پاورپوینت کشوربرونی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کشوربرونی دارای ۴۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کشوربرونی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کشوربرونی :

کشور برونی

برونِی (برونئی)، کشور اسلامی سلطان نشین مشروطه در آسیای جنوب شرقی است.

فهرست مندرجات

۱ – موقعیت جغرافیایی برونی
۲ – جمعیت برونی
۳ – نام محلی آن
۴ – مساحت و پوشش منطقه
۵ – پایتخت برونی
۶ – بلندترین قله آن
۷ – تقسیم‌بندی برونی
۷.۱ – برونگان غربی
۷.۲ – برونگان شرقی
۸ – وضعیت آب و هوایی برونی
۹ – دلیل رشد جمعیت این منطقه
۱۰ – مذهب برونی
۱۱ – زبان مردم برونی
۱۲ – مناطق دیدنی و معروف برونی
۱۳ – کمپونک آیر، بخشی از برونی
۱۴ – امکانات زیربنایی و رفاهی برونی
۱۵ – اهمیت اقتصادی برونی
۱۶ – عامل اصلی رفاه برونی
۱۷ – صادرات گاز و نفت
۱۸ – درآمد سرانه این کشور
۱۹ – وضعیت کشاورزی برونی
۲۰ – وضعیت دامپروری برونی
۲۱ – کارخانه‌های این منطقه
۲۲ – ذخایر معدنی برونی
۲۳ – واحد پول برونی
۲۴ – تقسیمات اداری
۲۵ – نوع حکومت
۲۶ – پیشینه برونی
۲۶.۱ – قدمت
۲۶.۲ – گرایش به اسلام
۲۶.۳ – بنیانگذار برونی
۲۶.۴ – امپراطوری برونی
۲۶.۵ – حمایت انگلیس از برونی
۲۶.۶ – عدم کشمکش‌های مذهبی
۲۶.۷ – دموکراسی در برونی
۲۶.۸ – گسترش رفاه اجتماعی
۲۶.۹ – استقلال برونی
۲۷ – فهرست منابع
۲۸ – پانویس
۲۹ – منبع

موقعیت جغرافیایی برونی

این سرزمین به صورت محصور در مالزی شرقی (صباح و سراواک) در ساحل شمال غربی بورنئو، بین خلیج برونئی و بَرَم پوینت واقع شده و از شمال به دریای چین جنوبی و از مغرب و مشرق به ایالت سراواک محدود است.

جمعیت برونی

جمعیت برونی طبق آمار ۱۳۷۵ ش/ ۱۹۹۶ در حدود ۰۰۰، ۳۰۰ تن بوده است.

نام محلی آن

نام محلی آن نگارابرونئی دارالسلام بود که اکنون به برونئی دارالسّلام تغییر یافته است.

مساحت و پوشش منطقه

برونی سرزمین کوهستانی با مساحتی بالغ بر ۷۷۰، ۵ کیلومتر مربع است که در حدود ۷۵% خاک آن را جنگل‌های استوایی می‌پوشاند. جلگه باریک ساحلی آن به طول نود کیلومتر در امتداد کرانه ماسه‌ای مرجانی قرار دارد.

پایتخت برونی

پایتخت برونی، بندر سری بگاون است که از ۱۳۴۹ ش/ ۱۹۷۰ به افتخار سلطان وقت، از برونی به این عنوان تغییر نام یافته است. پایتخت، در ضمن، مهم‌‌ترین بندر کشور (با جمعیت ۰۷۰، ۵۵ تن در ۱۳۶۴ ش/ ۱۹۸۵) نیز محسوب می‌شود که بر روی تپه ماهوره‌ای کم ارتفاع در امتداد رود برونی، به فاصله پانزده کیلومتری شهر بندری موآرا، واقع شده است.

بلندترین قله آن

بلندترین قله برونی پاگون پریک به ارتفاع ۸۵۰، ۱متر است.

