پاورپوینت گریه بر امام حسین
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت گریه بر امام حسین دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت گریه بر امام حسین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت گریه بر امام حسین :
پاورپوینت گریه بر امام حسین
اگر انسان عواطف انسانی خود را از دست نداده باشد، اشک و شادی حالت روحی او را نشان میدهد. اشک، زبان دل است. گریه کردن، گاهی اعتراض به یک جنایت است. نوحه سرایی، گاهی زنده نگه داشتن یاد یک مظلومیت و افشای چهره یک ظالم است.
فهرست مندرجات
۱ – گریه راهی برای افشای جنایت کاران
۲ – احترام به اهل بیت
۳ – پشتوانه دینی و عاطفی
۴ – سابقه عزاداری اهل بیت
۵ – حفظ فرهنگ شیعی
۶ – اهمیت روضههای خانگی
۷ – نقش عزاداری در عصر حاضر
۷.۱ – پیام عاشورا برای نسل حاضر
۸ – پانویس
۹ – منبع
گریه راهی برای افشای جنایت کاران
حادثه عاشورا که در سال ۶۱ هجری در کربلا اتفاق افتاد، یکی از بزرگترین جنایتهای بشری درباره گروهی از پاکترین و فداکارترین انسانها بود، آن هم از سوی کسانی که خود را پاک و صالح میدانستند؛ اما برای حفظ قدرت خود دست به یک «قتل عام» زدند و فرزند پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآلهوسلّم را همراه برادران، فرزندان و یارانش کشتند؛ حتی از کشتن کودک شش ماهه هم که تشنه بود و بی تاب، چشم نپوشیدند. بعضی ظلمها و مظلومیتها اگر یاد نشود، فراموش میشود. بعضی از جنایت کاران اگر افشا نشوند، یک قدیس معرفی میشوند. اینجاست که وظیفه انسانهای آگاه و وجدانهای بیدار، دفاع و همدلی نسبت به مظلوم و مبارزه و جبهه گیری علیه ظالم است. این «یاد» و «همراهی»، به شکلهای مختلف است و اشک و گریه ، یکی از این راه هاست. واقعه عاشورا چیزی است که هر کس بخواند و بشنود و بفهمد، اگر وجدان انسانی او زنده باشد، حتما متاثر میشود و اگر متعهد باشد، تاثر و ناراحتی خود را به شکلی ابراز میکند که گریه یکی از این شکل هاست.
احترام به اهل بیت
برای قدرشناسی از پیامبر، احترام و دوستی و پیوند با خاندان او وظیفه ما مسلمانان است. این چیزی است که خود حضرت محمد، از ما خواسته و ما را به دوستی با اهل بیت سفارش کرده است.
در فرهنگ دینی ما، عزاداری بر مظلومیت اهل بیت، یکی از نشانههای دوستی و پیوند با آنان است. شادی کردن در تولدهای آنان و اشک ریختن در شهادت هایشان، پیوند قلبی ما را با آنان محکم تر و عمیق تر میکند. اشک ما، شاهد عشق ماست. برپاکردن مراسم عزاداری در عاشورا، نام و خاطره و یاد آنان را زنده نگه میدارد و این «احیاگری» نوعی تلاش برای خنثی کردن نقشه دشمنان آنان است که هم میخواستند کسی سراغ این خاندان نرود، هم کسی از جنایتهای دشمنان نسبت به این خاندان پاک یاد نکند؛ پس عزاداری ما نوعی دفاع از حق و مبارزه با باطل و وسیلهای برای اتحاد و تجمع ما بر محور اهل بیت و عاشوراست.
پشتوانه دینی و عاطفی
سوگواری در فقدان یک عزیز، هم یک امر طبیعی و عاطفی است که نشان دهنده فعالیت احساسات و عواطف انسانی است، هم نسبت به خاندان پیامبر اسلام ؛ به ویژه نسبت به امام حسین علیهالسّلام و حادثه عاشورا، یک «دستور دینی» است. عمل پیامبر خدا، و امامان شیعه و توصیههای مکرر آنان نسبت به گریستن بر سیدالشهدا و یادکردن مصائب خاندان پیامبر و مرثیه سرودن برای آنان و برپایی مجالس عزا، هیچ شبههای باقی نمیگذارد که این کار ریشه در آموزههای دینی دارد و مستند به دستور پیشوایان دین است و کاری عقلایی و مدبرانه است. گریه بر شهید و غم فقدان یک عزیز، کاری انسانی، مقدس و ارزشمند است.
پیامبر دستور داده بود بر جعفربن ابی طالب و زیدبن حارثه که در جنگ موته شهید شدند، گریه کنند. حضرت زهرا علیهالسّلام بر سر قبر حمزه سیدالشهدا، حاضر میشد، زیارت میکرد، نماز میخواند، میگریست و یاد آن شهید را زنده نگه میداشت.
سابقه عزاداری اهل بیت
سابقه عزاداری بر مظلومیت خاندان پیامبر بسیار دیرینه است. پیامبر و امامان ما، از پیشگامان این مسئله بودند. حضرت صادق علیهالسّلام به کمیت که شاعر اهل بیت بود، میفرمود تا برای امام حسین علیهالسّلام مرثیه بسراید و بخواند و دیگران را هم توصیه بر شرکت در این مجالس میکرد. امام رضا علیهالسّلام به دعبل شاعر شیعی دیگر میفرمود: ای دعبل! بر حسین علیهالسّلام مرثیه بسرای. تو با این کار ما خاندان را یاری میکنی، تا زنده هستی از یاری ما کوتاهی نکن. حضرت علی علیهالسّلام میفرمود: خداوند برای ما پیروانی قرار داده که یاور مایند، در شادی ما شادند و در غم ما غمگیناند. این گونه نقلها و روایتها بسیار است و همه گواه آن است که «خط عزاداری» بر امام حسین علیهالسّلام و مظلومیت اهل بیت از سوی خود امامان ترسیم، تبلیغ و ترویج شده است و اهداف بلندی داشته است.
دلی که به حسین بن علی علیهالسّلام و اهل بیت پیامبر عشق ورزد، بی شک در سوگ آنان هم میگرید و با این گریه، مهر و علاقه خود را نشان میدهد و با کربلا و فرهنگ شهادت انس میگیرد و با سیدالشهدا علیهالسّلام که سرور همه شهیدان است، هم هدف و همراه میشود و با او بیعت میکند.
به تعبیر شهید مطهری : «گریه بر شهید، شرکت در حماسه او و هماهنگی با روح او و موافقت با نشاط و حرکت اوست».
[۱] ضمیمه قیام و انقلاب مهدی، ص۱۲۴.
حفظ فرهنگ شیعی
ما معتقدیم حفظ مکتب و دستاوردهای تعالیم پیامبر خدا، در سایه زنده نگه داشتن «فرهنگ اهل بیت» بوده است. از آنجا که حاکمان ج
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.