پاورپوینت فیلم‌نامه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فیلم‌نامه دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فیلم‌نامه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فیلم‌نامه :

پاورپوینت فیلم‌نامه

پاورپوینت فیلم‌نامه، نوشته‌ای است که براساس آن فیلم ساخته می‌شود یا به عبارتی طرحی ابتدایی و مکتوب است که بر پایه‌ی آن فیلم ساخته و به نمایش در می‌آید.

فهرست مندرجات

۱ – پاورپوینت فیلم‌نامه
۲ – تعریف جامع
۳ – ویژگی‌های پاورپوینت فیلم‌نامه
۳.۱ – اول
۳.۲ – دوم
۴ – شیوه‌های پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویسی
۴.۱ – اول
۴.۲ – دوم
۵ – اجزا
۶ – تفاوت پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویس با رمان‌نویس
۷ – شباهت فیلم‌ با رمان‌
۸ – فیلم و پاورپوینت فیلم‌نامه در ایران
۹ – پانویس
۱۰ – منبع

پاورپوینت فیلم‌نامه

پاورپوینت فیلم‌نامه، نوشته‌ای است که براساس آن فیلم ساخته می‌شود و یا به عبارتی طرحی ابتدایی و مکتوب است که بر پایه‌ی آن فیلم ساخته و به نمایش در می‌آید. از پاورپوینت فیلم‌نامه تعاریف متفاوتی ارائه شده است برخی آن را “نقشه‌ی راهنمای عوامل سازنده‌ی یک فیلم، یا نوشته‌ای که در آن موقعیت افراد، گفت‌وگوها، زمان، مکان و…. مشخص شده باشد می‌دانند.”

[۱] درس‌هایی درباره‌ی پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویسی‌، لطفی، حسن؛ تهران، ققنوس، ۱۳۸۳، ص‌۱۸.

تعریف جامع

هر کدام از این تعاریف بخشی از پاورپوینت فیلم‌نامه را در نظر دارند؛ اما تعریف جامع از آن این است: “نوشته‌ای که در آن داستانی با استفاده از توصیفاتی کاملا مادی بیان شود و گفت‌وگو در آن به طور کامل نقل گردد و هدف از نوشتن آن ساخت فیلم باشد.”

[۲] درس‌هایی درباره‌ی پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویسی‌، لطفی، حسن؛ تهران، ققنوس، ۱۳۸۳، ص‌۱۸.

ویژگی‌های پاورپوینت فیلم‌نامه

“پاورپوینت فیلم‌نامه دو ویژگی‌ مهم دارد:

اول

روایی بودن که در این مورد پاورپوینت فیلم‌نامه با نمایش‌نامه و قصه تفاوت بنیادی ندارد.

دوم

پرداختن به گفت‌وگو که در این مورد برخلاف نمایش‌نامه گفت‌وگوها بسیار کوتاه‌تر است و تصویر به کمک کلام می‌آید. گفتنی است که در شیوه‌ی حرفه‌ای، اغلب گفت‌وگوهای پاورپوینت فیلم‌نامه را نویسنده‌ای دیگر می‌نویسد و باز برخلاف نمایش‌نامه کمتر پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویسی اثرش را به منظور نشر می‌نویسد.”

[۳] فرهنگ‌نامه‌ی ادبی فارسی (گزیده اصطلاحات، مضامین وموضوعات ادب فارسی/ دانش‌نامه‌ی ادب فارسی)، انوشه، حسن؛ تهران، سازمان چاپ و انتشارات، ۱۳۸۱، چاپ دوم، ج۲، صص ۷۶- ۱۰۷۵.

شیوه‌های پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویسی

پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویس در نوشتن اثر خود معمولا از زمان حال ساده استفاده می‌کند و راوی آن سوم شخص یا “دانای کل” است. در نوشتن پاورپوینت فیلم‌نامه شیوه‌های مختلفی به کار می‌رود. برخی دو شیوه را برای آن در نظر می‌گیرند:

اول

شیوه‌ای که پاورپوینت فیلم‌نامه را به واحدهای کوچک‌تری به نام صحنه تقسیم می‌کند و هر صحنه را به‌طور کامل با جزئیات داستان و گفت‌وگو بیان می‌کند. هر صحنه را معمولا با سه مشخصه شرح می‌دهند: مکان، زمان و فضا.

دوم

روشی که پاورپوینت فیلم‌نامه را به واحد کوچک‌تری به نام نما (plan فرانسوی، shot انگلیسی) تقسیم می‌کنند که همان مدت زمان فیلم‌برداری از یک سوژه‌ی پیوسته و بدون قطع است.”

[۴] فرهنگ‌نامه‌ی ادبی فارسی (گزیده اصطلاحات، مضامین وموضوعات ادب فارسی/ دانش‌نامه‌ی ادب فارسی)، انوشه، حسن؛ تهران، سازمان چاپ و انتشارات، ۱۳۸۱، چاپ دوم، ج۲، ص۱۰۷۵.

این شیوه‌ از روش قبلی فنی‌تر است. و معمولا آن را در دو ستون شرح تصویر و شرح صدا می‌نویسند و دارای نظام سکانس‌بندی است. (سکانس‌ چیزی شبیه فصل در داستان است).

اجزا

پاورپوینت فیلم‌نامه که طرحی ساختاری برای فیلم است، هفت جزء اصلی دارد: داستان، طرح (ساختار)، صحنه، شخصیت، گفت‌وگو، ماجرای عاطفی و ماجرای فیزیکی.

تفاوت پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویس با رمان‌نویس

“پاورپوینت فیلم‌نامه‌نویس مقید به شکل منحصر به فرد پاورپوینت فیلم‌نامه است؛ یعنی به سبک نویسندگی موجز و مفید و دقت فوق‌العاده و مهارت زیاد در ساختاربندی و اجرای داستان در شمار محدودی از صفحات مقید است؛ برخلاف رمان‌نویس که در پرداخت دست‌مایه‌ی طول

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.