پاورپوینت فرقه رافضیه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فرقه رافضیه دارای ۴۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فرقه رافضیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فرقه رافضیه :

رافضه

اسامی مختلفی می‌تواند به هر فرقه یا مذهبی اطلاق شود. اما در برخی موارد اطلاق و نامگذاری اسامی، بر اساس دشمنی مخالفین صورت می‌گیرد. انگیزه دشمنان، تحقیر و توهین به فرقه یا مذهب مذکور می‌باشد. این شیوه توسط عموم اهل سنت در مورد شیعه بکار رفته و امروزه نیز بکار می‌رود.

فهرست مندرجات

۱ – معنای رافضه
۲ – کاربرد رافضه
۳ – اهانت به امامت شیعه و شیعیان
۴ – ترادف شیعه و رافضه
۵ – بار ارزشی رافضه در کلام اهل بیت
۶ – پانویس
۷ – منبع

معنای رافضه

رفض به معنی ترک نمودن است.

[۱] فراهیدی، خلیل بن احمد، کتاب العین، ج۷، ص۲۹.

[۲] ابن منظور، لسان العرب، ج۷، ص۱۵۶.

مفرد آن رافضه و جمع این لفظ روافض است. معمولا در مورد کسانی بکار می‌رود که با اتکاء به حق و حقیقت با جریان عمومی ظالم و حاکم مخالفت نموده‌اند و تحت تاثیر جو غالب اجتماع واقع نشده‌اند. این معنی از استعمال این کلمه بدست می‌آید. به حضرت ادریس(علیه‌السّلام) و یاران مومن او، رافضه اطلاق شده است. زیرا ایشان مومن و موحد بودند و دشمنان ایشان مخالف توحید بودند.

[۳] مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۱۱، ص۲۷۱ ۲۷۳، بیروت – لبنان، مؤسسه الوفاء، ۱۴۰۴ هجری قمری.

هفتاد نفر از برگزیدگان بنی اسرائیل و هفتاد تن از لشگریان فرعون و نیز ساحرانی که با دیدن معجزات الهی به حضرت موسی(علیه‌السّلام) ایمان آوردند و فرعون و قومش را ترک نمودند ازجمله کسانی هستند که رافضه در مورد ایشان بکار رفته است. خدای متعال به موسی(علیه‌السّلام) دستور داد تا از ایشان در تورات به رافضه یاد شود.

[۴] مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۶۸، ص۴۹.

[۵] نباطی بیاضی، علی بن یونس، الصراط المستقیم، ج۳، ص۷۶، نجف، چاپ کتابخانه حیدریه، ۱۳۸۴ هجری قمری.

[۶] تفسیر امام عسکری علیه‌السّلام، ص۳۱۱، قم، انتشارات مدرسه امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف، ۱۴۰۹ هجری قمری.

[۷] کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۸، ص۳۳، تهران، دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۶۵ هجری شمسی.

تمام این استعمالات با معنا و مفهوم ارزشی بکار رفته است. پس رافضه یعنی کسانی که به خیر و حق پایبند بوده و شر و غیرحق را ترک می‌کنند و به همین مضمون در روایات اشاره شده است.

[۸] نباطی بیاضی، علی بن یونس، الصراط المستقیم، ج۳، ص۷۶، نجف، چاپ کتابخانه حیدریه، ۱۳۸۴ هجری قمری.

کاربرد رافضه

این استعمال در لسان اهل سنت بر کسانی اطلاق می‌شود که شیعه باشند و یا عقائد مخصوصی از شیعه چون حب اهل بیت(علیهم السلام)، افضلیت امیرالمومنین علی(علیه‌السّلام) را بر ابوبکر و عمر داشته باشد. اهل سنت با بکار گیری این لغت، قصد تخریب و اهانت به شیعه و حامیان عقائد حقه را دارند. اهل سنت با ایمان کورکورانه به افضلیت و خلافت ابوبکر و عمر، چشم دیدن مخالفین ایندو را نداشتند و برای تحقیر مخالفین از ایشان به رفضه یاد کردند. یعنی کسانی که ولایت یا فضائل ابوبکر و عمررا منکر هستند. در واقع بیشتر ایشان شیعیان حقیقی امیرالمومنین علی(علیه‌السّلام) بودند.
در کوفه افراد مختلفی مانند سلمان و ابوذر و مقداد و عمار و ابوهیثم التیهان و جابر بن عبدالله و خدری و البراء و عمران بن حصین و حذیفه و ذو الشهادتین و عبدالله بن جعفر و ابن عباس و حبشی و ابورافع و ابو جحیفه و زید بن ارقم و مجاهد و ابن المسیب و سوید و الحارث و علقمه و الربیع و اویس القرنی و مالک اشتر و محمد بن ابی بکر و فرزندش القاسم به رفضه مشهور بودند.