تقسیم‌بندی برونی

ناحیه سراواک، سلطان نشین برونی را به دو قسمت برونگان شرقی و غربی تقسیم کرده است.

برونگان غربی

قسمت برونگان غربی برونی شامل دره‌های رودخانه‌ای بلایت، توتونگ و برونی به طول دویست کیلومتر است که با جهت جنوبی ـ شمالی به دریای چین جنوبی می‌ریزند. این نواحی عمدتاً کوهستانی، به ارتفاع بیش از پانصد متر بالاتر از سطح دریاست.

برونگان شرقی

قسمت برونگان شرقی شامل حوضه رودخانه تَمبورَنگ است که از مناطق کوهستانی جنگلی سرچشمه می‌گیرد و به سمت دریای چین جریان می‌یابد.

وضعیت آب و هوایی برونی

برونی به سبب واقع شدن در منطقه استوایی (در ۲۷۴ کیلومتری خط استوا) و داشتن ۱۶۰ کیلومتر خط ساحلی با دریای چین، دارای آب و هوای استوایی است و دمای آن در سراسر سال بین ۲۴ تا ۳۰ درجه سانتیگراد نوسان دارد و ازین‌رو یکنواخت محسوب می‌شود. میزان رطوبت نسبی هوای آن بالا (حدود ۸۲% در سراسر سال) و میانگین بارندگی سالانه‌اش بین ۲۵۰ سانتی‌متر (در امتداد ساحل) و ۳۲۰ الی ۵۰۰ سانتی‌متر (در قسمت‌های داخلی کشور) متغیر است. در برونی همواره نسیم ملایمی می‌وزد که تا حدی به اعتدال گرما در مناطق ساحلی کمک می‌کند وضع ناهمواری‌ها و آب و هوای استوایی و اثرات آن بر میزان اندکْ وسعتِ اراضی کشاورزی، نوع محصولات، قلّت جمعیت و پراکندگی آن در کشور کاملاً مشهود است.

دلیل رشد جمعیت این منطقه

جمعیت شهر برونی از ۶۰۰، ۴ تن (در ۱۳۲۹ ش/ ۱۹۵۰) به حدود ۰۰۰، ۳۰۰ تن (در ۱۳۷۵ ش/ ۱۹۹۶) رسیده است؛ و این رشد فزاینده حاصل بالا بودن میزان زاد و ولد و پایین بودن تعداد مرگ و میر است؛ به طوری که میانگین سالانه رشد جمعیت در دهه ۱۹۸۰ (۱۳۵۹ ـ ۱۳۶۹ ش) به ۹ر۲% و تراکم جمعیت به ۵۲ تن در هر کیلومتر مربع (۱۳۷۵ ش/ ۱۹۹۶) رسید. حدود ۶۳% جمعیت کشور در پایتخت، بنادر و مراکز و پیرامون حوزه‌های نفتی متمرکز است.

مذهب برونی

مذهب رسمی کشور، اسلام است و بزرگترین گروه قومی برونی مالایایی‌اند که ۷۰% جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و اغلب مذهب شافعی دارند. ۱۷% اهالی برونی چینی پیرو آیین بودا، کنفسیوس و مسیحی، و بقیه «تامیلی» های اقلیت و گروه‌های کوچک اقوام اولیه بومی‌اند، مانند «دایاکهای» معتقد به جاندار بودن اشیا که روزگاری به شکارچیان آدم مشهور بودند؛ و ۲% نیز هندی در این سرزمین زندگی می‌کنند.

زبان مردم برونی

زبان اصلی مردم برونی مالایایی است و زبان‌های انگلیسی و چینی نیز در آن‌جا رواج دارد؛ انگلیسی معمولاً به عنوان زبان بازرگانی به کار می‌رود. افزون بر این، به تعدادی گویش‌های بومی نیز سخن می‌گویند.

