پاورپوینت عیسی بن مریم (علیهما‌السّلام)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عیسی بن مریم (علیهما‌السّلام) دارای ۳۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عیسی بن مریم (علیهما‌السّلام)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عیسی بن مریم (علیهما‌السّلام) :

حضرت مسیح بن مریم

حضرت مسیح بن مریم (علیه‌السّلام)، چهارمین پیامبر اولوالعزم و دارای کتاب هستند. در زیر به پاره‌ای از اتفاقات مهم زندگی ایشان اشاره می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – تولد حضرت عیسی
۲ – بشارت به مریم
۳ – وضع حمل
۴ – بازگشت به‌سوی قوم
۵ – سخن گفتن در گهواره
۶ – پیامبری حضرت عیسی
۷ – عروج حضرت عیسی
۷.۱ – عروج به روایت قرآن
۷.۲ – به روایت حدیث
۸ – نحوه وفات
۹ – مسیحیت بعد از عیسی
۱۰ – تحریف مسیحیت
۱۱ – پانویس
۱۲ – منبع

تولد حضرت عیسی

حضرت عیسی (علیه‌السّلام) تولدی منحصر به فرد و شگفت‌انگیز داشته‌اند. مادرشان حضرت مریم (سلام‌الله‌علیها)، دختر حنا و عمران بود. حنا، مریم (سلام‌الله‌علیها) را از همان ابتدا به معبد سپرد و او نیز تحت اشراف حضرت زکریا (علیه‌السّلام) دختری پاکدامن، مؤمن، متقی و پرهیزکار پرورش یافت. مریم (سلام‌الله‌علیها) همچنان در معبد به سر می‌برد تا آنکه روزی جبرائیل (علیه‌السّلام) از جانب حق تعالی پیام آورد که:

بشارت به مریم

«ای مریم خداوند تو را به کلمه‌ای (وجود با عظمتی) از طرف خودش بشارت می‌دهد که نامش مسیح عیسی پسر مریم است در حالی که در این جهان و جهان دیگر صاحب شخصیت خواهد بود و از مقربان (الهی) است».

[۱] آل عمران/سوره۳، آیه۴۵.

مریم شگفت‌زده شد، بر خود لرزید و چنین گفت: «پروردگارا ممکن است فرزندی برای من باشد در حالیکه انسانی با من تماس نگرفته است؟! فرمود:
«خداوند اینگونه هر چه را بخواهد می‌آفریند؛ هنگامی که چیزی را مقرر دارد (و فرمان هستی آنرا صادر کند) فقط به آن می‌گوید موجود باشد، آن نیز فوراً موجود می‌شود».

[۲] آل عمران/سوره۳، آیه۴۷.

در کتب و منابع، روایات فراوانی در چگونگی تولد حضرت عیسی (علیه‌السّلام) بیان شده که کتاب تاریخ پیامبران تالیف علامه مجلسی از آن جمله است.

[۳] مجلسی، محمد باقر، تاریخ پیامبران و بعضی از قصه‌های قرآن (حیوه القلوب ج۲) تحقیق سید علی امامیان، انتشارات سرور، ۱۳۸۰ ه. ش، چاپ چهارم.

وضع حمل

پس از آنکه حضرت مریم (سلام‌الله‌علیها) حامله شد، در خلوت خویش نه تنها ترس و ناراحتی از تهمت‌های آینده او را نگران کرده بود، بلکه تنهائی وضع حمل بدون دوست و یاور او را نیز می‌آزرد. در این حالات صدائی شنید که می‌گفت: «غمگین مباش! پروردگارت زیر پای تو چشمه آبی (گوارا) قرار داده است»

[۴] مریم/سوره۱۹، آیه۲۴.

این صدای فرزند او عیسی (علیه‌السّلام) بود که می‌گفت: «و این تنه نخل را به طرف خود تکان ده، رطب تازه‌ای بر تو فرو می‌ریزد (از این غذای لذیذ) بخور و (از آن آب گوارا) بنوش و چشمت را (به این مولود جدید) روشن‌دار و هرگاه کسی از انسان‌ها را دیدی (با اشاره) بگو من برای خداوند رحمن روزه‌ای نذر کرده‌ام؛ بنابراین امروز با هیچ انسانی سخن نمی‌گویم (و بدانکه این نوزاد خودش از تو دفاع خواهد کرد)».

[۵] مریم/سوره۱۹، آیه۲۵.

