پاورپوینت قصه حضرت اسماعیل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قصه حضرت اسماعیل دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قصه حضرت اسماعیل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت قصه حضرت اسماعیل :

پاورپوینت قصه حضرت اسماعیل

پاورپوینت قصه حضرت اسماعیل علیه السلام به سرگذشت قرآنی حضرت اسماعیل علیه‌السّلام نیای قوم عرب اطلاق می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – پیشینه
۲ – حوادث مهم زندگی حضرت اسماعیل
۳ – مراد از دبیح
۴ – وفات
۵ – عناوین مرتبط
۶ – پانویس
۷ – منبع

پیشینه

حضرت اسماعیل علیه‌السّلام فرزند حضرت ابراهیم علیه‌السّلام از پیامبران الهی است که نامش یازده بار در قرآن ذکر شده است. وی در زبان عبرانی «یشمعیل» به معنای «خدا آواز او را می‌شنود» خوانده شده است که ملقب به «صادق الوعد»

[۱] مریم/سوره۱۹، آیه۵۴.

بود. مادر ایشان هاجر (کنیز ساره، همسر اول حضرت ابراهیم) است. ساره پس از ناامیدی از بچه دارشدن، هاجر را به همسری حضرت ابراهیم علیه‌السّلام درآورد؛ اما پس از آبستن شدن هاجر، رابطه ساره با او تیره شد؛ ولی ساره نیز پس از مدتی صاحب فرزندی به نام اسحاق شد. به هر حال، آتش غضب ساره، حضرت ابراهیم علیه‌السّلام را ناگزیر ساخت هاجر و فرزندش اسماعیل علیه‌السّلام را از منطقه شام دور سازد. حضرت ابراهیم علیه‌السّلام نیز به فرمان خداوند، آنان را به مکه ، سرزمینی بی آب و علف کوچ داد و سپس خود به شام بازگشت.

حوادث مهم زندگی حضرت اسماعیل

از حوادث مهم زندگی حضرت اسماعیل علیه‌السّلام همدستی او با حضرت ابراهیم علیه‌السّلام در بنای خانه کعبه بود که قرآن کریم در آیات ۱۲۵ – ۱۲۷ سوره بقره به آن پرداخته است.
ماجرای دیگر، رؤیای حضرت ابراهیم علیه‌السّلام مبنی بر قربانی کردن فرزند است که سبب نگرانی حضرت ابراهیم علیه‌السّلام شد؛ و اسماعیل علیه‌السّلام آن نگرانی را از دل پدر زدود و او را به اطاعت فرمان الهی ترغیب کرد؛ اما هنگامی که ابراهیم علیه‌السّلام کارد بر گلوی اسماعیل نهاد، آوای غیبی او را از ادامه کار بازداشت و فرمان آمد در مق

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.