پاورپوینت عوامل محبت به امام زمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عوامل محبت به امام زمان دارای ۴۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عوامل محبت به امام زمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عوامل محبت به امام زمان :

پاورپوینت عوامل محبت به امام زمان

در این نوشتار پس از بیان ویژگی‌های محبت، محب و محبوب، معرفت به عنوان راه ایجاد محبت معرفی می‌گردد. نتیجه آن است که اگر بر میزان و کیفیت شناخت‌مان به حضرت صاحب الامر (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) بیفزاییم، قهراً بر محبت و گرایش قلبی ما نسبت به آن وجود شریف، افزوده خواهد شد و در پس آن، آثار حاصل از این محبت، زندگی ما را رنگ مهدوی بخشیده و به ما در طی طریق انتظار نیرو می‌دهد.

فهرست مندرجات

۱ – محبت
۱.۱ – ویژگی فطری انسان
۲ – معرفت راه رسیدن به محبّت
۲.۱ – سطوح معرفت
۲.۲ – یک سؤال
۲.۳ – جواب
۲.۴ – جایگاه محبت
۲.۵ – محبوب کیست
۲.۶ – محبت طرفینی
۳ – محبت و هدایت
۳.۱ – لوازم محبت
۴ – عناوین مرتبط
۵ – پانویس
۶ – منبع

محبت

در این نوشتار پس از بیان ویژگی‌های محبت، محب و محبوب، معرفت به عنوان راه ایجاد محبت معرفی می‌گردد. نتیجه آن است که اگر بر میزان و کیفیت شناخت‌مان به حضرت صاحب الامر (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) بیفزاییم، قهراً بر محبت و گرایش قلبی ما نسبت به آن وجود شریف، افزوده خواهد شد و در پس آن، آثار حاصل از این محبت، زندگی ما را رنگ مهدوی بخشیده و به ما در طی طریق انتظار نیرو می‌دهد.
محبت حالتی است میان محب و محبوب که سرچشمه آن قلب و درون است، لیکن نمود آن در ظاهر و در افعال و اعمال محب به روشنی پیدا است. محبتی که جلوه عینی پیدا می‌کند، و به محب جهت می‌بخشد.
محبت، امری طرفینی است. محب می‌سوزد و محبوب جذب می‌کند.
محبت تمنا می‌کند و محبوب دامان خویش را برای تمنای محب می‌گستراند.
حال باید دید محبت آدمی‌ به کدام محبوب تعلق می‌گیرد؟
اینجا است که بحث فطرت و خصایص فطری انسان مطرح می‌شود.

ویژگی فطری انسان

انسان فطرتاً کمال جو است. مطلوب انسان هر چه باشد، خصیصه فطری کمال طلبی باعث می‌شود پس از نیل به آن مطلوب، باز هم قانع نشده و مرتبه‌ای فوق آن را طلب کند.
بر این اساس ما به عنوان یک انسان، همواره در پی یافتن فرد اکمل هستیم و سعی در نزدیک شدن و همانندی با وی داریم. برخی انسانها کمال را در قدرت می‌دانند، لذا کسی را که از قدرت بیشتری برخوردار است ستاره آمال خویش می‌سازد و همواره در جهت آشنایی و تقرب به او در تلاشند. برخی دیگر کمال را در علم می‌دانند و…
با وجود این میل فطری قوی، تشخیص ندادن مصداق حقیقی باعث می‌شود که انسانها مصادیق بدیل را دنبال کنند و دچار سرخوردگی و پوچی گردند.
اما آن مطلوب که کاملترین، زیباترین، پدر قدرترین و مجموعه‌ای از «ترین‌ها» است (البته در امور خیر و نیکو) چیست؟ یا بهتر بگوییم: کیست؟
اگر سعی در ارضاء حقیقی تمایلات فطری خویش (همان فطرتی که الهی است) داشته باشیم، در خواهیم یافت که همه هر آن چه در نهاد ما تب و تاب نیل بدان هست، در امام زمان وجود دارد.
انسانِ نِیِ از نیستان جدا مانده‌ای است، که ناله غم و غربت او تنها پس از نیل به مقام قرب حق، آرام می‌گیرد و این غرقه ی دریای حیرت، تنها پس از رسیدن به حق است که ساحل امن و امان را درک می‌کند و کشش فطری او به جواب در خور خویش می‌رسد.
خداوند آفریننده ما، حجتی بر ایمان و در سر راه زندگی مان نهاده که دقیقاً وجودش مطابق با خواستها و نیازهای فطری ماست. اگر طالب جمالیم و صاحبان جمال را دوست می‌داریم، جلوه ی جمال حق او است که همه ی زیبایی‌ها را در خود جمع کرده است.
همان‌ طوری‌ که جدّ گرامیش فرمود: المهدیّ طاووس اهل الجنّه،

[۱] صافی، لطف الله، منتخب الاثر، ج۲، ص۶۷.

وجهه کالقمر الدّریّ

[۲] صافی، لطف الله، منتخب الاثر، ج۲، ص۱۳۶.

کانّ وجهه الکوکب الدریّ.