[۶] مریم/سوره۱۹، آیه۲۶.

بازگشت به‌سوی قوم

مریم (سلام‌الله‌علیها) ابتدا از نگرانی و ترس از خدا آرزوی مرگ می‌کرد؛ امّا به او اطمینان داده شد کسی که این مولود مقدس را به او داده پشتیبانی و دفاع از او را نیز به عهده خواهد داشت. پس مریم (سلام‌الله‌علیها) عیسی را نزد قوم خود برد. قوم او با دیدن مریم (سلام‌الله‌علیها) و نوزاد همراهش شگفت‌زده شدند. گروهی او را سرزنش و ملامت کردند و گروهی نیز در تقوای مریم (سلام‌الله‌علیها) شک کردند. بعضی گفتند: «ای مریم کار بسیار عجیب و بدی انجام دادی».

[۷] مریم/سوره۱۹، آیه۲۷.

و بعضی گفتند: «ای خواهر‌ هارون! نه پدرت مرد بدی بود و نه مادرت زن بدکاره‌ای».

[۸] مریم/سوره۱۹، آیه۲۸.

مریم (سلام‌الله‌علیها) به فرمان حضرت حق سکوت کرد و به عیسی (علیه‌السّلام) اشاره نمود تا آنها جواب‌شان را از کودک بگیرند و این کار باعث تعجب بیشتر آنها شد و گفتند تو ما را مسخره می‌کنی. ما چگونه با کودکی که در گهواره است، سخن بگوئیم..

[۹] مریم/سوره۱۹، آیه۲۹.

سخن گفتن در گهواره

در این هنگام کودک زبان به سخن گشود و گفت: «من بنده خدایم، او کتاب (آسمانی) به من داده و مرا پیامبر قرار داده است و مرا (هر جا که باشم) وجودی پربرکت قرار داده و تا زمانی که زنده‌ام مرا به نماز و زکات توصیه کرده است و مرا نسبت به مادرم نیکوکار قرار داده و جبّار و شقی قرار نداده است و سلام (خدا) بر من در آن روز که متولد شدم و در آن روز که می‌میرم و از آن روز که زنده برانگیخته خواهم شد».

[۱۰] مریم/سوره۱۹، آیه۳۰.

[۱۱] مریم/سوره۱۹، آیه۳۳.

عیسی در دفاع از مادر با عالی‌ترین شکل ممکن و منطقی‌ترین روش گفتار، موضوع را از همان ابتدا تغییر می‌دهد و به جای هر سخنی به معرفی خود می‌پردازد.

[۱۲] پور میر، میر جلال، داستان‌هائی از پیامبران (۶)،‌ حضرت عیسی (علیه‌السّلام)،‌ مشهد، مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی، ۱۳۷۴ ه. ش، چاپ دوم، ص۱۹.

پیامبری حضرت عیسی

حضرت عیسی از جانب پروردگار به نبوت برگزیده شد و چون دیگر پیامبران ادامه‌دهنده رسالت عظیم هدایت و راهبری بشر بود. خداوند متعال در آی زیر ویژگی‌های حضرت عیسی (علیه‌السّلام) را به عنوان یک پیامبر چنین می‌فرماید:
«یاد کن نعمتی را که به تو و مادرت بخشیدم. زمانی که تو را با روح القدس تقویت کردم؛ که در گهواره و به هنگام بزرگی با مردم سخن می‌گفتی و هنگامی که کتاب و حکمت و تورات و انجیل را به تو آموختم و هنگامی که به فرمان من از گِل، چیزی به صورت پرنده می‌ساختی و در آن می‌دمیدی و به فرمان من پرنده‌ای می‌شد و کور مادر زاد و مبتلا به بیماری پیسی را به فرمان من شفا می‌دادی و مردگان را (نیز) به فرمان من زنده می‌کردی و هنگامیکه بنی‌اسرائیل را از آسیب رساندن به تو باز داشتم در آن موقع که دلایل روشن برای آنها آوردی. ولی جمعی از کافران آنها گفتند: این‌ها جز سحر آشکار نیست».

[۱۳] مائده/سوره۵، آیه۱۱۰.

این آیه علاوه بر بیان بعضی از معجزات حضرت عیسی (علیه‌السّلام) به عنوان پیامبر، به مساله تربیت الهی هر پیامبر صاحب رسالت از ابتدای تولد اشاره می‌کند

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.