پاورپوینت مارتین بوسر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مارتین بوسر دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مارتین بوسر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مارتین بوسر :

پاورپوینت مارتین بوسر

کشیش اصلاحگر پروتستانی در ویزمبورگ بود که به علت تبلیغات اصلاح‌گری پروتستانی، توسط کلیسای کاتولیک، تکفیر و مجبور به مهاجرت به استراسبورگ شد.

فهرست مندرجات

۱ – انشعاب در مسیحیت
۲ – راهب معترض به کلیسا
۳ – استراسبورگ و رهبری نهضت اصلاح دینی
۴ – فرار به انگلیس
۵ – مرگ بدون دستیابی به اهداف
۶ – اندیشه‌های بوسر
۷ – نظریات بوسر
۸ – آثار
۹ – پانویس
۱۰ – منبع

انشعاب در مسیحیت

مسیحیت در ده قرن نخست حیات خود غیر از انشعاب آریانیزم که قائل به پیامبری عیسی بودند و در قرن هشتم جذب اسلام شدند تقریبا انشعاب قدرتمندی در خود ندید.
اما از قرن یازدهم بود که مسیحیت شرقی به سبب باور نداشتن به رهبری پاپ و چند مناقشه الهیاتی دیگر

[۱] ناس، جان بی، تاریخ جامع ادیان، ص۶۴۷-۶۴۹، اصغر حکمت، تهران، انتشارات علمی فرهنگی، چاپ ۱۳، ۱۳۸۲.

از مسیحیت غربی روم جدا شد و در نتیجه کلیسای ارتدکس (به معنای راست کیش) پدیدار شد و این در حالی بود که اکثریت با کاتولیک‌ها بود.
این وضع نزدیک به پنج قرن ادامه داشت اما کلیسای کاتولیک نتوانست پیروان پر شمارش را از خود راضی نگاه دارد. زیرا در نتیجه روی آوردن مسئولین کلیسا به دنیا و غافل‌شدن از وضعیت روحانی پیروان و یک سری عوامل دیگر اعتراض‌هایی در گوشه و کنار دنیای کاتولیک شنیده شد و مارتین لوتر به عنوان سرآمد این اعتراض‌گران شناخته می‌شد. با توجه به اینکه این گروه به وضعیت موجود کلیسای کاتولیک معترض بودند به ایشان نام پروتستان (معترضان) اطلاق شد.
از رهبران بنام این اعتراض‌ها شخصی به نام پاورپوینت مارتین بوسر بود که او نیز خود را تا حدی مُلهم از‌ اندیشه‌های مارتین لوتر می‌دانست.

راهب معترض به کلیسا

پاورپوینت مارتین بوسر

[۲] لین، تونی، تاریخ تفکر مسیحی، ص۲۸۶ – ۲۹۰، روبرت آسریان، تهران، نشر و پژوهش فرزان روز، چاپ سوم.

[۳] مک گراث، آلیستر، مقدمه‌ای بر تفکر نهضت اصلاح دینی، ص۲۰۷، بهروز حدادی، قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، چاپ دوم، ۱۳۸۷.

در سال ۱۴۹۱ در منطقه اشلتستاد ایالت آلزاس دیده به جهان گشود. با توجه به رشد گسترده مطالعات دینی در اواخر قرن پانزده بوسر به الهیات دینی علاقه‌مند شد و در پانزده سالگی در سلک راهبان دومینیکن در آمد. (البته عده‌ای ورود او به تشکیلات دومینیکن را به خاطر استفاده از امکانات و فرصت‌های آموزشی ایشان می‌دانند.) او در مکتب فکری توماس آکویناس پرورش یافت و به انسان‌گرایی اراسموس و شوق او به اصلاح کلیسا احترام فوق‌العاده‌ای می‌گذاشت.
در سال ۱۵۱۷ برای تحقیقات بیشتر در زمینه الهیات به ‌هایدلبرگ رفت. در نتیجه در مجمع سالیانه راهبان آگوستینی که در سال ۱۵۱۸ در آنجا برقرار بود شرکت کرد.
اینجا بود که برای نخستین بار او با‌ اندیشه‌های لوتر آشنایی یافت. زیرا در مناظره‌ هایدلبرگ عمیقا تحت تاثیر سخنرانی لوتر قرار گرفت و پیرو عقائد او گشت. زیرا او در ضمن مباحثات دریافت که لوتر با دقت و صراحت همان چیزی (اصلاحات در کلیسا) را شرح می‌دهد که اراسموس به طور ضمنی به آن اشاره کرده بود.

استراسبورگ و رهبری نهضت اصلاح دینی

در ماه مه سال ۱۵۲۳ بوسر به شهر امپراتوری استراسبورگ نقل مکان کرد. در این زمان نهضت اصلاح به شکلی ضعیف و به رهبری ماتئو رل در این شهر آغاز شده بود و گروهی از اصلاح‌گران معروف نیز در آنجا ساکن شده بودند اما در میان همه این پاورپوینت مارتین بوسر بود که رهبری این نهضت را به عهده گرفت.
بوسر بیشترین تاثیر را بر استراسبورگ داشت به طوری که در دهه ۱۵۳۰ توانست کلیسای اصلاح شده ماندگاری را تثبیت کند که به الگوی دیگر شهرهای اصلاح طلب تبدیل شود. او برای رسیدن به هدفش تشکیل گروه‌های کوچک در هر کلیسا را پیشنهاد کرد که از نظر او می‌توانست باعث رشد روحانی تمام اعضا شود.

فرار به انگلیس

با اشغال استراسبورگ در سال ۱۵۴۶، امپراتور فرمان داد که تمامی اهل شهر باید به مذهب کاتولیک در آیند. اما بوسر از پذیرش و مصالحه سرباز زد. بنابراین برای اینکه با مشکلاتی که چندی پیش ملانکتون نیز گریبانگیر آن شده بود روبرو نشود ترجیح داد که به سمت انگلستان فرار کند.
با مهاجرت بوسر به انگلستان ادوارد ششم او را به عنوان استاد الهیات در دانشگاه کمبریج منصوب کرد و بوسر نیز از فرصت استفاده کرده و به نگارش و تحقیقات در زمینه الهیات مشغول شد.

مرگ بدون دستیابی به اهداف

پاورپوینت مارتین بوسر سرانجام در سال ۱۵۵۱ در حالی درگذشت که به اصلاحات مورد نظرش دست نیافته بود و این پایان شکست‌های او نبود؛ زیرا سال‌ها پس از اینکه فرمان امپراتور مبنی بر تحمیل مذهب کاتولیک در استراسبورگ باطل گشت تقریبا تمام شهر استراسبورگ پیرو آیین لوتر شده بودند و بوسر مثل گذشت در آنجا مورد احترام نبود.

[۴] لین، تونی، تاریخ تفکر مسیحی، ص۲۸۷، روبرت آسریان، تهران، نشر و پژوهش فرزان روز، چاپ سوم.

اندیشه‌های بوسر

پاورپوینت مارتین بوسر در کوران اعتراض به کلیسای کاتولیک می‌زیست و در منازعه‌های دوران خویش صاحب‌ اندیشه‌های نوینی بود. او همانند اراسموس شقاق و جدایی بین کلیساها را نمی‌پسندید و

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.