پاورپوینت علائم ظهور امام زمان
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت علائم ظهور امام زمان دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت علائم ظهور امام زمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت علائم ظهور امام زمان :
علایم ظهور امام زمان
به رخدادهایی که در آستانه ظهور امام غایب علیهالسّلام در جهان پیش میآیند، علایم ظهور گویند.
فهرست مندرجات
۱ – تفاوت نشانههای ظهور با شرایط ظهور
۲ – انواع نشانهها
۲.۱ – نشانههای حتمی
۲.۱.۱ – خروج سفیانی
۲.۱.۲ – صیحه آسمانی
۲.۱.۳ – قتل نفس زکیه
۲.۱.۴ – دجال
۲.۲ – نشانههای غیر حتمی
۳ – فوائد آشکار شدن علائم ظهور
۴ – پانویس
۵ – منبع
تفاوت نشانههای ظهور با شرایط ظهور
نشانههای ظهور، غیر از شرایط ظهورند.
مهمترین تفاوتهای آنها عبارتاند از:
الف. ظهور به شرایط خود، ارتباطی علی و منطقی و بستگی حقیقی و واقعی دارد؛ بدین معنا که تنها هنگامی تحقق میپذیرد که شرایط آن فراهم آید. علائم ظهور چنین نیستند و امکان ظهور بدون آنها نیز فراهم است. البته برخی علائم همانند قتل نفس زکیه پیش از ظهور تحقق مییابند و در تحقق شرایط مؤثرند؛ ولی این به معنای آن نیست که شرط ظهور امام غایباند. ب. هنگام ظهور، همه شرایط موجودند؛ اما نشانهها چنین نیستند؛ زیرا گاه نشانهای پدیدار میشود و سپس از میان میرود و نشانهای دیگر نمودار میگردد.
[۱] صدر، سید محمد، تاریخ الغیبه، ص۳۹۸- ۳۹۵.
انواع نشانهها
بنابر روایات بزرگان معصوم علیهالسّلام ، نشانههای ظهور، بر دو دستهاند:
نشانههای حتمی
مراد نشانههایی است که بی گمان پیش از ظهور تحقق مییابند و بر هیچ شرط و قیدی معلق نیستند؛ اما تحقق نشانههای غیر حتمی معلق به شرطهایی است. روایتی از امام صادق علیهالسّلام نقل است که به این دو دسته نشانه تصریح دارد و از جمله، خروج سفیانی را از نشانههای حتمی میشمارد.
[۲] علامه مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۴۹.
درباره شمار این نشانهها، ظاهر روایات مختلف است.
برخی روایات، شمار آنها را پنج و برخی دیگر ده دانستهاند.
[۳] علامه مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۸۹.
[۴] کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج ۸، ص ۳۱۰.
[۵] علامه مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۰۹.
[۶] هاشمی شهیدی، سید اسد الله، زمینه سازان انقلاب جهانی مهدی، ص۲۸.
خروج سفیانی
مهمترین این نشانهها عبارتاند از: خروج سفیانی: بنابر ظاهر روایات ، سفیانی مردی است از نسل ابوسفیان که از جایی در شام قدیم خروج میکند و بسیاری از مسلمانان را میفریبد و بخش وسیعی از سرزمین اسلامی را تصرف میکند.
[۷] شیخ صدوق، محمد بن علی، کمال الدین و تمام النعمه، ج۱، ص۶۴۹.
در کوفه و نجف به قتل عام شیعیان میپردازد و برای یافتن و کشتن آنان جایزه میگذارد. سخن روایات درباره مدت حکومت سفیانی مختلف است و از هفت تا نه ماه را یاد کردهاند.
علامه مجلسی احتمال داده است که علت این اختلاف، تقیه یا بداء باشد.
[۸] علامه مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۱۶.
برخی معتقدند که «سفیانی» نام فرد مشخصی نیست؛ بلکه کسی است که در آستانه ظهور، خروج میکند و در صفات اخلاقی و عملی او همانند ابوسفیان است.
[۹] فرهنگ نامه مهدویت، ص۱۵۳.
از روایاتی دیگر برمی آید که سفیانی، یک تن نیست؛ بلکه مراد، دو نفر است. یکی از این دو تن در منطقه زوراء قیام میکند که بنابر روایات همان بغداد است و به قتل میرسد و فرد دیگر در شام خروج میکند.
[۱۰] هاشمی شهیدی، سید اسد الله، زمینه سازان انقلاب جهانی مهدی، ص۶۰- ۲۸.
صیحه آسمانی
صیحه آسمانی، ندایی است آسمانی که نام حضرت مهدی علیهالسّلام را به گوش همه مردم جهان میرساند. این ندای بلند از جبرئیل علیهالسّلام است و در شب ۲۳ رمضان به گوش میرسد و همه مردم زمین آن را به زبان خود میشنوند.
[۱۱] نعمانی، محمد بن ابراهیم، کتاب الغیبه، ص ۲۵۴.
[۱۲] صافی گلپایگانی، لطف الله، منتخب الاثر، ج ۳، ص ۷۴.
قتل نفس زکیه
در این باره که «نفس زکیه» کیست، روایات گفتهاند، سیدی است پاکدل که میان رکن و مقام در مکه معظمه به شهادت میرسد. شهادت او از نشانههای حتمی ظهور است.
[۱۳] علامه مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۰۴.
[۱۴] علامه مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۰۶.
بنابر یک روایت ، پانزده روز پس از شهادت نفس زکیه، امام زمان علیهالسّلام ظهور میکند.
[۱۵] علامه مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۱۹۲.
در روایتی دیگر آمده است که نفس زکیه سفیر امام زمان علیهالسّلام به سوی مردم مکه است.
[۱۶] علامه مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج۵۲، ص۳۰۷.
بنابر پارهای روایات، او از نسل امام حسن علیهالسّلام و بنابر برخی دیگر، از نسل امام حسین علیهالسّلام است. هنگام خروج سفیانی به مدینه میرود و مردم را به اتحاد و یگانگی فرا میخواند و چون لشکریان سفیانی به مدینه میرسند، به مکه میرود و به دعوت مردم آنجا میپردازد. سرانجام در ماه ذی الحجه پس از مراسم حج او را در پیش خانه خدا و حرم امن ، در برابر چشم مردم میکشند
[۱۷] هاشمی شهیدی، سید اسد الله، زمینه سازان انقلاب جهانی مهدی، ص۷۵.
[۱۸] هاشمی شهیدی، سید اسد الله، زمینه سازان انقلاب جهانی مهدی، ص۷۷.
دجال
خروج دجال را برخی روایات از علائم ظهور دانستهاند و برخی دیگر از علائم قیامت . از آن رو که قیام جهانی حضرت مهدی علیهالسّلام از مقدمات قیامت است، برخی نشانههای آن
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.