پاورپوینت گوتهلف برگشترسر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت گوتهلف برگشترسر دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت گوتهلف برگشترسر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت گوتهلف برگشترسر :

پاورپوینت گوتهلف برگشترسر

بِرگِشترسر، گوتهلف، خاورشناس آلمانی و پژوهشگر در زبانهای سامی و ترک شناسی و علوم اسلامی.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی برگشترسر
۲ – آثار برگشترسر
۲.۱ – برگشترسر عهده دار چاپ دوم تاریخ قرآن نولدکه
۲.۲ – آثار دیگر برگشترسر
۲.۳ – آثار برگشترسر در فقه
۲.۴ – پژوهشهای علمی برگشترسر درباره یونان باستان
۳ – خوصوصیات برگشترسر
۳.۱ – نقدهای برگشترسر
۳.۲ – ذوق ادبی بسیار لطیف و سرشار برگشترسر
۳.۳ – استعداد شگفت انگیز موسیقایی و قدرت شنوایی حساس
۳.۴ – قدرت ارائه روش موضوع برگشترسر
۴ – فهرست منابع
۵ – پانویس
۶ – منبع

معرفی برگشترسر

وی در ۱۸۸۶ در اوبرلازو، حومه پلاون از توابع ساکسن آلمان، به دنیا آمد.

در دانشگاه لایپزیگ از اگوست فیشر زبان عربی آموخت و در ۱۹۱۲ خود به مقام استادی این دانشگاه رسید.

برگشترسر در ادامه پژوهشهای مقدماتی خود در لهجه نوین سوری، برای نخستین بار، در ۱۹۱۴، به شرق مسافرت، و از آناطولی، سوریه، فلسطین و مصر دیدن کرد.

در ۱۹۱۵، در استانبول و برلین با سمت استادی، به تدریس پرداخت.

در ۱۹۱۹، پس از مرگ فردریک شوالی در دانشگاه کونیگسبرگ جانشین وی شد، و در همین سال ادامه پژوهش نولدکه در تاریخ قرآن بر عهده او نهاده شد.

برگشترسر در فاصله ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۳، در دانشگاههای برسلاو و هایدلبرگ تدریس می‌کرد؛ و از ۱۹۲۶ تا هنگام مرگ نابهنگامش، کار تدریس را در دانشگاه مونیخ ادامه داد.

سرانجام در ۱۶ اوت ۱۹۳۳ در ۴۷ سالگی، به هنگام کوهنوردی در کوهستان واتسمن در آلپ، سقوط کرد و درگذشت. با مرگ ناگهانی او کارنامه‌ای براستی سرشار در زمینه‌های مختلف خاورشناسی درهم پیچید.

آثار برگشترسر

از مهمترین زمینه‌های آثار وی قرآن پژوهی است.

برگشترسر رساله دکتری خود، (حروف نفی و استفهام و مانند آن در قرآن)، را، نه از دیدگاه پژوهشهای دینی و تاریخی بلکه از جنبه دستوری، به آن اختصاص داده و آن را «رساله‌ای در دستور تاریخی زبان عربی» نامیده است.

این کتاب از نظر روش تحقیق، نمونه‌ای ناب با این ویژگیهاست: بیشترین جامعیت در موضوعی محدود، استفاده از آمار برای هرگونه نتیجه گیری، و باریک بینانه ‌ترین توجه به تمام ویژگیهای زبان در مقام ترجمه.

برگشترسر عهده دار چاپ دوم تاریخ قرآن نولدکه

با درگذشت شوالی، که پیش از برگشترسر عهده دار کرسی استادی بود، ادامه کار چاپ دوم تاریخ قرآن نولدکه برعهده برگشترسر قرار گرفت.

گرچه تا انتشار نخستین جزوه از جلد سوم هفت سال به درازا کشید، نتیجه کار نگارشی کاملاً تازه و جامع از تاریخ قرآن بود.

کار برگشترسر دستاورد نبوغ آمیز نولدکه را بشایستگی استمرار بخشید.

برگشترسر سالهای دراز، مصالح کارش را، که در برخی موارد باید شخصاً آن را فراهم می‌آورد، یکایک بررسی می‌کرد و در راه دست یابی به بهترین و کهن‌‌ترین مآخذ، از هیچ رنج و هزینه‌ای نمی‌هراسید.

آثار دیگر برگشترسر

درآمدی بر زبانهای سامی‌، ثمره درسهای برگشترسر است که در آن، دانش سامی شناسی را به گونه‌ای جامع شناسانده است.

او در نخستین بخش این کتاب، به یکایک زبانهای سامی پرداخته و برای هر کدام متنی برجسته، به عنوان نمونه، به زبان اصلی (با الفبای فرنگی: آوانوشتی) همراه با ترجمه آلمانی، آورده است.

از مهمترین تحقیقات اوست: پژوهشی در باب «کتاب اللاماتِ احمدبن فارس» و نگارش مقاله‌هایی درباره طبقات قاریان و قرائتهای قرآن.

وی با همکاری جِفْری، به تهیه مقدمات تدوین روش نقد متن برای قرآن همت گماشت و حتی توانست علاقه و حمایت فرهنگستان علوم بایِرْن را به برنامه خود جلب کند و مرکز پژوهشهای خویش را در آن‌جا مستقر سازد که پس از مرگش، همکار او اُ. پرتسل، آن را ادامه داد.

آثار برگشترسر در فقه

شمار آثار برگشترسر در فقه، کمتر و دارای سرشتی دیگر است و بیش‌تر جنبه اصولی دارد.

چنانکه در مقاله«آغاز پیدایش و سرشت اندیشه فقهی در اسلام» نتیجه می‌گیرد که «موشکافی در فروع عملی» غالباً از هر مرزی فراتر می‌رود؛ و می‌گوید: «ممکن است چنین به نظر آید که این ویژگی در فقه زاییده تأثیرپذیری آن از نظامهای حقوقی پیشین باشد،اما چنین نیست و مانعی ندارد که همچون دستور زبان، موشکافی در فروع را نیز ذاتی اسلام بدانیم.

» مخالفت با «مقایسه نظامهای حقوقی» با یکدیگر در جستجوی عامل بیگانه تأثیرگذار، و نیز اعتقاد بدین نکته که هر پدیده فرهنگی را باید نخست در چارچوب خود آن پدیده دریافت، از نشانه‌های بارز اندیشه برگشترسر است.

او این نگرش خود را از این هم روشنتر در مقاله دیگرش «درب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.