پاورپوینت کیفر اصحاب الجنه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کیفر اصحاب الجنه دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کیفر اصحاب الجنه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کیفر اصحاب الجنه :

پاورپوینت کیفر اصحاب الجنه (قرآن)

اصحاب الجنه (صاحبان باغ سوخته)، تصمیم گرفتند نیازمندان را از محصول باغشان محروم کنند. قرائن نشان می‌دهد خودشان آن‌چنان هم نیازمند نبودند؛ بلکه به علت بخل این کار را کردند و حتی موقع تصمیم‌گیری و یا رفتن، انشاءا… هم نگفتند. خداوند هم از این حرکت آنان خوشش نیامد؛ ازاین‌رو شبانگاه که همه آن‌ها خواب بودند، بلایی بر سر این باغ فرود آمد و همچون صاعقه‌ای تمام آن را سوزاند و چیزی جز مشتی زغال و خاکستر سیاه باقی نماند.

فهرست مندرجات

۱ – نابودی باغ اصحاب الجنه
۱.۱ – تفسیر آیات مذکور
۱.۲ – دیدگاه تفسیر المیزان
۱.۳ – دیدگاه تفسیر نمونه
۲ – پانویس
۳ – منبع

نابودى باغ اصحاب الجنه

اصحاب الجنه به خاطر محروم کردن نیازمندان از محصول باغ، به هنگام خواب باغشان نابود شد و این کیفر دنیوى آنها بر تصمیمشان بود:
• «إِنَّا بَلَوْنَاهُمْ کَمَا بَلَوْنَا أَصْحَابَ الْجَنَّهِ إِذْ أَقْسَمُوا لَیَصْرِمُنَّهَا مُصْبِحِینَ؛ ما آنها را آزمودیم، همان‌گونه که «صاحبان باغ» را آزمایش کردیم، هنگامى که سوگند یاد کردند که میوه‌هاى باغ را صبحگاهان (دور از چشم مستمندان) بچینند».

[۱] قلم/سوره۶۸، آیه۱۷.

[۲] طبرسی، فضل بن حسن، مجمع البیان،، ج۱۰، ص۹۲.

• «فَطَافَ عَلَیْهَا طَائِفٌ مِّن رَّبِّکَ وَهُمْ نَائِمُونَ؛ اما عذابى فراگیر (شب هنگام) بر (تمام) باغ آنها فرود آمد؛ درحالى‌که همه در خواب بودند».

[۳] قلم/سوره۶۸، آیه۱۹.

[۴] طبری، محمد بن جریر، تفسیر جامع البیان، ج۲۳، ص۵۴۳ ۵۴۴.

• «فَأَصْبَحَتْ کَالصَّرِیمِ؛ و آن باغ سرسبز همچون شب سیاه و ظلمانى شد»!

[۵] قلم/سوره۶۸، آیه۲۰.

تفسیر آیات مذکور

(طائف) از ماده (طواف) در اصل به معنى کسى است که بر گرد چیزى مى‌گردد؛ ولى گاه کنایه از بلا و مصیبتى است که در شب روى مى‌دهد، و منظور در اینجا همین است.

[۶] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۲۴، ص۳۹۵.

(فطاف علیها) – پس دور زد و دوره کرد آن باغ را (طائف) بلایى دور زن، که شبانه همه اطراف باغ را احاطه نمود، (من ربک) از ناحیه پروردگارت، (و هم نائمون) در حالى که صاحبان باغ در خواب بودند (فاصبحت کالصریم)، باغ مانند درختى شد که میوه‌اش را چیده باشند؛ و ممکن است به این معنا باشد که آن باغ مانند شب تار سیاه شد؛ چون در اثر آتشى که خدا به سوى آن فرستاد درختانش سوخت. و یا به معنا باشد که باغ مذکور مانند بیابانى ریگزار شد، که هیچ گیاهى در آن نمى‌روید و هیچ فایده‌اى بر آن مترتب نمى‌شود.

[۷] طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج۱۹، ص۶۲۵، ترجمه موسوی همدانی.

• «کَذَلِکَ الْعَذَابُ وَلَعَذَابُ الْآخِرَهِ أَکْبَرُ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ؛ این‌گونه است عذاب (خداوند در دنیا)، و عذاب آخرت از آن هم بزرگ‌تر است اگر مى‌دانستند»!

[۸] قلم/سوره۶۸، آیه۳۳.

[۹] طباطبایی، محمدحسین، المیزان فی تفسیر القرآن، ج۱۹، ص۳۷۵.

دیدگاه تفسیر المیزان

کلمه (العذاب) مبتداى موخر، و کلمه (کذلک) خبر مقدم است ، و تقدیرش (العذاب کذلک) است؛ یعنى نمونه عذابى که ما بشر را از آن زنهار مى‌دهیم، عذاب اصحاب باغ است؛ و حاصلش این شد که خدای تعالی انسان را با مال و اولاد امتحان م

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.