با درجه ازادی ۱۱۸درسطح معنی داری ۵%کوچکتراست پس فرضیه خلاف ردشده است.

مقدمه:
قبل ازاین که دوباره خودپنداری هویت وعامل بودن بحث کنیم بد نیست قدری مکث کنیم وعقیده اساسی ای را که افراد زیادی به آن پای بند هستند به چالش بطلبیم یعنی بهترین راه برای افزایش دادن انگیزش دیگران این است که عزت نفس آنها ر ابالا ببریم اموزگاران کارفرمایان مربیان همواره بااشتیاق می‌گویند برای با انگیزه کردن دانش آموزان وکارمندان و ورزشکاران بایدعزت نفس آنها را بالابردکاری اینک که آنها از آنچه هستند احساس رضایت کنند بعد ببینندکه چه چیزهای شگفت اوری اشکارمی شودبالابردن عزت نفس هدف خوبی است هرچه باشدعزت نفس یاشادبودنهمبستگی مسبت داردامامشکل تقویت کردن عزت نفس به عنوان مداخله انگیزش این است که تقریبا هیچ یافته ای وجود نداردکه نشان دهدعزت نفس موجب چیزی میشودبلکه عزت نفس راکل موفقیت هاوشکست هابه وجودمی اوردوچیزی که باید بهبود یابد عزت نفس نیست بلکه بهبود مهارتهایی برای پرداختن به دنیااست(سگدیمن نقل شده درازار۱۹۹۴)به عبارت دیگردر رابطه عزت نفس با عملکرد خود عزت نفس متغییرعلنی نیست دراین رابطه دوپزوهشگرنتیجه گرفتندکه عزت نفس عمدتانتیجه متراکم موفقیت ها وشگفت هامرتبت باپیشرفت است و تاثیرمهمی برپیشرفت بعدی ندارد(هلک وون اکن۱۹۹۵۹)همین پزوهشگران به امتیاز مدل پرورش مهارت به عنوان بهترین روش برای ساختن خود پنداره قوی و انعطاف پذیری درکودکان دوره ابتدایی اشاره کردند. نکته مهم نهفته دراین نقل قول جهت تأثیر عینی بین عزت نفس و پیشرفت زایندگی عملکرد خود است. عزت نفس و پیشرفت همبستگی مثبت باهم دارند(بولس۱۹۹۹) اما بالا رفتن عزت نفس موجب بالارفتن پیشرفت نمی شود بلکه افزایش پیشرفت بالارفتن عزت نفس را بالامی اورد (بیرن۱۹۸۴و۱۹۸۶وهارتر۱۹۹۳)عزت نفسشان که زندگی چگونه می گذرد اما این منبع انگیزشی نسبت که به افراد امکان دهدکاری کنندکه زندگی خود پیش برود نتیجه می‌گیریم می‌گوییم شواهد وجود نداردکه نشان دهدتقویت کردن عزت نفس افراد عملکرد آنها را بهبود خواهد بخشید (بامینروهمکاران۲۰۰۳).
افرادی که عزت نفس پایینی دارند از سطح بسیار بالایی اضطراب رنج می‌برند مهمترین امتیاز عزت نفس بالا این است که خوددربرابرافسردگی واضطراب محافظت می‌کندبنابراین عزت نفس پایین افراد را در برابراضطراب آسیب پذیر می‌سازد اما چون عزت نفس پایین بدان است که به معنی آن نیست که سعی دربزرگ کردن عزت نفس خوب است درواقع عزت نفس بزرگ شده جنبه شیوه ای دارد افرادی که خودانگاره بزرگ شده ای دارند وقتی خودانگاره مطلوب آنها تهدید می‌شود(مارشال۱۳۸۶).

بررسی و مقایسه رنگ قرمز و مشکی در عزت نفس دانش آموزان مقطع ابتدائی و راهنمایی
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مساله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف تحقیق
فرضیه تحقیق
فصل دوم : پیشینه و ادبیات تحقیق
تاثیر سه رنگ اصلی در زندگی
توصیف رنگهای اصلی
رعایت اعتدال
نقش رنگها در بهبود بخشیدن به زندگی
سبز لیمویی
سبز کله اردکی
بنفش
نارنجی پررنگ
سیاه
رنگ قرمز
تاثیرات رنگها بر شخصیت کودکان
واکنش عمومی نسبت به رنگ
صورتی
زرد
آبی
قهوه ای
تحقیقات پروفسورلوشر در مورد تاثیر رنگها بر شخصیت
تاثیر باور نکردنی رنگ ها بر آرامش انسان
مسئله عزت نفس
خود پنداره
طرحواره های خود
خودهای ممکن
ناهمخوانی شناختی
نظریه ادارک خویشتن
هویت
نقش ها
اتکا به تجربه خویش
رویکردی منحصر به فرد به مشاوره
خودو گرایش به سمت شکوفایی
شرایط ارزش
ناهمخوانی
آزمون های روان شناختی
پژوهش در نظریه راجرز
پژوهش در نظریه راجرز
ارزیابی درمان فرد مدار
رشد خود در کودکی
توجه مثبت
سئوال هایی در مورد ماهیت انسان
درمان فرد مدار
گروهای رویارویی
تحقیقات انجام شده
تحقیقات انجام شده
فصل سوم : روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری
روش آماری مربوط به فرضیه ها
فصل چهارم : یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
جدول ۱-۴
یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
جدول ۲-۴
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و ماخذ
ضمائم

منابع ومأخذ:
-ابطحی.سید منصور(۱۳۸۴).جامعه شناسی فردی.تهران.انتشارات یاسر.
۲-بیانی.احمد(۱۳۸۵).روش تحقیق در علوم انسانی.تهران.انتشارات نی.
۳-پرهام.اصغر(۱۳۸۳).روان شناسی رنگ.تهران انتشارات نور.
۴-جوادی نیا. محمدعلی(۱۳۸۴).روان شناسی رنگ ها.تهران. انتشارات باران.
۵-دلاور.علی(۱۳۸۳).آماراستنباطی.تهران. انتشارات رشد.
۶-دادستان.پریدخ(۱۳۸۲).روان شناسی شخصیت.تهران.انتارات سمت.
۷-خامچی.پروین(۱۳۸۴).روان شناسی بالینی.تهران.انتشارات راهرود.
۸-گنجی.حمزه(۱۳۸۵).روان شناسی رشد.تهران انتشارات رشد.
۹-لطف ابادی.حسین(۱۳۸۲).روان شناسی فردی.تهران انتشارات سمت.
۱۰-محمدی.سید یحیی(۱۳۸۵).نظریه های شخصیت.تهران.انتشارات سمت.
۱۱-محمدی.سید یحیی(۱۳۸۴).انگیزش و هیجان.تهران.انتشارات سمت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.