مناطق دیدنی و معروف برونی

شهر برونی (پایتخت)، علاوه بر دانشگاه دارالسلام (تأسیس ۱۳۶۴ ش/ ۱۹۸۵) و کاخ سلطان، دارای موزه و چند مرکز فرهنگی دیگر است. مسجد اعظم عمرعلی سیف الدین (بنا: ۱۳۳۳ـ۱۳۳۷ ش) در این شهر، از زیباترین و ظریفترین آثار معماری اسلامی جنوب شرقی آسیا شمرده می‌شود.

کمپونک آیر، بخشی از برونی

شهر قدیمی ـ تاریخی کمپونک آیر، بخشی از شهر برونی است که تا ۱۳۲۷/۱۹۱۰، بر روی پایه‌های چوبی در آب‌های ساحلی ساخته شده بود و از این تاریخ به بعد محله‌ها در خشکی ساخته شد، به طوری که جمعیت شهر تا ۱۳۲۸/۱۹۱۱ به حدود ۰۰۰، ۱۰ تن رسید. شهر در جنگ جهانی دوم آسیب فراوانی دید ولی بعدها بازسازی شد و گسترش یافت.

امکانات زیربنایی و رفاهی برونی

شهر برونی به کلیه تأسیسات زیربنایی رفاهی، مانند راه، برق، آب، فاضلاب و تلفن، مجهز است و از ۱۳۳۶ ش /۱۹۵۷ ایستگاه فرستنده رادیو و از ۱۳۵۴ ش /۱۹۷۵ فرستنده تلویزیونی دارد. پیشرفته ‌ترین فرودگاه آسیای جنوب شرقی در ۱۳۵۳ ش /۱۹۷۴، در این شهر احداث شده و از ۱۳۵۴ ش/ ۱۹۷۵ شرکت هواپیمایی برونی تأسیس گردیده است که با کشورهای آسیای جنوب شرقی استرالیا و بسیاری از نقاط اروپا ارتباط هوایی دارد. در برونی چند خط کشتیرانی نیز دایر است که ارتباط آن‌جا را با منطقه و جنوب شرقی آسیا برقرار می‌سازد..

اهمیت اقتصادی برونی

با کشف حوزه‌های نفتی سریا در ۱۳۰۸ ش/ ۱۹۲۹، برونی اهمیت اقتصادی ویژه‌ای یافت و پس از جنگ جهانی دوم، بر اثر کشف شدن حوزه‌های نفت و گاز و اجرای طرحهای گسترده استخراج نفت، رشد فزاینده آن آغاز گردید.

عامل اصلی رفاه برونی

عامل اصلی رفاه برونئی، تولید نفت است که از ۰۰۰، ۷۰۷ تن در ۱۳۱۷ ش/ ۱۹۳۸ به بیش از ۸ر۵ میلیون تن در ۱۳۳۶ ش/ ۱۹۵۷ و به بیش از ۷ر۷ میلیون تن نفت خام در ۱۳۶۷ ش/ ۱۹۸۸ افزایش یافته که در پالایشگاه لوتنگ ایالت سراواک مالزی پالایش می‌شود. استخراج و تولید گاز نیز روی به افزایش دارد چنان‌که در ۱۳۶۶ ش/ ۱۹۸۷، به بیش از هشت میلیون متر مکعب رسیده بود.

صادرات گاز و نفت

بیشتر نفت و گاز در فلات قاره ساحلی استخراج و به ژاپن صادر می‌شود. از ۱۳۵۲ ش/ ۱۹۷۳ در لوموت، بزرگترین کارخانه گاز مایع جهان ایجاد شده است که محصول آن به ژاپن صادر می‌شود. بیش از ده درصد کارکنان برونی به صنعت نفت اشتغال دارند و قسمت اعظم درآمد دولت از صدور نفت حاصل می‌شود، به طوری که ۹۸% کل صادرات برونی را (در ۱۳۵۷ ش/ ۱۹۷۸) نفت تشکیل می‌داد. صادرات نفت که سابقاً از لوتنگ د

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.