پاورپوینت محمد بن علی بن طباطبا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت محمد بن علی بن طباطبا دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت محمد بن علی بن طباطبا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت محمد بن علی بن طباطبا :

ابن طقطقی

ابوعبدالله محمد بن علی بن علی بن طباطبا، معروف به ابن طقطقی (م ۶۷۲ ق) نقیب برجسته علویان شهر حله، نجف، کربلا و از دانشمندان، ادیبان، نسب‌شناسان شایسته و مورخان شیعه مذهب در نیمه دوم قرن هفتم هجری بود.

فهرست مندرجات

۱ – نقیب علویان
۲ – اساتید
۳ – آثار
۳.۱ – الفخری
۳.۲ – الاصیلی
۴ – عناوین مرتبط
۵ – مأخذ
۶ – منبع

نقیب علویان

دورانی که مغولان بر بغداد مستولی شدند. پدر وی شریف تاج‌الدین، نقیب علویان بود و در سال ۶۷۲ کشته شد که پس از وی فرزندش به نقابت رسید. ابن طقطقی از ادیبان و مورخان و نسب‌شناسان شایسته این دوره بوده است.

اساتید

برخی از مشایخ وی عبارتند از:
علی بن عیسی اربلی (صاحب کشف الغمه)
یحیی بن سعید حلی، فقیه بلند پایه شیعی.
ابن فوطی، و شماری دیگر.

آثار

دو کتاب مهم وی یکی الفخری فی الاداب السلطانیه و الدول الاسلامیه در تاریخ و دیگری الاصیلی فی انساب الطالبیین در نسب در شمار بهترین آثار در نوع خود هستند.

الفخری

کتاب الفخری که در سال ۷۰۱ تالیف آن تمام شده به نام فخرالدین عیسی حاکم شهر موصل در دو فصل تنظیم شده است. فصل نخست (تا ۷۲) درباره دانش سیاست و ملکداری است و فصل دوم که تا پایان کتاب است، درباره تاریخ دولت اسلامی از پس از رحلت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) تا پایان خلافت عباسی است.
وی در بخش نخست، به تحلیل سیاست و اقسام آن، پرداخته و ضمن بهره‌گیری از نمونه‌های تاریخی درباره موضوع‌هایی چون سیاست و اقسام آن، دانش سیاست میان اقوام مختلف، بکارگیری عفو و کرم در حکومت‌داری، هیبت و نقش آن در حفظ حکومت، مشورت و استبداد به رای، تعریف کلی از دولت کسروی، اسلامی، اموی، و عباسی و ویژگی‌های آنها، حقوق شاه، حقوق رعیت و… سخن گفته است.
در فصل دوم به بحث تاریخی نشسته و در عین حال از ارائه تحلیل‌های سیاستگرانه خودداری نکرده است. وی در بحث از پیروزی اعراب بر ایران، درباره انتقال الملک من الاکاسره الی الاعراب تحلیل دینی سیاسی ارائه داده است. بحث برآمدن و زوال دولت و علل و عوامل این امور برای نویسنده اهمیت داشته و در جای جای کتاب به آن پرداخته است. مساله وزارت و تطور و دگرگونی‌هایی که در آن رخ داده از مسائل مورد توجه مؤلف است.
در آخرین بخش کتاب که شرح حکومت عباسی در دوره مستعصم و سقوط خلافت عباسی است، گزارش‌های ابن طقطقی قابل توجه است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.