پاورپوینت محمد خواجوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت محمد خواجوی دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت محمد خواجوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت محمد خواجوی :

پاورپوینت محمد خواجوی

آقای پاورپوینت محمد خواجوی یکی از برجسته‌ترین صدرا شناسان و عرفان پژوهان عصر جدید و مصحح و مترجم امهات متون ملاصدرا است.

فهرست مندرجات

۱ – زندگی نامه
۱.۱ – اساتید
۱.۲ – آثار
۲ – عناوین مرتبط
۳ – پانویس
۴ – منبع

زندگی نامه

وی در شرحی خود نوشته بر زندگی خود می‌نویسد:
حقیر در سال ۱۳۱۳ شمسی در خانواده نسبتا مرفه و نیم مذهبی، به تقدیر الهی- به دنیا آمدم و پس از دوره‌های دبستان و دبیرستان در کلاس چهارم آن روز که پنجمین دیپلم علمی بود، شوق عربیت و علوم قدیمه سخت گریبان جانم را گرفت و تحصیل کلاسیک را رها کرده و روی بدان علوم آوردم و در طی اشتغال به امور کسبی در بازار تهران- نزد پدرم- که در تجارتخانه اش کار می‌کردم، در نزد مرحوم کمالی سبزواری که از اساتید معقول بود، مقدمات عربی و منطق را فرا گرفتم. پس از ازدواج در سال ۱۳۳۷ این شعله خاموش شد و در ضمن کار در مؤسسات گوناگون- که روزگار چون پر کاهی به هر گوشه‌ای پرتابم می‌کرد- برخی از ایام زندگانی و عنفوان شباب و ریعان جوانی را به تحصیل کتب عربی صرف کردم و دایره وار گرد ترسلات تازی و پارسی و اشعار و لطایف و نکت و نوادر و ملح فضلای ماضی برآمده و خدمت استادان آن فن، زانو زدم و به حسن ارشاد و هدایتشان بر عجر بحر آن فنون واقف گشتم.

اساتید

تا آنکه شوق قرآن عزیز و تفسیر آن که از کودکی در نهادم بود و به سودای آن درس دبیرستان و تحصیل مدرک را رها کردم و ندایش چون زمزمه قدسیان معبد انس در گوش جانم ندا می‌داد، مرا به تفسیر صدر المتالهین کشاند و پس از مطالعات روزانه و شبانه و تکرار بی نهایت آن- با آن غرابت خط و طبع سنگی که داشت- مشتاق فلسفه تاله شدم. استاد متضلع آن زمان مرحوم شیخ ابو الحسن شعرانی- خواجه نصیر گمنام زمان- بود پس از چند جلسه‌ای که خدمت رسیدم و استعدادم را دید و پسندید، اصرار ورزید که شما باید مرتب سر درس حاضر باشید، با کار روزانه، شبها در بیت آن عالم ربانی مقداری از اسفار را خواندم.
پس از چندی سید المتالهین مرحوم سید ابو الحسن رفیعی قزوینی از قزوین به تهران آمدند و در شبستان مرحوم شاه آبادی به افاده مشغول شدند. قدم از سر ساختم و آن محضر عرش را به مدت هفت سال یعنی تا پایان حیات صوری او- ادامه دادم و مقداری درس اصول فقه و خارج و معارف الهی و فلسفه را نزد ایشان خواندم. پس از فوت ایشان کتاب طبیعیات شفا را نزد استاد متفکر شهید مرحوم مطهری در مدرسه مروی تهران خواندم و در ضمن مقداری از شواهد الربوبیه و فصوص الحکم و فتوحات مکیه را نزد مرحوم حاج محمد علی حکیم شیرازی- استاد دانشگاه تهران- که بنا به دعوت مرحوم فروزانفر از شیراز، به تهران آمده بود و در خانقاه ذهبیه تهران مقام شیخیت داشت فرا گرفتم و در حضورش به سلوک مشغول شدم. مقداری از احادیث مشکل را در تابستانها در شهر مقدس مشهد نزد مرحوم علامه طباطبائی فرا گرفتم، چون درس فلسفه ایشان مشاء بود و حقیر جذب آن چندان نمی‌شد، در تفسیر آیات قرآن از آن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.