پاورپوینت محاکمات
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت محاکمات دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت محاکمات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت محاکمات :
الپاورپوینت محاکمات بین شرحی الاشارات (کتاب)
کتاب« الپاورپوینت محاکمات بین شرحی الاشارات»، اثر قطب الدین رازی است که در قرن هشتم هجری، به زبان عربی تألیف گردیده است. این کتاب، به انگیزه قضاوت بین شرح فخر رازی و شرح خواجه نصیر الدین طوسی بر اشارات ابن سینا( که اولی به نقد وی نشسته و دومی به دفاع از او برخاسته)، نوشته شده است.
فهرست مندرجات
۱ – ساختارکتاب
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – نمط چهارم وجود و علل آن
۲.۲ – نمط پنجم الصنع و الابداع
۲.۳ – نمط ششم غایات و مبادی آنها
۲.۴ – نمط هفتم تجرید
۲.۵ – نمط هشتم بهجت و سعادت
۳ – وضعیت کتاب
۴ – پانویس
۵ – منبع
ساختارکتاب
کتاب، در بر گیرنده نمط های چهار، پنج، شش، هفت و هشتم اشارات است.
گزارش محتوا
به طور کلی پارهای از مطالب مطرح شده در نمط های کتاب، فهرست وار عبارتند از:
نمط چهارم وجود و علل آن
صاحب پاورپوینت محاکمات، مراد از وجود را وجود مطلق و مراد از علل وجود را وجودات خاصه میداند با این استدلال که وجود مطلق، به گونه تشکیکی بر وجودات خاص حمل میگردد، پس امری ذاتی برای آنها نیست، چون تفاوت و تشکیک در امر ذاتی( ماهیت و اجزای آن) محال است، بنا بر این وجود مطلق، امری عارضی برای وجودات خاص است ناگزیر نیازمند به آنها و معلول برای آنها میباشد. در ادامه صاحب پاورپوینت محاکمات می گوید:محسوس یعنی موجودی که دارای مکان و وضع میباشد که یا جسم است یا جسمانی؛ نقد نظریه کسانی که موجود را منحصر در جسم یا جسمانی میدانند، از طریق استدلال نمودن با محسوس برای اثبات وجود غیر محسوس و از طریق استدلال با علایق محسوس از قبیل عشق و غضب و خجالت که اعتراف به محسوسات، لازمه اش اعتراف، بدانها نیست، در حالی که وجود این علایق قابل انکار نمیباشد؛ بحثی راجع به مثلث و اینکه مثلث دارای ماده نیست؛ هر شیء ممکنی، ماهیت و وجودی دارد که با هم مغایرند، ناگزیر از جهت ماهیت، دارای عللی و از لحاظ وجود نیز دارای عللی است، پس علت، یا علت ماهیت است یا علت وجود؛ بیان تفاوت بین ذات شیء و وجود آن در خارج…
[۱] المحاکمات، قطب الدین محمد بن محمد رازى، ج۳، ص۱.
نمط پنجم الصنع و الابداع
صاحب پاورپوینت محاکمات، این عقیده برخی از متکلمین را که میگویند:« احتیاج مفعول به فاعل، در اصل وجود است نه در بقا، چنانکه بنا، در بقای خود به بنّا نیازمند نیست» نقل میکند و میگوید:بنّا، فاعل بنا نیست، بلکه میل هایی قسری را در سنگها و سایر آلات ایجاد میکند و آنها را بر اساس آن میل ها حرکت میدهد و با ترتیبی خاص بر روی هم میچیند؛ این ترتیب و شکل حاصل شده، همان بنا است و در این میان بنّا سبب حرکات آلات و ابزار است و حرکات مزبور، معدات حصول بنایند، پس بنّا سبب معدات بنا است نه فاعل بنا.بررسی این سخن که هر حادثی، مسبوق به موجودی غیر قار الذات است؛ محدث، یا حدوثش از فاعل، بدون واسطه چیزی است که محدث بالمباشره خواهد بود یا به واسطه چیزی است که آن چیز نیز از فاعل است که این محدث بالتولد میباشد و یا به وا
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.