[۹] نباطی بیاضی، علی بن یونس، الصراط المستقیم، ج۳، ص۲۵۵.

واضح است که براء بن عازب و زید بن ارقم و خدری و مجاهد از شیعیان امیرالمومنین علی(علیه‌السّلام) نبودند و مانند شیعه ایشان را جانشین بلافصل نمی‌دانستند بلکه همگی از سران اهل سنت می‌باشند ولی با این حال چون بیاناتی در فضائل امیرالمومنین علی(علیه‌السّلام) داشتند از تحقیر اهل سنت و بنی امیه در امان نبودند و به رافضی مشهور بودند.
شافعی نیز با اینکه از امامان اهل سنت است می‌گوید:

[۱۰] نباطی بیاضی، علی بن یونس، الصراط المستقیم، ج۳، ص۷۷.

از دست مردمی که محبت به فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را رفض می‌دانند، به خداوند بیزاری می‌جویم.

اهانت به امامت شیعه و شیعیان

بطور کلی رافضه بر کسی اطلاق می‌شد که او را در حد کفر می‌دانستند

[۱۱] نباطی بیاضی، علی بن یونس، الصراط المستقیم، ج۳، ص۷۶.

و با همین دلیل شیعیان را می‌کشتند.
بنی امیه از این لقب برای تحقیر یاران امیرالمومنین علی(علیه‌السّلام) استفاده می‌کردند درحالی که به فرموده نبی مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم یاران امیرالمومنین علی (علیه‌السّلام) باطل را ترک نمودند و از حق جدا نشدند.

[۱۲] نباطی بیاضی، علی بن یونس، الصراط المستقیم، ج۳، ص۷۶.

روزی ابوبصیر به امام صادق (علیه‌السّلام) عرض نمود لقبی بر ما گذاشتند با آن کمر ما را شکستند و دلهایمان به خاطر آن لقب از بین رفت و حکام جور به سبب آن خون ما را حلال شمردند… امام فرمود: رافضه را می‌گویی. گفت بله.

[۱۳] کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج۸، ص۳۳، تهران، دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۶۵ هجری شمسی.

به همین جهت دیده می‌شود که عده بسیاری از شیعیان در کنترل و زیر نظر حکومت بودند و اگر رافضی بودن و به عبارتی بهتر شیعه بودن ایشان ثابت می‌شد کشته می‌شدند. در این میان ائمه اطهار (علیهم‌السّلام) با دستور به تقیه از خون و جان این افراد محافظت می‌کردند. بطور مشخص افرادی مانند داود بن زربی

[۱۴] شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج۱، ص۴۴۳.

و علی بن یقطین

[۱۵] شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج۱، ص۴۴۴.

زیر نظر منصور دوانقی و هارون بودند تا با دیدن وضوی ایشان، تشیع ایشان ثابت شود و در نتیجه کشته شوند. امام صادق و امام موسی بن جعفر (علیهماالسلام) بادستور وضوی تقیه‌ای که به مذهب اهل سنت بود از جان یاران خود محافظت نمودند. افراد زیادی از شیعیان که متهم به رافضی می‌شدند نیز با تقیه خود را از شر دشمنانشان حفظ می‌کردند.

[۱۶] محدث نوری، میرزا حسین، مستدرک الوسائل، ج۱۲، ص۲۶۶، قم، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، ۱۴۰۸ هجری قمری.

[۱۷] تفسیر امام عسکری علیه‌السّلام، ص۳۵۵ ۳۶۳، قم، انتشارات مدرسه امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف، ۱۴۰۹ هجری قمری.

قضات اهل سنت مانند ابن ابی لیلا شهادت شیعیان را به دلیل رافضی بودن، در دادگاه قبول نمی‌کرد. برخورد او با عمار دهنی و جواب کوبنده عمار به او مشهور است.

[۱۸] تفسیر امام عسکری علیه‌السّلام، ص۳۱۰، قم، انتشارات مدرسه امام مهدی عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف، ۱۴۰۹ هجری قمری.

ترادف شیعه و رافضه

با گذشت زمان و گسترش تشیع فقط به شیعیان آل محمد علیهم‌السّلام رافضه می‌گفتند. این استعمال به حدی شایع بود که حتی در حضور ائمه اطهار(علیهم السلام)، بخصوص امام باقر، امام صادق، امام کاظم، امام رضا، امام جواد، امام هادی، امام حسن عسگری و امام زمان (علیهم الصلاه والسلام)، امام رافضه گفته می‌شد و فقط رافضیان را معتقدان به امامت ائمه اطهار معرفی می‌نمودند.

[۱۹] مجلسی، محمدباقر، بحار الانوار، ج۴۹، ص۵۵، بیرو

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.