پاورپوینت عذاب قوم لوط


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عذاب قوم لوط دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عذاب قوم لوط،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عذاب قوم لوط :

پاورپوینت عذاب قوم لوط

براساس یک سنت الهی، هرگاه در جامعه‌ای فساد و گناه رواج یابد و خدا بخواهد به آن جامعه بلا نازل کند، این بلا فقط بر اهل فساد و ستمگران نازل نخواهد شد؛ بلکه دامن کسانی را نیز خواهد گرفت که به وظیفه تبلیغی و اصلاحی خود عمل نکرده‌اند و ستمگران را با سکوت خود تشویق نموده‌اند.

فهرست مندرجات

۱ – عذاب‌های عمومی
۲ – وظیفه مؤمنان در برابر گناهان
۳ – عذاب عمومی براساس سنت الهی
۴ – حدیثی از پیامبر
۵ – هم‌جنس‌گرایی زنان قوم لوط
۵.۱ – روایتی از امام باقر
۶ – پانویس
۷ – منبع

عذاب‌های عمومی

آن‌گونه که از تعالیم اسلامی برمی‌آید، عذاب‌های عمومی ویژه افراد گناه‌کار نیست. منتها افراد بی‌گناه دچار عذاب قیامت نخواهند شد. قرآن کریم در این باره هشدار داده و می‌فرماید: «وَاتَّقُوا فِتْنَهً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّه»؛

[۱] انفال/سوره۸، آیه۲۵.

«و از فتنه‌ای پروا کنید که (چون درگیرد) تنها به کسانی از شما که ستم کردند، نمی‌رسد (بلکه دامن‌گیر همه می‌شود)».

وظیفه مؤمنان در برابر گناهان

هرگاه در جامعه‌ای فساد و گناه شایع شود، وظیفه مؤمنان است که در مقابل فساد بایستند و از آن جلوگیری کنند. مؤمنان باید بدانند که خوب بودن و گناه نکردن آن‌ها کافی نیست؛ بلکه باید علاوه بر اصلاح نفس نفس خویش، در فکر دیگران هم باشند و در اصلاح جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند بکوشند و این همان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است که دو واجب دینی است.

عذاب عمومی براساس سنت الهی

طبق یک سنت الهی، هرگاه در جامعه‌ای فساد و گناه رواج یابد و خدا بخواهد به آن جامعه بلا نازل کند، این بلا فقط بر اهل فساد و ستمگران نازل نخواهد شد؛ بلکه دامن کسانی را نیز خواهد گرفت که به وظیفه تبلیغی و اصلاحی خود عمل نکرده‌اند و ستمگران را با سکوت خود تشویق نموده‌اند. این آیه از همین سنت الهی خبر می‌دهد و خطاب به مؤمنین می‌فرماید: از عذابی بترسید که فقط سراغ ستمگران از شما نخواهد آمد؛ یعنی این عذاب عمومی خواهد بود و مؤمنان را هم دربر خواهد گرفت.

[۲] جعفری، یعقوب، کوثر، ج۴، ص۳۵۱، ق

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.