پاورپوینت علم اصول (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت علم اصول (کتاب) دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت علم اصول (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت علم اصول (کتاب) :

پاورپوینت علم اصول (کتاب)

« علم اصول »، تالیف آیه الله، سید محمد موسوی بجنوردی ، به زبان فارسی و حاوی اهم مسائل اصولی است که ضمن بیان اقوال اصولی‌های مشهور، با نظریات خود مؤلف نیز همراه است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۳.۱ – فصل اول
۳.۲ – فصل دوم
۳.۳ – فصل سوم
۳.۴ – فصل چهارم
۳.۵ – فصل پنجم
۳.۶ – فصل ششم
۳.۷ – فصل هفتم
۳.۸ – فصل هشتم
۳.۹ – فصل نهم
۳.۱۰ – فصل دهم
۳.۱۱ – فصل یازدهم
۳.۱۲ – فصل دوازدهم
۴ – پانویس
۵ – منبع

معرفی اجمالی

برخی از مسئولان وقت دانشگاه، از مؤلف خواستند که مقالات علم اصول را که در نشریات مختلف، به طور متناوب منتشر می‌شد، برای استفاده یا تدریس دانشجویان رشته حقوق، در یک مجموعه به چاپ برساند؛ ایشان، با بازخوانی و تجدید نظر در این مقالات و اضافه کردن برخی مطالب، سعی در اجابت این خواسته نموده است.

ساختار کتاب

کتاب، متشکل از یک پیش گفتار و ۱۲ فصل است.

گزارش محتوا

فصل اول

این فصل، در باره اوامر است

[۱] علم اصول، محمد موسوی بجنوردی ، ص۳.

و شامل مباحثی از قبیل معانی لفظ امر، اعتبار علو و استعلا در معنی امر ، دلالت لفظ امر بر وجوب ، طلب و اراده ، صیغه و هیات امر ، اطلاق امر مقتضی واجب تعبدی است یا توصلی ؟ امتناع تمسک به اطلاق در تقسیمات ثانوی ، تقسیم واجب به مطلق و مشروط ، تتمیم بحث تعبدی و توصلی ، مقتضای اصول عملیه و… می‌باشد.

فصل دوم

این فصل، در باره وجوب تعلم احکام شرعیه و قوانین است

[۲] علم اصول، محمد موسوی بجنوردی ، ص۷۱.

و شامل مباحثی از قبیل مقدمات مفوته و نحوه وجوب آن و ملاکات وجوب تعلم احکام و قوانین و نحوه این وجوب و مسئله استحقاق عقاب در صورت ترک تعلم احکام است.

فصل سوم

این فصل، در باره اجزاء است.

[۳] علم اصول، محمد موسوی بجنوردی ، ص۸۹.

مسئله اجزاء، از مباحث پربار اصولی و دارای آثار و نتایجی در فروعات فقهی است. طرح مسئله، بدین گونه است که آیا به انجام رساندن ماموربه با تمامی شرایط و اجزایی که در آن اعتبار شده است، مقتضی اجزاء و ساقط شدن امر مولا هست یا نه؟ بدین معنی که آیا نفس انجام ماموربه ، به این گونه، اقتضای آن را ندارد که بار دیگر نخواهیم همان ماموربه با عنوان « ادا » یا « قضا » به انجام برسد؟

فصل چهارم

این فصل، در باره مسئله اجتماع امر و نهی است.

[۴] علم اصول، محمد موسوی بجنوردی ، ص۱۰۷.

اغلب علمای اشاعره اجتماع امر و نهی را جایز دانسته و بعضی از علما نیز، اجتماع امر و نهی را در مقام جعل و تشریع بی اشکال می‌دانند، اما اکثر علمای معتزله و شیعه ، قائل به عدم جواز اجتماع امر و نهی در این مقام، می‌باشند.
در این فصل، اصولی بودن مسئله، استدلال امتناع اجتماع امر و نهی در واحد ، مناقشه صاحب کفایه در تحریر نزاع، قید مندوحه در مسئله، فرق میان تزاحم و تعارض و مسئله اجتماع، ثمره نزاع در مسئله اجتماع امر و نهی، بررسی می‌شود.

فصل پنجم

این فصل، در این باره است که آیا نهی در معاملات، موجب فساد است یا نه؟

[۵] علم اصول، محمد موسوی بجنوردی ، ص۱۴۷.

مطالب این فصل، عبارتند از: صحت و فساد ، کیفیت تعلق نهی و نهی قانون گذار از معامله؛ به این معنا که نهی‌هایی که قانون گذار و دولت، در خصوص ایجاد معاملات می‌کنند، چه وضعی دارد، مثل نهی از خرید و فروش جنس قاچاق یا مواد مخدر و یا اجناسی که در انحصار دولت است، مانند دخانیات .

فصل ششم

این فصل، در باره عام و خاص است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.