پاورپوینت عزیزالدین نسفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عزیزالدین نسفی دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عزیزالدین نسفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عزیزالدین نسفی :

پاورپوینت عزیزالدین نسفی

پاورپوینت عزیزالدین نسفی از عرفای فارسی‌نویس برجسته سده هفتم هجری بود. دوران زیست و فعالیت او در سیر و سلوک و تالیف و تصنیف سده هفتم هجری بوده است.

فهرست مندرجات

۱ – شرح اجمالی
۲ – مذهب نسفی
۳ – برخی از آثار نسفی‌
۴ – مأخذ
۵ – منبع

شرح اجمالی

عزیزالدّین نَسَفی که گاهی او را عزیز خوانده‌اند، علی‌رغم تصنیفات و آثار پرارج و فاضلانه‌ای که از خویش به یادگار نهاده، چنان‌که سزاوار است، شناخته نشده و حتّی برخی از صاحبان تراجم احوال از ذکر نام وی خودداری کرده‌اند، به هر حال وی از اهل نسف (نخشب) خوارزم بوده، بخشی بزرگ از عمر خود را در آن خطّه سپری کرده و چندی نیز به بخارا سفر نموده به شهرهای خراسان رسیده و بر سر تربت مرشد روحانی خود، شیخ المشایخ سعدالدّین حمویه (حمویی) دیری عاکف گشته، سپس به صفاهان و شیراز رفته، دربه‌ دری‌ها دیده، و آخرالامر در ابرکوه (ابرقو) چنان‌که شهرت دارد- سرای فانی را بدرود گفته است.
از جزئیات زندگانی وی و تواریخ حوادثی که بر او گذشته است اطلاع دقیقی در دست نیست.
آنچه مسلّم می‌نماید این است که دوران زیست و فعالیت او در سیر و سلوک و تالیف و تصنیف سده هفتم هجری بوده است.
آقای فریتس مایر وجیزه‌ای در شرح احوال و اقوال او نگاشته‌اند و چنان‌که مصحّح و ناشر کتاب حاضر، آقای ماریژان موله، متذکّر شده‌اند، در آن وجیزه کلیّات خلاصه‌ای از زندگانی «عزیز» بیان شده است.

مذهب نسفی

او در عصری می‌زیسته که مذهب ابوحنیفه در موطن وی در اوج قدرت و رونق بوده و بسی محتمل می‌نماید که وی نیز هم‌کیش اهل آن دیار بوده است. برخی برآنند که چون نسفی در اهمّ مصنّفات خویش- کتاب کشف‌الحقائق- از اصول و معتقدات ارباب تشیّع با احترام و عطوفت سخن‌ها رانده اس

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.