پاورپوینت عبدالرحیم بن علی اصفهانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عبدالرحیم بن علی اصفهانی دارای ۱۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عبدالرحیم بن علی اصفهانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عبدالرحیم بن علی اصفهانی :

عبدالرحیم نجف‌آبادی اصفهانی

عبدالرحیم نجف‌آبادی اصفهانی، از علما و فقهای اصفهان در قرن سیزدهم هجری بوده است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – تحصیلات
۳ – اجازات
۴ – وفات
۵ – اولاد و فرزندان
۶ – آثار و تالیفات
۷ – پانویس
۸ – منبع

معرفی اجمالی

حاج ملاّ عبدالرّحیم بن ملاّ علی نجف‌آبادی، عالم فاضل و مجتهد فقیه اصولی؛ از علمای عالیقدر قرن سیزدهم هجری بوده است.

تحصیلات

وی در اصفهان و نجف اشرف تحصیل نموده، عمده تحصیلاتش نزد شریف‌العلماء مازندرانی بوده و پس از مراجعت به اصفهان مورد وثوق حاج سیّداسداللّه بیدآبادی واقع شد. در محل تولّد خود ساکن و حوزه درس و بحث داشته است.

اجازات

او در سال ۱۲۷۹ق جهت مرحوم حاج شیخ عبدالنّبی تویسرکانی مؤلّف «لئالی الاخبار» اجازه مرقوم داشته که در آخر کتاب «حقائق الاصول» با اجازه حاج محمّدجعفر آباده‌ای جهت همو به چاپ رسیده است. اجازه صاحب عنوان به شیخ عبدالنّبی تویسرکانی در پشت نسخه‌ای از «فصل الخطاب» تالیف: ملاّ حسین‌علی تویسرکانی هم نوشته شده و نسخه به شماره ۱۴۹۵ در کتابخانه آیت‌اللّه مرعشی در قم موجود است.

وفات

صاحب عنوان تا سال ۱۲۸۶ق زنده بوده و بعد از این سال وفات یافته، جنازه حسب الوصیّه به نجف اشرف نقل شده و در ایوان طلای حرم حضرت علی (علیه‌السّلام) مدفون گردیده است.

اولاد و فرزندان

از او دو فرزند عالم، به نام‌های حاج ملاّمحمّدباقر و حاج ملاّمحمّد باقی مانده است. بیشتر اولاد ایشان تاکنون در لباس اهل علم و روحانیت و به فامیل‌های «تدین» و «فاضل» مشهور و مورد وثوق علماء و مردم نجف‌آباد می‌باشند و ریاست علمی و روحانی آنجا را دارند.

آثار و تالیفات

کتاب «حقائق الاصول» در علم اصول ایشان در سال ۱۲۸۶ق به طبع رسیده است. همچنین کتابی در فقه داشته که نزد نوه‌اش حاج شیخ جعفر موجود بوده و گاهی مرحوم حاج میرسیّدعلی مجتهد نجف‌آبادی آن را به امانت می‌گرفته و استفاده می‌کرده است. از آثار او مسجدی است بزرگ در محلّه حکیم نجف‌آباد که فعلاً در کنار خیابان حکیم خاقانی قرار دارد.

[۱] آقابزرگ تهرانی، محمدمحسن، الذّریعه الی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.