پاورپوینت قرابت رضاعی بین دو طفل


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قرابت رضاعی بین دو طفل دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قرابت رضاعی بین دو طفل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت قرابت رضاعی بین دو طفل :

پاورپوینت قرابت رضاعی بین دو طفل

مشهور فقهای امامیه در تحقق پاورپوینت قرابت رضاعی بین دو طفل ، واحد بودن فحل را شرط دانسته‌اند و در غیر این صورت، هیچ گونه قرابت رضاعی یا حرمت نکاح را محقق نمی‌دانند؛ هر چند زن واحد باشد.

فهرست مندرجات

۱ – نظریه مشهور در قرابت رضاعی
۲ – مقابل نظریه مشهور
۲.۱ – مستند به روایت
۳ – پانویس
۴ – منبع

نظریه مشهور در قرابت رضاعی

به موجب نظریه مشهور ، اتحاد فحل در مورد پاورپوینت قرابت رضاعی بین دو طفل، هم شرط لازم است و هم شرط کافی؛ یعنی هرگاه زنی از شیر متعلق به یک شوهر پسری را با شرایط کامل شیر دهد و دختری را نیز با شرایط کامل از شیر متعلق به شوهر دیگری شیر بدهد، بین آن دو طفل قرابت رضاعی ایجاد نمی‌شود؛ زیرا ملاک تحقق پاورپوینت قرابت رضاعی بین دو طفل، اتحاد فحل است.
به عکس، هرگاه از میان دو زن که در حبال شوهر واحدی هستند، یکی پسری را و دیگری دختری را طبق شرایط شیر دهد، به رغم تعدد شیردهندگان، به دلیل واحد بودن فحل، بین آن دو طفل قرابت رضاعی ایجاد می‌شود. مستند این نظریه، عقید مشهور فقها و روایاتی است که این حکم از آنها استنباط می‌شود.

[۱] وسائل الشیعه، کتاب النکاح، باب ۲ و ۶ از ابواب رضاع.

مقابل نظریه مشهور

در مقابل نظریه مشهور، ابو علی طبری ، نویسنده تفسیر مجمع البیان معتقد است که در این مورد، اتحاد فحل شرط لازم نیست، بلکه اگر زن واحد باشد، به فرض تعدد شوهران، بازهم قرابت رضاعی به وجود می‌آید و موجب حرمت نکاح خواهد شد. به موجب این نظریه، اگر زنی با شی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.