پاورپوینت محمد تستری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت محمد تستری دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت محمد تستری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت محمد تستری :

بدرالدین محمد بن‌ اسعد یمانی‌ تستری

بَدْرُالدّین‌ِ تُسْتَری‌ (شوشتری‌)، محمد بن‌ اسعد بن‌ محمد یمانی‌ (د ح‌ ۷۳۲ق‌/۱۳۳۲م‌)، عالم‌ و فقیه در قرن هشتم و دارای‌ آثاری‌ در فقه‌ و اصول‌، کلام‌، منطق‌ و فلسفه‌ بود.

فهرست مندرجات

۱ – پیشینه
۲ – شاگردان تستری
۳ – مذهب وی
۴ – تشابه اسمی
۵ – آثار
۶ – فهرست منابع
۷ – پانویس
۸ – منابع

پیشینه

وی‌ در شهرهای‌ مختلف‌ اقامت‌ داشت‌، از جمله‌ حدود ۱۰ سال‌ در قزوین‌ تدریس‌ کرد؛ سپس‌ در اوایل‌ سال‌ ۷۲۷ق‌/۱۳۲۷م‌ وارد مصر شد و چند ماه‌ در آن‌جا ماند. مدتی‌ را نیز در همدان‌ و بغداد به‌ سر برد. به‌ رغم‌ انتساب‌ تستری‌ به‌ یمن‌، مدرکی‌ دال‌ بر اینکه‌ در آن‌جا به‌ سر برده‌ باشد، در اختیار نداریم‌. وی‌ سرانجام‌ در همدان‌ وفات‌ یافت‌.

[۱] اسنوی‌، عبدالرحیم‌، طبقات‌ الشافعیه، ج۱، ص۳۲۰، به‌ کوشش‌ عبدالله‌ جبوری‌، بغداد، ۱۳۹۰ق‌.

شاگردان تستری

از جمله‌ شاگردان‌ او به‌ احمد بن‌ حسن‌ اُنجی‌ و عبدالرحیم‌ بن‌ حسن‌ اسنوی‌ و ضیاء بن‌ سعدالله‌ عفیفی‌ اشاره‌ شده‌ است‌.

مذهب وی

تستری‌ ابتدا شافعی‌ مذهب‌ بود، اما بعدها تمایلات‌ علوی‌ یافت‌.جمال الدین اِسنَوی (متوفی ۷۷۲)، صاحب طبقات الشافعیه و از شاگردان مشهور تستری، به استاد خود نسبت رافضی داده و او را به کم نمازی متهم کرده است و در عین اذعان به مقام علمی او، وی را از حقیقت علم محروم دانسته است.

[۲] عبدالرحیم بن حسن اسنوی، طبقات الشافعیه، ج۱، ص۱۵۴، چاپ کمال یوسف حوت، بیروت ۱۴۰۷/۱۹۸۷.

[۳] اسنوی‌، عبدالرحیم‌، طبقات‌ الشافعیه، ج۱، ص۳۲۰، به‌ کوشش‌ عبدالله‌ جبوری‌، بغداد، ۱۳۹۰ق‌.

[۴] ابن‌ قاضی‌ شهبه‌، ابوبکر، طبقات‌ الشافعیه، ج۲، ص۲۸۴، به‌ کوشش‌ عبدالعلیم‌خان‌، بیروت‌، ۱۴۰۸ق‌.

[۵] ابن‌ قاضی‌ شهبه‌، ابوبکر، طبقات‌ الشافعیه، ج۲، ص۲۵۰-۲۵۲، به‌ کوشش‌ عبدالعلیم‌خان‌، بیروت‌، ۱۴۰۸ق‌.

[۶] سبکی‌، عبدالوهاب‌، طبقات‌ الشافعیه الکبری‌، ج۷، ص۸_ ۹، به‌ کوشش‌ محمود محمد طناحی‌ و عبدالفتاح‌ محمد حلو، جیزه‌، ۱۴۱۳ق‌.

[۷] ابن‌ حجر عسقلانی‌، احمد، الدرر الکامنه، ج۵، ص۱۱۹، حیدرآباد دکن‌، ۱۳۹۶ق‌.

تشابه اسمی

بنابر قرائن‌ موجود در نسخه‌ها، او را نباید با محمد بن‌ اسعد تستری‌ حنطی‌ (یا حنفی‌) که‌ معاصر وی‌ بوده‌ است‌، اشتباه‌ گرفت‌. بنابراین‌، برخی‌ آثار منسوب‌ به‌ این‌ نام‌، مانند ترجمه قصص‌ الانبیاء نابی‌ و بوشنجی‌،

[۸] حبیبی‌، عبدالحی‌، «قصص‌ الانبیاء بوشنجی‌ یا نابی‌؟»، ج۱، ص۵۷۸، یغما، تهران‌، ۱۳۴۴ش‌، س‌ ۱۸، شم ۱۱.

