پاورپوینت فاطمه بنت ربیعه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت فاطمه بنت ربیعه دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت فاطمه بنت ربیعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت فاطمه بنت ربیعه :

ام‌قرفه

فاطمه بنت ربیعه معروف به “اُمّ‌قرفه”، از قبیله فزاره، در میان اعراب جاهلیت جایگاه ویژه‌ای داشت. او و قبیله‌اش، با غارت اموال کاروان مسلمانان و توطئه برای قتل پیامبر، درصدد نابودی اسلام برآمدند. سرانجام در سال ششم هجری، ام‌قرفه در جنگ با سریه زید بن حارثه، کشته شد.

فهرست مندرجات

۱ – نسب‌شناسی
۲ – جایگاه اُمّ‌قرفه
۳ – توطئه بر علیه پیامبر
۴ – غارت اموال مسلمانان
۵ – سریه زید بن حارثه
۶ – پانویس
۷ – منبع

نسب‌شناسی

‌ام قرفه، فاطمه دختر ربیعه بن بدر بن عمرو فزاری، با مالک بن حذیفه بن بدر ازدواج کرد و سیزده پسر به دنیا آورد. اولین آنها «قرفه» نام داشت به همین جهت مادرش به این کنیه خوانده شد. پسران او همه از بزرگان قبیله خویش بودند.

جایگاه اُمّ‌قرفه

اُمّ‌قرفه، در میان اعراب جاهلیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود، چنان‌که به او در خصوص عزت و مناعت طبع، مثل می‌زدند و می‌گفتند: فلانی ارجمندتر از اُمّ قرفه است. اگر میان غطفان مشاجره‌ای در می‌گرفت، ‌ام قرفه روسری خود را بر نیزه‌ای می‌بست و آن را میان آنان برمی‌افراشتند و آنان تن به صلح می‌دادند. ‌

توطئه بر علیه پیامبر

ام‌قرفه در تجهیز نیرو علیه رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) کوشا بود. بنابر نقل منابع، او چهل تن از خویشان و نسل خویش را مامور کرده بود تا به مدینه رفته و پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را به قتل برسانند.

[۱] یعقوبی، احمد بن ابی یعقوب، تاریخ الیعقوبی، ج۲، ص۷۱.

غارت اموال مسلمانان

در سال ششم هجری، زید بن حارثه در حالی که مقداری اموال از اصحاب رسول‌خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را به همراه داشت، برای تجارت، به سوی شام حرکت کرد. در نزدیکی «وادی‌القری»، گروهی از قبیله فزاره او و یارانش را به سختی مضروب کردند، و سپس تمام کالاهای آنها را به غارت بردند. زِید بن حارِثه در این واقعه از مرگ نجات پیدا کرده، خود را به مدینه و به حضور پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) رساند و ماجرای حمله به کاروان و یارانش را به پیامبر گزارش داد.

[۲] واقدی، محمد بن عمر، الم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.