پاورپوینت فلسفه ازدواج پیامبر با عایشه و حفصه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فلسفه ازدواج پیامبر با عایشه و حفصه دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فلسفه ازدواج پیامبر با عایشه و حفصه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فلسفه ازدواج پیامبر با عایشه و حفصه :

فلسفه ازدواج پیامبر با عائشه و حفصه

عایشه و حفصه دو تن از همسران پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)، می‌باشند که طبق گزارش‌های تاریخی دچار برخی اشکالات و اشتباهات بودند، لذا گاهی شبهه می‌شود که چرا پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) با عایشه و حفصه ازدواج کردند؟ در این نوشتار پاسخ به این شبهه را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مندرجات

۱ – بررسی فلسفه ازدواج پیامبر
۱.۱ – توضیح اجمالی
۱.۲ – توضیح تفصیلی
۱.۲.۱ – امتحان رسول خدا و مردم
۱.۲.۲ – اهداف سیاسی
۱.۲.۲.۱ – تحلیل گیورگیو
۲ – نتیجه
۳ – پانویس
۴ – منبع

بررسی فلسفه ازدواج پیامبر

در مورد این ازدواج پاسخ‌های فراوان داده شده است.

توضیح اجمالی

طبق نظر اهل‌سنت پیغمبر علم غیب ندارد و ازدواج و یا دوستی وی با کسی نمی‌تواند دلیل بر صحت عقاید و رفتار وی باشد.
حتی اگر بگویند رسول خدا وی را می‌شناخته و با وی ازدواج کرده است، علت ازدواج را همان علت ازدواج حضرت نوح و حضرت لوط با همسرانشان می‌دانیم. با اینکه در قرآن کریم آمده است که همسر حضرت نوح و نیز همسر حضرت لوط، همراه و هم‌نظر با دشمنان ایشان بوده‌اند.

توضیح تفصیلی

علت‌های ازدواج پیامبر مختلف است.

امتحان رسول خدا و مردم

در شعر زیبای حافظ می‌خوانیم:
من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان •••• قیل ومقال عالمی می‌کشم از برای تو

رسول گرامی اسلام در نهایت توجه به عالم بالا و مقام اقدس الهی بوده‌اند؛ و حتی به قول شاعر نفس فرشتگان و هم صحبتی با ایشان برای رسول گرامی اسلام سخت بوده است؛ زیرا نوعی اشتغال به غیر خداست.
اما خداوند هر کسی را به نوبه خود آزمایش می‌کند و برای آزمایش رسول خدا از ایشان خواست که با عایشه ازدواج کند و با این دستور، در خانه وی کسی را قرار داد که می‌توانست مایه آزمایش ایشان باشد؛ زیرا امتحان مردان بزرگ باید به بزرگی خود ایشان باشد.
اما چون این آزمایش می‌توانست سبب اشتباه برخی، در مورد شخصیت واقعی همسران رسول گرامی اسلام باشد، خداوند هم در قرآن با بیان برخی اشکالات و اشتباهات همسران رسول خدا و همسران پیغمبران گذشته، راه هدایت را برای مردم باز گذاشته است.
به عنوان مثال در سوره تحریم آیه ده همسر حضرت نوح و همسر حضرت لوط را به عنوان دو نمونه برای کفار معرفی می‌نماید که با وجود حضور در خانه پیغمبران الهی، باز گمراه شدند.
و در همین سوره در آیه ۴ در مورد دو تن از همسران رسول خدا می‌فرماید:
«اِنْ تَتُوبَا اِلَی اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُکُمَا وَاِنْ تَظَاهَرَا عَلَیْهِ فَاِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِیلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمَلَائِکَهُ بَعْدَ ذَلِکَ ظَهِیرٌ؛

[۱] تحریم/سوره۶۶، آیه۴.

اگر (شما دو همسر رسول خدا) به درگاه خدا توبه کنید، دل‌های شما به سوی او میل پیدا کرده است، اما اگر علیه او بر یکدیگر کمک کنید در حقیقت خدا خود سرپرست اوست و جبرئیل و صالح مومنان (نیز یاور اویند) و گذشته از این فرشتگان نیز پشتیبان او خواهند بود.»

و نیز در می‌بینیم که رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در در مورد ِ آینده برخی از همسران خویش سخنانی فرموده‌اند که می‌تواند ملاک تشخیص حق از باطل در موارد نیاز باشد. به عنوان نمونه می‌توان به روایتی که بخاری آن را نقل کرده است اشاره نمود که گفته است:
رسول خدا به خانه عایشه اشاره فرمودند و سه بار گفتند: فتنه (آزمایش) در اینجاست؛ فتنه در اینجاست، فتنه در اینجاست.
۲۸۷۳ – حَدَّثَنَا مُوسَی بْنُ اِسْمَاعِیلَ حَدَّثَنَا جُوَیْرِیَهُ عَنْ نَافِعٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ قَامَ النَّبِیُّ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ خَطِیبًا فَاَشَارَ نَحْوَ مَسْکَنِ عَائِشَهَ فَقَالَ هُنَا الْفِتْنَهُ ثَلَاثًا مِنْ حَیْثُ یَطْلُعُ قَرْنُ الشَّیْطَانِ.

[۲] بخاری، محمد بن اسماعیل، صحیح بخاری، ج۴، ص۸۲.

رسول خدا به سخن ایستادند، پس به سمت خانه عائشه اشاره کردند و سه بار فرمودند اینجاست فتنه؛ همان جایی که امت شیطان ظهور می‌کنند.

اهداف سیاسی

یکی از اهداف ازدواج‌های پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) جهت سیاسی – تبلیغی بود؛ یعنی با ازدواج موقعیتش در بین قبایل مستحکم گردد و بر نفوذ سیاسی و اجتماعیش افزوده شود و از این راه ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.