پاورپوینت عجائب الهند بره و بحره


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عجائب الهند بره و بحره دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عجائب الهند بره و بحره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عجائب الهند بره و بحره :

عجائب الهند بره و بحره (کتاب)

«عجائب الهند بره و بحره»، تالیف بزرگ بن شهریار ناخدای رامهرمزی است که بنا بر مندرجات کتاب، در اواخر قرن سوم و اوایل قرن چهارم هجری می‌زیسته است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – ساختار کتاب
۳ – گزارش محتوا
۳.۱ – معرفی اجمالی مؤلف
۳.۲ – اوضاع زندگی مردم مشرق
۳.۳ – شیوه توصیف پدیده‌ها
۳.۴ – اکتشافات مؤلف
۴ – وضعیت کتاب
۵ – منبع

معرفی اجمالی

بیشتر آنچه در کتاب آمده حکایت‌هایی است که مؤلف از کسانی شنیده و نقل کرده و بسیاری از آنها قابل قبول به نظر نمی‌رسد؛ با وجود این، در تضاعیف کتاب اطلاعات گران بهایی در باره دنیای قابل کشتی رانی آن روز و اسامی شهرها و جزایر و آداب و عادات مردمان مختلف دیده می‌شود.
علت نام گذاری کتاب به این نام توسط نویسنده، به این دلیل بوده که وی معتقد است که خداوند همه شگفتی‌های جهان را به ۱۰ بخش تقسیم کرده و ۹ بخش آن را به مشرق دنیا بخشیده و از میان آنها نیز ۸ بخش را مخصوص سرزمین چین و هند نموده است.
برخی از پژوهش گران ایرانی می‌گویند: کتاب «عجائب الهند»، در اصل به زبان فارسی بوده و بعدها به زبان عربی ترجمه شده است و اصل فارسی آن از بین رفته است.
تاریخ تدوین و تالیف کتاب را حدود سال ۳۴۲ ق (۹۵۳ م) و داستان‌ها و وقایعی را که بزرگ بن شهریار از ناخدایان، دریانوردان و بازرگانان گزارش نموده است، مربوط به سال‌های ۲۲۸ تا ۳۴۲ ق (۹۰۱ تا ۹۳۵ م)، می‌دانند.
برخی از دانشمندان ارزش و اهمیت کتاب بزرگ بن شهریار را بسیار فراتر از یک اثر جغرافیایی دانسته‌اند. در واقع این کتاب، تاثیری مهم در پیشرفت دانش جغرافیا داشته است و از سوی دیگر نمایان گر کوشش‌هایی است که دریانوردان ایرانی در گشت و گذار دریایی خود از سیراف (بندر طاهری) تا هند، سیلان (سراندیب)، جاوه، زنگبار، جزیره‌های دریایی هند و چین نشان داده‌اند.

ساختار کتاب

کتاب، شامل ۱۳۶ داستان با مضامین عجیب و غریب است که خود نویسنده شخصا از زبان بازرگانان ایرانی، هندی، عرب و ملاحانی که در حدود ده قرن پیش، از بین سواحل شرقی آفریقا، ایران و هند تا جنوب چین و ژاپن رفت و آمد داشته‌اند، شنیده است. این حکایات، از حوادث و اتفاقاتی صحبت می‌کنند که اغلب در هندوستان، دریای هند و جزایر آن رخ داده یا مشاهده شده است.

گزارش محتوا

در قرون اولیه اسلامی، ایرانیانی که در سواحل جنوبی ایران و بنادر خلیج فارس می‌زیسته‌اند، در مسائل دریانوردی و فن کشتی رانی، اغلب مهارت و شهرت بسزایی داشته و برای تجارت و مبادله کالا به وسیله کشتی‌های بادی که خود می‌ساخته‌اند، از بنادر ایران، خصوصا بندر سیراف که از بنادر مشهور عالم بوده است، به مسافرت‌های دریایی تا سواحل شرقی آفریقا و سواحل جنوب هندوستان و چین تا جزایر ژاپن مبادرت می‌ورزیده‌اند.
دریانوردان، پس از پشت سر گذاشتن خطرات بی شمار و کسب منافع سرشار به وطن خود بازمی گشته‌اند. در این مسافرت‌های طولانی به سرزمین‌های گوناگون، از آنچه می‌دیده و یا می‌شنیده‌اند، حکایات و داستان‌های شگفت آوری نقل می‌کرده‌اند که در افواه باقی مانده و برخی از آن‌ها را مورخین و مؤلفین اسلامی در تالیفات خود آورده‌اند. بزرگ بن شهریار رامهرمزی از جمله کسانی است که در این رابطه اقدام به جمع آوری و تالیف این داستان‌ها نموده است.

معرفی اجمالی مؤلف

بزرگ بن شهریار رامهرمزی، از دریانوردان و سیاحان و ناخدایان معروف ایرانی که در قرن چهارم هجری (دهم میلادی) می‌زیسته، سفرهای دریایی گسترده‌ای را در حوزه اقیانوس هند، دریای چین و کرانه‌های آفریقای شرقی (حبشه) به انجام رسانده و حاصل تجربیات سفرهای دریایی خود را در کتاب حاضر گزارش و ثبت و ضبط کرده است.
چون وی علاقه ویژه‌ای به مشاهده و تجربه شخصی داشته، ازاین رو غالب اطلاعات او ناشی از تجربه و مشاهده است، نه از نقل مندرجات کتب دیگر و اگر مطالبی را نقل می‌کند، از کسانی نقل می‌کند که خود، اطلاعات دسته اول در اختیار داشته‌اند. آنچه موجب جمع آوری این همه اطلاعات گوناگون در زمینه جزایر و دریاها و هندوستان و شگفتی‌های مردمان هند شده، بی گمان تا حد زیادی معلول حس کنجکاوی بزرگ بن شهریار و علاقه وی به تحقیق در احوال بلاد و اقوام مختلف بوده است.
برخی از خاورشناسان، همچون کراچکوفسکی بر اساس دلایلی بر این باورند که بزرگ بن شهریار، داستان‌های مزبور را از دریانوردان و بازرگانان شنیده و در کتاب خود گزارش نموده است. این دریانوردان و بازرگانان دریایی، اغلب از مردم سیراف (بندر طاهری کنونی) و برخی نیز از اهالی بصره و عمان بوده‌اند.
بزرگ بن شهریار، علاوه بر گزارش رویدادها و عجایب دریاها و کرانه‌های سرزمین‌هایی چون آفریقای شرقی، شبه جزیره عربی، جزایر دریای هند و چین، جاوه، زنگبار و جزیره‌هایی که امروز ژاپن نامیده می‌شوند،

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.