پاورپوینت قرآن به سر گرفتن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قرآن به سر گرفتن دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قرآن به سر گرفتن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت قرآن به سر گرفتن :

پاورپوینت قرآن به سر گرفتن

یکی از آداب و اعمال شب‌های قدر قرآن‌ بر سر گرفتن و دعا خواندن است که شیعیان انجام می‌دهند و این کار با سند صددرصد صحیح از طریق علمای اهل‌سنت، بیان شده است که سند آن مورد بررسی قرار گرفته است.

فهرست مندرجات

۱ – اشکال به شیعیان
۲ – پاسخ
۳ – بررسی سند روایت
۴ – پانویس
۵ – منبع

اشکال به شیعیان

یکی از اشکالاتی که همیشه وهابی‌ها به شیعیان می‌گیرند و به خصوص، در شبکه‌های وهابی جار زده می‌شود، این است که چرا شما شیعیان در شب‌های قدر قرآن‌ها را روی سر خود می‌گیرید و دعا می‌کنید؟ قرآن برای خواندن و عمل کردن است نه برای سر گرفتن و دعا خواندن.
مجریان یکی از همین شبکه‌ها ادعا می‌کرد که شیعیان به این دلیل قرآن را روی سر می‌گیرند که مبادا متن قرآن به چشم آن‌ها بخورد و موحد بشوند!!!.

پاسخ

تردیدی نیست که قرآن برای خواندن و عمل کردن است و شیعیان بیش از شما با قرآن آشنا هستند و به آیات قرآن عمل می‌کنند؛ اما چه کسی گفته است که قرآن روی سر گرفتن حرام است؟
آیا روایتی از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) و ائمه اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) و یا یکی از اصحاب مبنی بر حرمت این عمل وجود دارد؟
نه تنها دلیلی بر حرمت نیست؛ بلکه علمای اهل سنت با سند صددرصد صحیح نقل کرده‌اند که امیرمؤمنان (علیه‌السّلام) همین کار را انجام می‌داد.
ابویوسف فسوی در کتاب المعرفه و التاریخ با سندی که تمام راویان آن از راویان بخاری و یا مسلم هستند می‌نویسد:
(۱۲۹۵)(۳: ۷۸) حَدَّثَنَا عَبْدُالْعَزِیزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْاُوَیْسِیُّ، ثنا اِبْرَاهِیمُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ شُعْبَهَ، عَنْ اَبِی عَوْنٍ مُحَمَّدِ بْنِ عُبَیْدِ اللَّهِ الثَّقَفِیِّ، عَنْ اَبِی صَالِحٍ الْحَنَفِیِّ، قَالَ: رَاَیْتُ عَلِیَّ بْنَ اَبِی طَالِبٍ علیه السلاماَخَذَ الْمُصْحَفَ فَوَضَعَهُ عَلَی رَاْسِهِ حَتَّی لَاَرَی وَرَقَهُ یَتَقَعْقَعُ، ثُمَّ قَالَ: ” اللَّهُمَّ اِنَّهُمْ مَنَعُونِی اَنْ اَقُومَ فِی الْاُمَّهِ بِمَا فِیهِ، فَاَعْطِنِی ثَوَابَ مَا فِیهِ….
از ابوصالح حنفی نقل شده است که دیدم علی بن ابی‌طالب (علیه‌السّلام) را که قرآن را می‌گرفت و بر سر می‌گذاشت؛ تا جائی که من صدای حرکت ورق‌های آن را می‌شنیدم. سپس می‌فرمود: خدایا آن‌ها مانع شدند که من در میان امت حکومت نمایم؛ پس خدایا ثواب آن را به من عطا فرما…

[۱] فسوی، ابویوسف یعقوب بن سفیان (متوفای۲۷۷ه)، المعرفه والتاریخ، ج۲، ص۷۵۱، تحقیق:الدکتور اکرم ضیاء العمری، ناشر:ناشر:مکته الدار المدینه المنوره، الطبعه الاولی، ۱۴۱۰ه.

[۲] ابن‌کثیر دمشقی، ابوالفداء اسماعیل بن عمر القرشی (متوفای۷۷۴ه)، البدایه والنهایه، ج۱۱، ص۱۲۴.

[۳] بلاذری، احمد بن یحیی بن جابر (متوفای۲۷۹ه)، انساب الاشراف، ج۲، ص۳۸۳.

[۴] ذهبی شافعی، شمس‌الدین ابوعبدالله محمد بن احمد بن عثمان (متوفای ۷۴۸ ه)، سیر اعلام النبلاء، ج۳، ص۱۴۴، تحقیق:شعیب الارناؤوط، محمد نعیم العرقسوسی، ناشر:مؤسسه الرساله – بیروت، الطبعه:التاسعه، ۱۴۱۳ه.

بررسی سند روایت

عبدالعزیز بن عبدالله بن یحیی بن عمرو بن اویس بن سعد بن ابی‌السرح: از روات بخاری و سایر صحاح سته: عبد العزیز بن عبدالله العامری الاویسی الفقیه عن مالک ونافع بن عمر وعنه البخاری وابو زرعه ثقه مکثر خ د ت ق.

[۵] ذهبی، شمس‌الدین، الکاشف فی معرفه من له روایه فی الکتب السته، ج۱، ص۶۵۶، رقم:۳۳۹۷

عبدالعزیز بن عبدالله بن یحیی بن عمرو بن اویس بن سعد بن ابی سرح الاویسی ابو القاسم المدنی ثقه من کبار العاشره خ د ت کن ق.

[۶] عسقلانی، ابن‌حجر، تقریب التهذیب، ج۱، ص۳۵۷، رقم:۴۱۰۶.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.