ترجمه ممالک‌ و مسالک‌ اصطخری‌،

[۹] افشار، ایرج‌، مقدمه‌ بر ممالک‌ و مسالک‌ اصطخری‌، ج۱، ص۱۸، ترجمه محمد بن‌ اسعد بن‌ عبدالله‌ تستری‌، تهران‌، ۱۳۷۳ش‌.

و نگارش‌ منتخب‌ جوامع‌ الحکایات‌ عوفی‌ و احتمالاً شرح‌ منازل‌ السائرین‌ هروی‌

[۱۰] سید، خطی‌، ج۲، ص۷۷.

کار بدرالدین‌ تستری‌ نیست‌.

[۱۱] افشار، ایرج‌، مقدمه‌ بر ممالک‌ و مسالک‌ اصطخری‌، ج۱، ص۳۰-۳۳، ترجمه محمد بن‌ اسعد بن‌ عبدالله‌ تستری‌، تهران‌، ۱۳۷۳ش‌.

آثار

۱. حل‌ عقد مطالع‌ الانوار، در شرح‌ مطالع‌ الانوار محمود بن‌ ابی‌ بکر ارموی‌ (د ۶۸۲ق‌) در منطق‌ که‌ تنویر المطالع‌ هم‌ نامیده‌ شده‌ است‌.

[۱۲] اسنوی‌، عبدالرحیم‌، طبقات‌ الشافعیه، ج۱، ص۳۲۰، به‌ کوشش‌ عبدالله‌ جبوری‌، بغداد، ۱۳۹۰ق‌.

[۱۳] حاجی‌خلیفه‌، کشف‌ الظنون، ج۲، ص۱۷۱۷.

[۱۴] بغدادی‌، هدیه العارفین، ج۲، ص۱۴۸.

۲. المحاکمه بین‌ نصیرالدین‌ و الرازی‌، در شرح‌ الاشارات‌ ابن‌ سینا که‌ شاید تلخیص‌ محاکمات‌ قطب‌الدین‌ رازی‌ است‌

[۱۵] GAL، S، ج۱، ص۸۱۶.

نام‌ این‌ کتاب‌ به‌ صورت‌های‌ دیگر هم‌ آمده‌ است‌.

[۱۶] Ahlwardt.

[۱۷] کوپریلی‌، خطی‌، ج۱، ص۴۴۳-۴۴۴.

۳. الحواشی‌ علی‌ شرح‌ الاشارات‌ للمولی‌ نصیرالدین‌ طوسی‌، که‌ نسخه خطی‌ آن‌ در کتابخانه سلطنتی‌ برلین‌ نگهداری‌ می‌گردد.

[۱۸] Ahlwardt.

۴. رساله فی‌ القضاء و القدر.

[۱۹] کوپریلی‌، خطی‌، ج۲، ص۳۹۴.

۵. رساله‌ای‌ در الهیات‌

[۲۰] GAL، ج۱، ص۵۵۶.

.
۶. کاشف‌ الاسرار عن‌ معانی‌ طوالع‌ الانوار، شرحی‌ بر طوالع‌ عبدالله‌ بن‌ عمر بیضاوی‌ (د ۶۸۵ق‌) قاضی‌ شافعی‌، در علم‌ کلام‌. نسخه‌ای‌ از آن‌ به‌ خط خود بدرالدین‌ به‌ تاریخ‌ ۷۰۳ق‌ در کتابخانه کوپریلی‌ موجود است‌.

[۲۱] بغدادی‌، هدیه العارفین، ج۲، ص۱۴۸.

[۲۲] کوپریلی‌، خطی‌، ج۱، ص۴۰۷.

۷. مطلبی‌ کلامی‌ در نسخه‌ای‌ با عنوان‌ نجاح‌ الوصول‌ تالیف‌ سید امیر پادشاه‌ (ح‌ ۹۸۷ق‌) که‌ از بدرالدین‌ نقل‌ شده‌ است‌.

[۲۳] Ahlwardt.

۸. شرح‌ کتاب‌ الغایه القصوی‌ فی‌ درایه الفتوی‌ از بیضاوی‌.

[۲۴] حاجی‌خلیفه‌، کشف‌ الظنون، ج۲، ص۱۱۹۲.

۹. شرح‌ منهاج‌ الوصول‌ بیضاوی‌.

[۲۵] اسنوی‌، عبدالرحیم‌، طبقات‌ الشافعیه، ج۱، ص۳۲۰، به‌ کوشش‌ عبدالله‌ جبوری‌، بغداد، ۱۳۹۰ق‌.

۱۰. مجمع‌ الدرر فی‌ شرح‌ المختصر. این‌ کتاب‌ شرح‌ مختصر المنتهی‌ اثر عثمان‌ بن‌ عم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.