پاورپوینت علامه سید عبد العزیز طباطبایی یزدی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت علامه سید عبد العزیز طباطبایی یزدی دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت علامه سید عبد العزیز طباطبایی یزدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت علامه سید عبد العزیز طباطبایی یزدی :

سیدعبدالعزیز طباطبایی‌ یزدی

علامه محقق، آقا سید عبدالعزیز طباطبایی از عالمان کتاب‌شناس معاصر و نامی آشنا برای اهل قلم و تحقیق است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – تولد
۳ – اساتید
۴ – تحقیق و تدوین
۵ – همکاری با مراکز علمی
۶ – سخاوت
۷ – آثار
۷.۱ – نسخ خطی
۸ – وفات
۹ – عناوین مرتبط
۱۰ – منبع

معرفی اجمالی

او از جانب پدر و مادر نوه عالم بزرگ مرحوم آیهالله سید محمد کاظم طباطبائی یزدی (م ۱۳۲۸ ق) صاحب عروه الوثقی است. پدرش سید جواد، از علمای نجف اشرف بود که در سال ۱۳۶۳ ق برای معالجه به ایران آمد و در تهران در گذشت و در جوار حرم مطهر حضرت عبد العظیم حسنی علیه‌السّلام مدفون شد.
ایشان نیز پس از عمری تلاش علمی، در شهر قم از دنیا رفت و در حرم حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) دفن گردید.

تولد

سید عبدالعزیز در چهارم آبان ۱۳۰۸ (مطابق ۲۳ جمادی الاول ۱۳۴۸ ق) متولد شد. پس از فراگیری دروس مقدماتی علوم دینی و در پانزده سالگی همراه پدر به ایران آمد.

اساتید

پس از درگذشت پدر به قم رفت و از درس مرحوم آیهالله حاج آقا رضا صدر استفاده کرد. سال بعد به نجف اشرف بازگشت و از حضرات آیات خویی، عبدالهادی شیرازی، عبدالاعلی سبزواری، سید هاشم حسینی طهرانی، میرزا محمد علی اردوبادی بهره برد و از مرحوم خویی؛ سید عبدالهادی شیرازی و آقا بزرگ تهرانی اجازه روایت یافت.

تحقیق و تدوین

به دلیل علاقه وی به کتابشناسی و بررسی و احیای میراث کهن شیعه در نجف از دو شخصیت مشهور: آقا بزرگ تهرانی و علامه امینی تاثیر پذیرفت. با تاسیس کتابخانه امیرالمؤمنین علیه‌السّلام توسط علامه امینی در آنجا مشغول تحقیق و تدوین فهرست کتابخانه شد. در همین سال‌ها برای شناسایی نسخ خطی، کتابشناسی و سایر ظرایف و دقایق این رشته، با مرحوم آقا بزرگ مراوده مستمر داشت.

همکاری با مراکز علمی

در سال ۱۳۵۶ ش که با فشار رژیم عراق به ایران بازگشت، در شهر قم اقامت گزید و به دلیل جامعیتش، هر کسی از محضرش بهره‌ای می‌برد. علاوه بر محققین و شاگردان، مؤسسات تحقیقاتی و علمی نیز از تجربه و تخصص او بی نیاز نبودند. مراکزی همچون: مؤسسه آل البیت، مرکز الغدیر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس، دایرهالمعارف بزرگ اسلامی و… با ایشان ارتباط داشتند و آثار زیادی با نظارت و همکاری مستقیم وی تحقیق و چاپ شد ضمن اینکه در مجامع و همایش‌های علمی مختلف داخل و خارج کشور شرکت می‌جست. تعداد ۹۴ عنوان کتاب با استفاده از راهنمایی‌ها یادداشت‌های او به ثمر رسید و فهرست‌های زیادی را از نسخ خطی داخل و خارج کشور تهیه کرد.

سخاوت

همه کسانی که با محقق طباطبایی رحمه‌الله‌علیه آشنایی داشتند به صفای روح او و خلوص و ارادت ایشان به مقام شامخ اهل ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.