پاورپوینت قواعد الأصول‌ (مصطفی نورانی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قواعد الأصول‌ (مصطفی نورانی) دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قواعد الأصول‌ (مصطفی نورانی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت قواعد الأصول‌ (مصطفی نورانی) :

پاورپوینت قواعد الأصول‌ (مصطفی نورانی)

«قواعد الاصول»، اثر آیه الله، مصطفی نورانی اردبیلی، به زبان عربی است. وی چون کتب اصولی را که برای تدریس فراهم شده‌اند، طولانی یافته‌اند، مهم‌ترین نظریات و تحقیقات مؤلفین آن کتب را در این کتاب گردآوری کرده‌اند.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – تعریف علم اصول
۲.۲ – حقیقت وضع
۲.۳ – دلالت
۲.۴ – نواهی
۲.۵ – بحث عام و خاص
۳ – پانویس
۴ – منبع

ساختار

کتاب، شامل شش مبحث مقدمات (دلیل نیاز به اصول، تعریف اصول، تمایز علوم، مبادی علم، موضوع علم اصول، فایده و غایت علم اصول و…) ، اوامر، نواهی، مفاهیم، عام و خاص، مطلق و مقید و مجمل و مبین است.

گزارش محتوا

پاره‌ای از مباحث مطرح شده در کتاب، از این قرار است:

تعریف علم اصول

برای علم اصول، تعاریف زیادی از طرف متقدمین و متاخرین به عمل آمده است، ولی واقعیت آن است که هیچ یک از آنها تعریف حقیقی نبوده، بلکه صرفا شرح الاسم به شمار می‌آیند.

[۱] قوائد الاصول، مصطفی نورانی، ص۶.

مرحوم آخوند، موضوع علم اصول را مفهوم کلی منطبق بر موضوعات مسائل آن می‌داند و نظریه محقق عراقی نیز مؤید آن است.
به نظر محقق عراقی و نایینی و مرحوم خویی، دلالت لفظ بر معنا وضعی و جعلی است، نه ذاتی.

[۲] قوائد الاصول، مصطفی نورانی، ص۸.

حقیقت وضع

درباره حقیقت وضع اختلاف نظر وجود دارد: مرحوم خویی به نظریه تعهد پای بند است، مرحوم نایینی معتقد به تخصیص و جعل الهی، محقق عراقی قائل به ملازمه واقعیه است و…
صحت استعمال لفظ در نوع، صنف و مثل، به نظر مرحوم آخوند، بالطبع است، نه بالوضع، چون در غیر این صورت لازم می‌آید که لفط مهمل وضع شده باشد.
به نظر مرحوم آخوند در حروف، وضع، عام و موضوع له نیز عام است و حروف با اسماء متناسب با خود، از نظر اصل معنا هیچ فرقی ندارند؛ مثلا کلمه «من»، با لفظ «الابتداء» از نظر معنا متحدند؛ فقط از نظر کیفیت استعمال تفاوت دارند. در این رابطه، مرحوم محقق اصفهانی، به نظریه ربط و نسبت و میرزای نایینی، به مسلک ایجادیت و… گرویده‌اند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.