پاورپوینت فرهنگ قرآن‌ (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فرهنگ قرآن‌ (کتاب) دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فرهنگ قرآن‌ (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فرهنگ قرآن‌ (کتاب) :

پاورپوینت فرهنگ قرآن‌ (کتاب)

«فرهنگ قرآن، کلید راهیابی به موضوعات و مفاهیم قرآن کریم»، دائرهالمعارفی ۳۳ جلدی با موضوع قرآن کریم است که توسط اکبر هاشمی رفسنجانی و گروهی از محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن تالیف شده است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۳.۱ – اصول شکل گیری اثر
۴ – وضعیت کتاب
۵ – پانویس
۶ – منبع

معرفی اجمالی

این فرهنگ به دلیل موضوعی بودن و تفصیل بسیار، از دیگر کارهای مشابه خود فراتر رفته و به صورت جامع و آسان، اطلاعات و آموزه‌های قرآنی در هر موضوع را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.
از جمله مهم‌ترین اهداف تدوین این فرهنگ، گردآوری و طبقه بندی اطلاعات موجود در قرآن بر اساس مفاهیم، با سه مشخصه دقت، سرعت و آسانی و فراهم آوردن بستر مناسب برای تحقیقات نوین و تخصصی در علوم و معارف قرآنی بوده است.

[۱] فرهنگ قرآن‌، پیشگفتار، ص۴۹- ۵۰.

ساختار کتاب

ساختار معجم حاضر، از نوع ساختارهای پیش رونده و یا به اصطلاح، ساختار درختی است؛ زیرا مدخل بر اساس برآوردن فرع از اصل، شناسایی و جای گرفته است. در این گونه ساختارها، نخست عناوین کلی و عام (مانند اخلاق، اقتصاد، اعلام، انبیاء، حقوق و گیاهان) تیتر شده، در ذیل آنها به مباحث اولیه و کلی بسنده می‌شود، سپس مسائل جزیی آنها به ترتیب الفبا، در پی می‌آید.

[۲] آینه پژوهش، ص۵۴.

گزارش محتوا

کار نگارش «فرهنگ قرآن» با یادداشت‌ها و فیش برداری‌های نویسنده در زندان آغاز شده است. بر اساس همین یادداشت‌ها، پیش از آن «تفسیر راهنما» به همت تنی چند از قرآن پژوهان قم تدوین شد و اینک همان‌ها اساس «فرهنگ قرآن» شده‌اند. نویسنده در مقدمه کتاب توضیح می‌دهد که «آیات را از آغاز قرآن یکایک مطالعه می‌کردم و نکته‌های قابل استفاده را در فیش‌های کوتاه و گویا یادداشت می‌کردم و در کنار همان جمله‌های کوتاه، نمایه سازی هم می‌کردم، تا بعدها تفکیک اطلاعات به دست آمده به سرعت و به راحتی انجام گیرد و هر موضوعی جایگاه خود را در تدوین نهایی پیدا کند. مجموعه آن نوشته‌ها بالغ به ۳۲۰۰۰ فیش در ۲۲ دفتر دویست برگی شد»

[۳] فرهنگ قرآن‌، مقدمه، ص۴۱- ۴۲.

اصول شکل گیری اثر

اصولی که در شکل گیری این اثر مورد توجه بوده، در مقدمه جلد اول به تفصیل آمده که به بخشی از آن به اختصار اشاره می‌شود:
۱. در مدخل گزینی، ملاک انتخاب، قرآنی بودن و داشتن اطلاعات

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.