پاورپوینت کشور بگرمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کشور بگرمی دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کشور بگرمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کشور بگرمی :

بگرمی

بَگِرمی، منطقه‌ای در ساحل راست رود شاری، در جنوب شرقی دریاچه چاد، که تا قرن سیزدهم/ نوزدهم، کشور مسلمان و سیاهپوست نشین به شمار می‌آمد.

فهرست مندرجات

۱ – مشخصات منطقه بگرمی
۲ – تقسیم سال در منطقه بگرمی
۳ – اقتصاد منطقه بگرمی
۴ – جمعیت منطقه بگرمی
۵ – اسلام در منطقه بگرمی
۶ – تحولات سیاسی منطقه بگرمی
۷ – فهرست منابع
۸ – پانویس
۹ – منبع

مشخصات منطقه بگرمی

پایتخت این مملکت در زمان بارت (۱۲۶۹/۱۸۵۲) ماسینیا بود. در حوزه حاکمیت این مملکت، که در ْ۱۰تاْ۱۲ عرض شمالی و ْ۱۵ تا ْ۱۸ طول شرقی گسترده بود، تعدادی سرزمین خراجگزار وجود داشت.این نام تاریخی امروز دیگر به صورت رسمی متداول نیست؛ تنها یک بخش از ماسینیا بر جا مانده، و مناطق خراجگزار دیگر به ناحیه‌های بوسو و مِلفی منضم شده‌اند. مناطقی که روزگاری بگرمی نامیده می‌شدند در ارتفاع هزار پایی در جلگه وسیعی قرار دارند که با شیب ملایمی منطقه بگرمی در ساحل راست رود شاری به ساحل دریاچه چاد می‌پیوندند. تنها وجود برخی تپه‌های شنی لم یزرع، و نیز وجود صخره‌های منفرد پراکنده در جانب مشرق در ناحیه دکاکره، یکدستی هموار این جلگه پوشیده از خاکهای رسوبی و آبرفتی را گسسته است.این مناطق در منتهاالیه بیابانهای ساحل و سودان واقع شده‌اند.

تقسیم سال در منطقه بگرمی

سال در این مناطق به دو فصل تقسیم می‌شود؛ یکی فصل خشک که زمستانی سرد و بهار و پاییزی بسیار داغ و سوزان دارد؛ دیگری تابستان که فصلی گرم و مرطوب است. بارندگی سالانه در حدود هفتصد میلیمتر مربع نوسان می‌کند، ولی میزان تبخیر آب بسیار زیاد است.رود شاری تنها رود دایمی این منطقه است، سایر رودها (بَحر ارگویگ و بَحرنارا) تنها در فاصله شهریور تا آذر آب دارند.

اقتصاد منطقه بگرمی

اقتصاد این منطقه بر کشت و زرع و پرورش دام استوار است.محصول عمده آن ارزن است که قوت غالب مردم این سرزمین را تشکیل می‌دهد؛ ذرتنیز که در اطراف واحه‌ها کشت می‌شود، محصول مکمّلی است که در فواصل دوره‌های کشت ارزن کاشته می‌شود. علاوه بر این، در اراضی این منطقه نخودفرنگی، مانیوک، بامیه، کُنجد و بادام زمینی نیز کشت می‌شود.

کشت پنبه در بخش جنوب شرقی این منطقه، در کرانه رود شاری معمول شده است. در مراتع این منطقه، با آن‌که کیفیت خوبی ندارند، گاو، گوسفند و بز پرورش می‌دهند.

جمعیت منطقه بگرمی

جمعیت این منطقه بسیار متنوع است: سیاهان (شامل بگرمیها، بورنوییها، ساراها و ماساها)؛ اعراب (شامل یسیه، دکاکره و اولادموسی)؛ و فولانی‌ها و بوروروفولانی ها. (در ۱۳۵۸ ش/ ۱۹۸۰) جمعیت این منطقه در حدود ۰۰۰، ۷۰۰ نفر بوده است. (The New Encyclopaedia Britannica, Micropaedia , Chicago 1985, s.

vv. “Borno”, “Chari-Baguirmi”) ذیل «شاری ـ بگرمی». سیاهان یکجانشین (به استثنای ماساها، که به پرورش گاو اشتغال دارند) از طریق کشت و زرع و ماهیگیری روزگار می‌گذرانند. فولانیهای بدوی و صحرانشین تا نواحی دوردستی چون لوگون و دریاچه چاد، بوروروفولانیها تا نواحی آتی و موسورو کوچ می کنند.اعراب نیمه بدوی بین روستاهای خود که در فصل باران در آن‌ها کشت و زرع می‌کنند، و سو

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.