پاورپوینت کیفر حرص (قرآن)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کیفر حرص (قرآن) دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کیفر حرص (قرآن)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کیفر حرص (قرآن) :

پاورپوینت کیفر حرص (قرآن)

با توجه به آیات قرآن کیفر حرص عذاب آخرت و آتش دوزخ می‌باشد.

فهرست مندرجات

۱ – عذاب بزرگ
۲ – آتش دوزخ
۲.۱ – تهدید شدید
۳ – خلود در آتش
۳.۱ – ذلت و مصیبت
۴ – آتش سوزان
۴.۱ – شکستن اعضا
۵ – آتش الهی
۵.۱ – قیامت عجیب
۶ – پانویس
۷ – منبع

عذاب بزرگ

حرص به شنیدن دروغ ، از اسباب عذابی بزرگ در آخرت است.
… سمـعون للکذب سمـعون لقوم ءاخرین… ولهم فی الاخره عذاب عظیم.

[۱] مائده/سوره۵، آیه۴۱.

«ای فرستاده (خدا)! آنها که در مسیر کفر شتاب می‌کنند و با زبان می‌گویند: ایمان آوردیم و قلب آنها ایمان نیاورده، تو را اندوهگین نسازند! و (همچنین) گروهی از یهودیان که خوب به سخنان تو گوش می‌دهند، تا دستاویزی برای تکذیب تو بیابند؛ آنها جاسوسان گروه دیگری هستند که خودشان نزد تو نیامده‌اند؛ آنها سخنان را از مفهوم اصلیش تحریف می‌کنند، و (به یکدیگر) می‌گویند: اگر این (که ما می‌خواهیم) به شما داده شد (و محمد بر طبق خواسته شما داوری کرد،) بپذیرید، وگرنه (از او) دوری کنید! (ولی) کسی را که خدا (بر اثر گناهان پی‌درپی او) بخواهد مجازات کند، قادر به دفاع از او نیستی؛ آنها کسانی هستند که خدا نخواسته دلهایشان را پاک کند؛ در دنیا رسوایی، و در آخرت مجازات بزرگی نصیبشان خواهد شد»

آتش دوزخ

حرص به دنیا، انباشت مال و ابراز علاقه به ثروت با شمارش مکرر آن ناپسند و زمینه ساز گرفتاری به آتش دوزخ است.
ویل لکل همزه لمزه

[۲] همزه/سوره۱۰۴، آیه۱.

«وای بر هر عیبجوی مسخره‌کننده‌ای!»

تهدید شدید

از مجموع کلمات ارباب لغت استفاده مى شود که این دو واژه (همزه و لمزه) به یک معنى است و مفهوم وسیعى دارد که هر گونه عیب جوئى و غیبت و طعن و استهزاء به وسیله زبان و علائم و اشارات و سخن چینى و بدگوئى را شامل مى‌شود. به هر حال تعبیر به (ویل) تهدید شدیدى است نسبت به این گروه و اصولا آیات قرآن موضع گیرى سختى در برابر اینگونه افراد نموده و تعبیراتى دارد که درباره هیچ گناهى مانند آن دیده نمى‌شود.

[۳] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲۷، ص۳۱۰.

خلود در آتش

الذی جمع مالا وعدده

[۴] همزه/سوره۱۰۴، آیه۲.

«همان کس که مال فراوانی جمع‌آوری و شماره کرده بی‌آنکه مشروع و نامشروع آن را حساب کند!»

ذلت و مصیبت

آیه ناظر به ثروت اندوزانى است که مال را نه به عنوان یک وسیله بلکه به عنوان یک هدف مى‌نگرند و در جمع آورى آن هیچ قید و شرطى قائل نیستند، از حلال و حرام و تجاوز بر حقوق دیگران، از طریق شرافتمندانه و یا طرق پست و رذیلانه آن را جمع آورى مى‌کنند، و آنرا تنها نشانه عظمت و شخصیت مى‌دانند.
آنها مال را براى رفع نیازهاى زندگى نمى‌خواهند، و به همین دلیل هر قدر بر اموالشان افزوده شود حرصشان بیشتر مى‌گردد، و گرنه مال در حدود معقول و از طرق مشروع نه تنها مذموم نیست، بلکه در قرآن مجید گاهى از آن به عنوان (فضل الله) تعبیر شده، آنجا که مى‌فرماید: و ابتغوا من فضل الله (جمعه – ۱۰) و در جاى دیگر از آن تعبیر به خیر مى‌کند: کتب علیکم اذا حضر احدکم الموت ان ترک خیرا الوصیه: بر شما مقرر شده که وقتى مرگ یکى از شما فرا رسد اگر خیرى از خود به یادگار گذارده وصیت کند.
چنین مالى مسلما نه مایه طغیان است، نه وسیله تفاخر، نه بهانه استهزاى دیگران، اما مالى که معبود است و هدف نهائى است و صاحبان آن را همچون ( قارون ) دعوت به طغیان مى‌کند ننگ است و

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.