[۳] کورانی عاملی، علی، معجم احادیث المهدی، ج۱، ص۳۵۶.

و همینطور سایر مواردی که مطلوب فطرت سلیم است، نوع کامل و به عبارت بهتر کاملترین آنها، در وجود صاحب الامر هست. به عنوان مثال، درباره ی عدالت خواهی و روش پسندیده ی حضرت در حکومت و… می‌توان به روایاتی اشاره نمود:
رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم) فرمود: زمین را از عدالت پر می‌کند تا جایی که مردم به فطرت اولی خود باز می‌گردند، نه خونی به ناحق ریخته می‌شود نه خوابیده‌ای را بیدار می‌کنند.

[۴] مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۸۰.

ختم نموده است خداوندگار در رخ تو صنعت صورتگری

معرفت راه رسیدن به محبّت

محبت تابع معرفت و شناخت است و هر چه شناخت بیشتر شود، محبت شدیدتر خواهد بود.

[۵] کاشانی، فیض، المحجه البیضاء، ج۸، ص۸، کتاب محبت و شوق.

راه ایجاد و تعمیق محبت به ولی عصر (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) آن است که انسان به صاحب الزّمان (علیه‌السّلام) به عنوان مطلوب کامل خویش معرفت حاصل کند و ابعاد وجودش را بشناسد تا نهایتاً به این باور برسد که مصداق اکمل هر خیری در وجود حجت عصر است.

سطوح معرفت

این شناخت و معرفت دو لایه و یا به تعبیری دو سطح دارد.
معرفت در سطح عام که همان جنبه ی عقیدتی است، یعنی شناخت امام مفترض الطاعه و معرفت خاص که شناخت امام است، با لحاظ ویژگی‌ها و توصیفاتی که در عبارات معصومین و ادعیه و زیارات در خصوص ایشان آمده است.
لذا شناخت امام و حجت هر زمانی، همواره مورد تاکید بوده است.
نظیر : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه.
مشکل امت اسلام پس از پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌اله‌و‌سلم) عدم معرفت به حجت زمان خود بود. امام مجتبی (علیه‌السّلام) نیز از همین ناحیه ضربه خورد و حادثه کربلا هم معلول همین امر بود. کما این که بسیاری از دشواری‌ها و مسائل و مشکلات امروز جامعه ما هم مستقیماً از عدم شناخت ولی زمان نشات می‌گیرد.
مفتاح و گره گشای دشواری‌های ما در مسیر ارتباط با امام زمان‌مان و بهره‌مندی بیشتر از وجود ذی‌جود او، معرفت به او است.

یک سؤال

اگر بپذیریم که اولاً فطرتاً انسان کمال جو است و ثانیاً وجود ولیّ عصر (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) کامل‌ترین مطلوب، پس چرا محبوب غالب افراد چیزی جز وجود نازنین امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) است؟ مگر می‌شود انسان خلاف فطرت و سرشت خویش عمل کند؟

جواب

به دلیل نقص معرفت!
در واقع اگر فردی مصداق واقعی آن کمالات و خیرات درست تشخیص ندهد، به کوی مهدی (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) راه نمی‌برد و به دامان او عرض نیاز نمی‌کند. مصادق جایگزین را دنبال می‌کند. اگر معرفت به امام زیاد شود، قطعاً بر محبت به او نیز افزوده می‌شود تا جایی که شخص، جز او را شایسته محبت ورزیدن نمی‌داند، چشم را می‌خواهد برای دیدن رخسار او، گوش را بخاطر شنیدن کلام او و جانش را برای نثار به پای قدم او.
با شناخت امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) جانِ واله و شیدای ما، گمشده خویش را یافته و به امن و امان و طمانینه می‌رسد، آنگاه که معرفت به مولا حاصل شود، قدم جای پای او گذاشته می‌شود و کلام انسان همان خواهد شد که مولای محبوب می‌پسندد و عمل انسان آن خواهد شد که مولای محبوب می‌خواهد و… بزرگان گفته‌اند عشق آمدنی است، آوردنی نیست.
هرگز دل من چون تو یار دگری نگزید بر خاست که بگزیند یار دگرم بودی
السلام علیک ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب الغوث الرحمه الواسعه وعداً غیر مکذوب.

[۶] قمی، شیخ عباس، مفاتیح الجنان، ص۵۲۳، زیارت آل یاسین.

جایگاه محبت

محبّت واژه‌ی زیبایی است که نزد همه‌ی انسان‌ها و فرهنگ‌ها ارزشمند تلقّی می‌شود و نگاه هر گروهی از انسان‌ها به عالم هستی، اساس تفسیر این واژه است.
آنان که نگاه واقع بینانه تری به عالم هستی دارند، ارزش سرمایه‌ای که فقط یک بار در اختیار آنان قرار گرفته و بدنبالش ابدیّت و جاودانگی است را با همه‌ی وجودشان درک کرده و در یافته‌اند که خور و خواب و شهوت و… هیچ یک ارزش آن را ندارند که با روح انسانی که ثمر آن کمال ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.