پاورپوینت غایه المرام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت غایه المرام دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت غایه المرام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت غایه المرام :

غایه المرام باخبار سلطنه البلد الحرام (کتاب)

غایه المرام باخبار سلطنه البلد الحرام، تالیف عبدالعزیز بن عمر بن فهد (متوفی ۹۲۲ ق) در سه مجلد مشتمل بر تاریخ امرای مکه از ابتدای هجرت تا فوت مؤلف است و با استفاده از نوشته‌های پدر مؤلف و آثار فاسی و ابن حجر در مورد تاریخ مکه و نوشته شده است. تراجم این امراء به ترتیب اقدمیت در زمان فرمانروایی تنظیم شده تا اینکه سابق بر متاخر شناخته شود.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – منابع تحقیق مؤلف
۲.۲ – درباره امراء
۲.۳ – درباره شیعه و ائمه شیعه
۲.۴ – درباره برکات بن محمد
۳ – وضعیت کتاب
۴ – پانویس
۵ – منبع

ساختار کتاب

شیوه نگارش ابن فهد به گونه‌ای مشخص و با ذکر شماره و نام امیر ذکر شده است. در جلد اول تا شماره ۱۷۳ و در جلد دوم از شماره ۱۷۴ تا ۲۰۴ آمده است. نیمه اول جلد سوم، به شماره ۲۰۵ تنها به معرفی برکات بن محمد بن برکات بن حسن بن عجلان و نیمه دوم آن به فهارس کتاب اختصاص دارد.

گزارش محتوا

منابع تحقیق مؤلف

عبدالعزیز در ابتدای کتاب چنین می‌نگارد که والدش نجم الدین عمر تراجم زیادی را از کتب تاریخی؛ مانند: العقد الثمین تقی الدین الفاسی جمع کرده و مطالب و فوائد مهمی که ذکر آنها لازم بوده، به آن افزوده است. تراجم متقدمین از این مطالب است؛ اما تراجم متاخرین بعد از سید حسن بن عجلان را خود نویسنده با فحص و تتبع گردآوری کرده است. غالب این مطالب نیز از کتاب‌های والدش مانند: اتحاف الوری باخبار‌ ام القری و الدر الکمین بذیل العقد الثمین بوده است. البته از کتاب بغیه المرام باخبار ولاه البلد الحرام که به دست آمده این برداشت که نجم الدین عمر تمامی اسامی را گردآوری کرده، نقش بر آب شد؛ چرا که او بخش‌هایی از صفحات کتاب را سفید گذاشته است تا این که با معلوماتی که به دست می‌آورد، تکمیل کند؛ اما عجل به او مهلت نداده است. عبارت ذکره الوالد و بیض له اشاره به همین مطلب است.
او به مصادر دیگری؛ مانند: الاصابه فی تمییز الصحابه، تهذیب التهذیب، تجرید الوافی بالوفیات ابن حجر و تاریخ المدینه الشریفه تالیف استادش شمس الدین سخاوی و مراجع دیگری نیز مراجعه کرده است.

درباره امراء

از نکات قابل توجه آن است که اطلاعات هر یک از منابع در اختیارش درباره هر یک از امراء به طور کامل و با انتساب به مصدرش ذکر شده است. حوادثی که در ولایات امرای متاخر مشاهده کرده را نیز آورده و کتابش را در یک موضوع خاص متمرکز کرده و ترجمه کسی غیر از امرای مکه را ذکر نکرده است.
اولین امیری که از او سخن رفته است، عتاب بن اسید است که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم او را که ۱۸ سال سن داشت به هنگام خروج به سوی حنین به امارت مکه گماشت. معاذ بن جبل و هبیره بن سبل از امیران پس از او هستند. در بین امیران تعدادی ا

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.