پاورپوینت غلامحسین ابتهاج


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت غلامحسین ابتهاج دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت غلامحسین ابتهاج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت غلامحسین ابتهاج :

پاورپوینت غلامحسین ابتهاج

پاورپوینت غلامحسین ابتهاج یکی از سیاسیون دوران پهلوی بود، وی نماینده لاهیجان و لنگرود در دوره ۱۶ و نماینده بندر انزلی در دوره ۱۹ مجلس شورای ملی و نماینده همین شهر در مجلس مؤسسان دوم (۱۳۲۸ ه.ش)بود.

فهرست مندرجات

۱ – زندگی‌نامه
۲ – خیانت ابتهاج در جنبش گیلان
۳ – مشاغل سیاسی
۴ – وفات
۵ – پانویس
۶ – منبع

زندگی‌نامه

“غلامحسین” پسر دوم ابراهیم ابتهاج‌الملک در سال ۱۲۷۷ش زاده شد. وی تحصیلات خود را در رشت آغاز کرد و سپس برای ادامه تحصیل رهسپار بیروت و فرانسه می‌شود. پس از بازگشت به ایران، مدتی مانند پدرش در خدمت گمرکات بود و از سال ۱۲۹۷ش به عنوان مترجم در پادگان انگلیس در گیلان به کار می‌پردازد.

خیانت ابتهاج در جنبش گیلان

در جنبش گیلان به رهبری “میزرا کوچک‌خان جنگلی”، ابتهاج علیه هموطنان خود و به نفع نیروهای انگلیسی به جاسوسی می‌پردازد. در جمادی‌الثانی ۱۳۳۶ قمری هنگامی‌ که “کاپیتان‌نودل” عضو انتلیجنت سرویس انگلیس با دستیاری “میجر‌آکشوت” رییس بانک شاهنشاهی رشت و “ماک‌لارن” کنسول انگلیس در گیلان متهم به توطئه و سوقصد به جان میرزاکوچک‌خان جنگلی شده بودند و پس از دستگیری توسط جنگلی‌ها در محلی موسوم به “فتربند” زندانی بودند، توسط پاورپوینت غلامحسین ابتهاج که مترجم و جاسوس افسران انگلیسی بود، موفق به فرار شدند. یک بار نیز قوای انگلیس با همدستی او عمارت مسکونی سران جنگل را زیر آتش بمب و مسلسل گرفتند. ابتهاج توسط جنگلی‌ها دستگیر شده و مردم خشمگین نیز در انتظار محاکمه سریع او بودند؛ اما با مخالفت “احسان‌الله‌خان” و “رضا افشار” رییس مالیه گیلان با مجازات وی مخالفت شد و او را رها کردند.

[۱] مرسلوند، حسن، رجال و مشاهیر ایران، ص۷۴.

مشاغل سیاسی

“غلامحسین ‌ابتهاج” در تهران ابتدا منشی نخست ‌وزیر در سال‌های ۱۲۹۹-۱۳۰۰ش و پس از آن منشی استانداری گیلان و سپس در سال ۱۳۰۱ به وزارت فواید عامه منتقل شد. در سال ۱۳۰۷ به سبب سوء رفتار در این پست برکنار شد. وی در سال ۱۳۱۰ به است

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.