پاورپوینت فضل‌الحق حسرت موهانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فضل‌الحق حسرت موهانی دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فضل‌الحق حسرت موهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فضل‌الحق حسرت موهانی :

پاورپوینت فضل‌الحق حسرت موهانی

پاورپوینت فضل‌الحق حسرت موهانی رهبر سیاسی و از شاعران و ادیبان شبه قاره هند در قرن چهاردهم هجری/ نوزدهم و بیستم میلادی بوده است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – فعالیت سیاسی
۳ – پایان زندگی
۴ – مقام شعری حسرت
۵ – پانویس
۶ – منبع

معرفی اجمالی

وی در ۱۲۹۵ ق/۱۸۷۴ در موهان (منطقه آناؤارتارپرادش) دیده به جهان گشود. او که به امام علی بن موسی الرضا (علیه‌السّلام) نسب می‌برد، پس از پایان تحصیلات نخستین، به دانشگاه اسلامی علیگره رفت و در ۱۹۰۳ از آنجا فارغ التحصیل گردید و در همان سال به روزنامه نگاری پرداخت و مجله اردوی معلی و سپس نشریه مستقل را انتشار داد.

فعالیت سیاسی

وی نخست در نهضت «سودیشی» شرکت جست و سپس به عضویت حزب کنگره درآمد. گفتنی است او در کنگره، همواره گروه‌های تندرو را یاری می‌کرد. در ربیع الاول ۱۳۳۸ ق کنفرانس خلافت به اهتمام او و سایر رهبران مسلمان برجسته شبه قاره هند چون ابوالکلام آزاد و علی برادران و چند تن دیگر در دهلی تشکیل شد در این اجلاس درباره شیوه همکاری کردن با استعمار بریتانیا و حمایت از خلافت عثمانی تصمیم گیری توافق کلی به عمل آمد. وی در ۱۹۲۲ طی لایحه‌ای به کنگره پیشنهاد کرد که هدف کنگره باید استقلال و جدایی کامل از بریتانیا باشد. این لایحه در کنگره، غوغایی به راه انداخت و به سبب مخالفت شدید گاندی سرانجام رد شد.
وی پس از چندی دریافت که کنگره به سوی پان هندوئیسم کشیده شد و مسلمانان از آن بهره‌ای نخواهند برد؛ از اینرو کنگره را رها کرد و به حزب مسلم لیگ پیوست و تا هنگام استقلال پاکستان از هند (۱۹۴۷) به عنوان عضوی فعال در آن خدمت کرد.

پایان زندگی

حسرت موهانی در ۱۳۷۰ یا ۱۳۷۱ ق/

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.