پاورپوینت قیاس اقناعی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت قیاس اقناعی دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قیاس اقناعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت قیاس اقناعی :
پاورپوینت قیاس اقناعی
پاورپوینت قیاس اقناعی، یکی از اصطلاحات علم منطق و عبارت است از قیاسی که ایجاد یقین نمیکند بلکه تنها ذهن را اقناع میکند و و مؤلَّف از مظنونات و مقبولات و مشهورات است.
[۱] قوام صفری، مهدی، ترجمه برهان شفا، ص۱۶.
فهرست مندرجات
۱ – توضیح اصطلاح
۲ – هدف خطابه
۳ – ماده قیاس خطابی
۴ – مستندات مقاله
۵ – پانویس
۶ – منبع
توضیح اصطلاح
پاورپوینت قیاس اقناعی یا قیاس خطابی، قیاسی است که ایجاد یقین جازم نمیکند بلکه تنها ذهن را اقناع میکند و به چیزی معتقد میسازد، مانند قیاساتی که در خطابه به کار میرود. بنابراین قیاس، مورد استفاده در صناعت خطابه را قیاس خطابی یا اقناعی گویند.
[۲] مشکوهالدینی، عبدالمحسن، منطق نوین مشتمل بر اللمعات المشرقیه فی الفنون المنطقیه، ص۶۷۷-۶۷۸.
هدف خطابه
هدف از خطابه، اقناع قلبی مخاطبین است. این اقناع میتواند نتیجه ظن و احتمال راجح نسبت به مفاد یک قول باشد و لازم نیست ناشی از یقین به آن باشد.
[۳] احمدی، محمدامین، تناقض نما یا غیب نمون نگرشی نو به معجزه، ص۳۹۵.
[۴] مجتهد خراسانی (شهابی)، محمود، رهبر خرد، ص۲۷۶.
[۵] تفتازانی، عبدالله بن شهابالدین، الحاشیه علی تهذیب المنطق، ص۱۱۲.
[۶] ابوالبرکات ابنملکا، هبهالله بن علی، الکتاب المعتبر فی الحکمه، ص۲۶۹.
ماده قیاس خطابی
ماده قیاس خطابی، مظنونات یا مقبولات و یا مشهورات (اعم از حقیقی و غیر حقیقی) میباشد. و به لحاظ صورت نیز میتواند از اَشکال فاقد شرایط انتاج و اَشکال غیر منتج هم بهره ببرد اما مشروط به این که مفید ظن برای مخاطب باشد.
[۷] ابوحامد غزالی، محمد بن محمد، معیار العلم فی فن المنطق، ص۱۶۱.
[۸] خوانساری، محمد، منطق صوری، ص۱۷۵.
[۹] مجتهد خراسانی (شهابی)، محمود، رهبر خرد، ص۳۴۶.
[۱۰] خوانساری، محمد، منطق صوری، ص۲۰۹.
قیاسهای خطابیِ مفید ظن و موجب اقناع، اگر بر هیئت یکی از ضربهای عقیم یکی از اشکال اربعه تالیف گردد، “رواسم” نامیده میشود.
[۱۱] خواجه نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، اساس الاقتباس، ص۵۳۵-۵۳۶.
[۱۲] ابنسینا، حسین بن عبدالله، الاشارات و التنبیهات، ص۳۸.
[۱۳] ابوالحسن سالاری، بهمنیار بن مرزبان، التحصیل، ص۱۰۸.
[۱۴] علامه حلی، حسن بن یوسف، الجوهر النضید، ص۲۸۱.
[۱۵] مظفر، محمدرضا، المنطق، ص۴۳۰.
«مظنونات مانند حکم به آنکه کسی که در شب به بام کسی شود خائن بود. این سه صنف آخر (مقبولات، مشهورات، مظنونات) مبادی قیاسات اقناعی و خطابی بود».
[۱۶] نصیرالدین طوسی، م
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.