پاورپوینت غنیه اللبیب عند غیبه الطبیب‌ (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت غنیه اللبیب عند غیبه الطبیب‌ (کتاب) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت غنیه اللبیب عند غیبه الطبیب‌ (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت غنیه اللبیب عند غیبه الطبیب‌ (کتاب) :

غنیه اللبیب عند غیبه الطبیب‌ (کتاب)

«غنیه اللبیب عند غیبه الطبیب»، به زبان عربی ، تالیف محمد بن ابراهیم، معروف به ابن اکفانی، پیرامون حفظ الصحه و شیوه‌های درمان در هنگام عدم دسترسی به پزشک است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۴ – وضعیت کتاب
۵ – پانویس
۶ – منبع

معرفی اجمالی

مؤلف، در این باره می‌گوید: «هذه رساله لطیفه الحجم عزیزه العلم تشتمل علی ما لا بد منه من علم الطب فی حفظ الصحه و التحرز من الامراض و معالجتها علی العموم حیث لا یوجد طبیب او یوجد من لا یوثق به و فیه نکت مفیده فی الخواص ما جربناه او وثقنا بنقله من اعیان الحکمه وضعتها تذکره لمن خصه الله بنفس زکیه و اخلاق رضیه.

[۱] غنیه اللبیب، ص۲۷.

در میان کتاب‌هایی که توسط ابن اکفانی در حوزه علوم پزشکی نگاشته شده، این اثر شاید مهم‌ترین آنها باشد.
البته به نظر می‌رسد ابن اکفانی در تالیف این اثر، از کتاب « من لا یحضره الطبیب »، تالیف رازی تقلید کرده باشد؛ بااین حال، آنچه ابن اکفانی نوشته، از لحاظ گستردگی مباحث، بر «من لا یحضره الطبیب» مزیت غیر قابل انکاری دارد.

ساختار کتاب

کتاب، دارای ۴ رکن است. رکن اول، مشتمل بر ۹ فصل، رکن دوم، شامل ۱۲ فصل و رکن سوم، دارای ۵ فصل است.

گزارش محتوا

رکن اول، حاوی مطالبی فشرده است که برای حفظ صحت کفایت می‌نماید. در این رکن، از مباحثی همچون حکمت‌های مستفاد از آفرینش انسان ، امور لازم برای انسان، هوا، تدبیر غذاها به حسب مزاج‌ها و… بحث شده است.
رکن دوم، در باره این است که اگر در جایی پزشک نبود یا بود، ولی قابل اطمینان نبود، بیماران چه چاره‌ای را باید بیندیشند. در این رکن، مطالبی مانند درمان بیماری مشکل، درمان قوا، درمان شخص ضعیف، غذاد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.