پاورپوینت قبر زبیر بن عوام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت قبر زبیر بن عوام دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت قبر زبیر بن عوام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت قبر زبیر بن عوام :

مرقد زبیر بن عوام و عتبه بن غزوان‌

زیارتگاه و قبر دو تن از صحابه رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، یعنی زبیر بن عوام و عتبه بن غزوان، میان شهر زبیر در کشور عراق قرار دارد.

فهرست مندرجات

۱ – چگونگی پدایش قبر
۲ – ساخت بنا بر قبر
۲.۱ – مسجد بنا
۳ – پانویس
۴ – منبع

چگونگی پدایش قبر

درباره چگونگی پدایش قبر زبیر و بنای زیارتگاه وی، ابن‌جوزی در ذیل حوادث سال ۳۸۶ ه. ق، نوشته است که در ماه محرم این سال، اهالی بصره، قبری قدیمی را شناسایی کردند که جنازه شخص مدفون در آن، با لباس و شمشیرش، سالم باقی مانده بود. آنها با تصور اینکه این شخص، زبیر است، او را از قبر خارج و کفن کردند و در منطقه مربد، به خاک سپردند و بر آن، بنایی ساختند.

[۱] ابن‌جوزی، عبدالرحمن بن علی، المنتظم، ج۱۴، ص۳۸۳.

اما برخی شواهد تاریخی، نشان می‌دهد که صاحب این قبر، نمی‌تواند زبیر باشد، زیرا به نوشته طبری در تاریخ خود، زمانی که عمرو بن جرموز، زبیر را کُشت، اسب و انگشتر و شمشیر وی را با خود برداشت و غلام زبیر نیز او را در منطقه «وادی السباع»، دفن کرد. سپس ابن‌جرموز، شمشیر زبیر را به نزد امیرمؤمنان علی (علیه‌السّلام) برد و ایشان، درباره این شمشیر فرمود: «سیف طالما جلّی الکُرَب عن وجه رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم).»

[۲] طبری، محمد بن جریر، تاریخ الطبری، ج۳، ص۵۴۰.

[۳] ابن‌اثیر، علی بن محمد، الکامل فی التاریخ، ج۳، ص۲۴۴.

بر اساس این نقل، ابن‌جرموز، قاتل زبیر، شمشیر وی را با خود برده است، در حالی‌که شخصی که اهالی بصره، جنازه او را یافتند، با شمشیر خود به خاک سپرده شده بود. ضمن آنکه «وادی السباع»، امروزه، حدود شش میل از منطقه زبیر (بصره کهن)، فاصله دارد

[۴] باش‌اعیان عباسی، عبدالقادر، موسوعه تاریخ البصره، ج۱، ص۳۵۱.

و از ظاهر سخن ابن‌جوزی، چنین برمی‌آید که قبر حاوی جنازه سالم، در بصره یا محلی نزدیک به آن، شناسایی شده است.

ساخت بنا بر قبر

امروزه قبر زبیر، مهم‌ترین زیارتگاه اهل‌سنت در بصره، به شمار می‌آید، تا جایی‌که شهر کهن و تاریخی بصره، به زبیر تغییر نام داده است. به گزارش ابن‌جوزی، پس از شناسایی جنازه منسوب به زبیر در سال ۳۸۶ ه. ق، امیر ابوالمسک عنبر، از رجال بهاءالدوله دیلمی، گنبدی بر قبر وی، بنا کرد.


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.