پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی :

پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی

علم اجمالی در مورد شک در متعلق تکلیف ناشی از فقدان یا اجمال نصّ یا تعارض نصوص را پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی گویند.

فهرست مندرجات

۱ – تعریف پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی
۲ – صورت‌های شبهه حکمی
۳ – حکم صورت‌های شبهه حکمی
۴ – پانویس
۵ – منبع

تعریف پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی

پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی، مقابل علم اجمالی در شبهه موضوعی بوده و مراد از آن، شک در مکلّفٌ به است در موردی که منشأ شک یا فقدان نص یا اجمال نص و یا تعارض نصوص می‌باشد، مانند: شک مکلف در وجوب نماز ظهر یا نماز جمعه در ظهر روز جمعه، در صورتی که شک، از تعارض دو نص ناشی باشد.
پاورپوینت علم اجمالی در شبهه حکمی، صورت‌های متفاوتی دارد که از منجز بودن هر یک، جداگانه بحث شده است.

صورت‌های شبهه حکمی

در «شک در مکلّفٌ به» دوران یا بین متباینین است یا بین محذورین و یا بین اقل و اکثر، و در هر یک، شبهه یا موضوعی است و یا حکمی. و در غیر دوران بین محذورین، شبهه یا وجوبی است و یا تحریمی؛ بنابراین، شبهه حکمی دارای صورت‌های متفاوتی است.
مثال: در جایی که علم اجمالی وجود دارد که یا «صوت مطرب» حرام است و یا «صوت مرجّع»، مورد از موارد دوران بین متباینین در شبهه حکمی تحریمی است.
در جایی که زن حائض، به طور اجمال می‌داند که یا قرائت کل سُوَر عزائم بر او حرام است، یا خصوص آیه‌ای که دارای سجده واجب است، در این مورد، شبهه، شبهه حکمی تحریمی، و دوران بین اقل و اکثر استقلالی است.
هم چنین در موردی که شخص می‌داند مجسمه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.