پاورپوینت متشابهات القرآن و مختلفه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت متشابهات القرآن و مختلفه دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت متشابهات القرآن و مختلفه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت متشابهات القرآن و مختلفه :

متشابه القرآن و مختلفه (کتاب)

متشابه القرآن و مختلفه اثر ابن شهرآشوب مازندرانی‌ دانشمند بزرگ شیعه است. این کتاب از بهترین نوشته‌ها در این‌زمینه است که کتابی جامع و کامل است.
در این کتاب روشی بدیع دنبال شده است، مسائل ادبی و لغوی که با ترتیبی کاملا طبیعی و منسجم، دست‌یافتنی و زود یافت انجام گرفته است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی مؤلف
۲ – معرفی اجمالی کتاب
۳ – پیشینه تالیف
۴ – آثار
۵ – عناوین کتاب
۶ – روش بحث
۷ – چاپ
۸ – پانویس
۹ – منبع

معرفی اجمالی مؤلف

ابن شهرآشوب، یکی از سرآمدان علمی عصر خویش و فرزانه‌ای درخشنده و دانشمندی پرآوازه است که تصانیف و تالیف بسیاری در رشته‌های متنوع علوم اسلامی پدید آورده است؛ و علامه‌ای خبیر و ناقدی بصیر در ابعاد مختلف دین به‌شمار می‌رود.
محدث قمی درباره او می‌گوید: او فخر الشیعه، مروج الشریعه، محیی آثار در مناقب، ناقد اخبار در مثالب، بحر متلاطم زخار (دریای مواج سرشار)، کسی که هرگز هماوردی ندارد و شیخ مشایخ امامیه است.

[۱] محدث قمی، شیخ عباس، الکنی و الالقاب، ج۱، ص۳۳۲.

صفدی می‌گوید: او هنوز هشت ساله نبود که بیشتر قرآن را از برداشت. از هر کوی و برزن و هر دیار و شهرستان، قصد او می‌کردند؛ در علم قرآن و غریب الفاظ و نحو و ادب از همه پیشی داشت؛ از این گذشته، خوش رخسار، نیکو محاسن، شیرین سخن و نغز گفتار بود و با این اوصاف بر منبر وعظ و ارشاد می‌نشست و گروه انبوهی را به‌سوی خود جذب می‌کرد. روزی بر همین‌حال، در بغداد، خلیفه عباسی المقتفی بالله بر او گذشت و با دیدن او و شنیدن سخن او شیفته او گردید و دستور داد خلعت شاهانه به او بخشند. او صد سال زیست و پاک زیست؛ همواره در خشوع و عبادت وقت گذراند و همیشه با طهارت بود. عاقبت در شهر حلب بدرود حیات گفت؛ و مرقد او در دامنه کوه جوشن (بیرون شهر) تاکنون مزار شیفتگان اولیای الهی بوده و هست.

[۲] محدث قمی، شیخ عباس، الکنی و الالقاب، ج۱، ص۳۳۲- ۳۳۳.

معرفی اجمالی کتاب

کتاب او در متشابهات القرآن، از بهترین نوشته‌ها در این‌زمینه است که کتای جامع، کامل، رسا، شیوا، استوار و متین است. در این کتاب روشی بدیع دنبال شده است؛ نویسنده، در آن، مباحث را از مساله توحید آغاز کرده و به ترتیب طبیعی پیش رفته است. صفات ذات و صفات فعل، صفات جمال و جلال؛ عالم ذر، قلب و روح و عقل، قضا و قدر، سعادت و شقاوت، مساله نبوت و عصمت، تاریخ انبیا، وحی و اعجاز قرآن، محکم و متشابه، مساله خلافت و تکلیف، ملک، جن و شیاطین، مساله امامت و ولایت؛ سپس اصول فقه و احکام شرایع و ادیان، مساله نسخ؛ استثناء و شرط، حقیقت و مجاز، کنایه، استعاره، تمثیل و دیگر مسائل ادبی و لغوی که با ترتیبی کاملا طبیعی و منسجم، دست‌یافتنی و زود یافت انجام گرفته که از ذوقی لطیف و مهارتی ظریف حکایت دارد و ابتکار و خلاقیت ذهن سرشار مولف را می‌رساند. خداوند، پاداش نیکویش دهد.

پیشینه تالیف

قرآن دریای عمیقی است که هرکس گوشه‌ای از آن را دیده، غرق آن شده و محو جمال و زیبایی آن گشته است.
عناوین مورد تحقیق در قرآن بسیار فراوانند و علاوه بر تفسیر و تاویل، عناوینی از قبیل: ناسخ و منسوخ، مجازهای قرآن، اسباب النزول، غریب القرآن، اعراب قرآن، لغات قرآن، فضائل قرآن، علم قرائت و تجوید و … هم تالیفاتی را به خود اختصاص داده‌اند.
یکی از موضوعات مهم قرآنی مسئله محکم و متشابه است.
در این زمینه اولین کسی که دست به‌قلم برده حمزه بن حبیب زیات کوفی متوفای ۱۵۶ هجری و از اصحاب امام

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.