پاورپوینت عبدالجواد فلاطوری حکیمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عبدالجواد فلاطوری حکیمی دارای ۱۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عبدالجواد فلاطوری حکیمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عبدالجواد فلاطوری حکیمی :

پاورپوینت عبدالجواد فلاطوری حکیمی

عبدالجواد فلاطوری (متوفای : ۱۳۷۵ ش) از دانشمندان و نویسندگان معاصر بود.

فهرست مندرجات

۱ – تولد
۲ – ورود به حوزه
۳ – حوزه تهران
۴ – تحصیل در حوزه مشهد
۵ – دوباره در تهران
۶ – هم بحث فلاطوری
۷ – هجرت به آلمان
۸ – از منظر متفکران
۹ – اقدامات بین المللی
۱۰ – اهداف آکادمی علوم اسلامی
۱۱ – آثار علمی
۱۲ – تاسیس دانشکده علوم اسلامی در اروپا
۱۳ – مقالات و سخنرانیها
۱۴ – تدبر در نهج البلاغه
۱۴.۱ – ویژگی سخنان مولا
۱۵ – جلال آل احمد و فلاطوری
۱۵.۱ – ویژگی سخنان مولا
۱۶ – دکتر سید محمدمهدی جعفری
۱۷ – رحلت
۱۸ – پانویس
۱۹ – منبع

تولد

سوم فروردین ۱۳۰۴ ش. در محله بیدآباد اصفهان ، در خانه‌ای ساده که با نور آیات الاهی منور و با عطر عترت پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم -معطر بود، نوزادی چشم به جهان گشود که بهار خجسته را نوید داد و پیوندی میان صبح و ساحل سعادت را پدید آورد.
این مولود فرخنده را «عبدالجواد» نام نهادند و ستون زندگی اش را با اذان و اقامه برپا داشتند تا بعدها ادامه دهنده راه نیای گرانقدرش حکیم الهی مرحوم آخوند ملا اسماعیل (ملا اسماعیل اصفهانی استاد حاج ملاهادی سبزواری بود.) اصفهانی باشد.
عبدالجواد تا ۱۵ سالگی در دامن پرمهر مادر و آغوش پرعطوفت پدر بالید و نهال وجودش شکل گرفت. دوران دبستان را در مدرسه اقدسیه و مدرسه ایران در شهر اصفهان گذرانید و در سال ۱۳۲۲ هـ. ش. دوره متوسطه را در هنرستان صنعتی اصفهان به پایان برد.

[۱] ضرورت تبادل و کلید تفاهم فرهنگ‌ها، انتشارات دانشگاه اصفهان، ۱۳۷۷، ص۷.

ورود به حوزه

سرو سرفراز زاینده رود، از روزهای نخستین حیاتش، با سرچشمه زلال نور و زندگی آشنا شد و در حالی که پانزدهمین بهار زندگی را پشت سر می‌گذاشت، در جرگه حوزویان درآمد

[۲] میراث ماندگار، مؤسسه کیهان، ۱۳۶۹، ضرورت تبادل فرهنگ‌ها، دانشگاه اصفهان، ص۷.

تا با بهره گیری از فضای معنوی این پایگاه پاک، راه سعادت پیش گیرد و عطش آموختن را با قرائت برگهایی از دفتر فضیلت مشعلداران مکتب توحید فرونشاند.

حوزه تهران

فلاطوری پس از دانش اندوزی در شهر گنبدهای فیروزه‌ای در سال ۱۳۲۳، با هدف تکمیل اندوخته‌های علمی، همراه خانواده اش به تهران شتافت و در مدرسه مروی از دانشورانی فرهیخته چون حاج شیخ محمدتقی قمشه‌ای و آیه الله حاج شیخ محمدتقی شاه آبادی بهره مند گردید.

[۳] ضرورت تبادل و کلید تفاهم فرهنگ‌ها، ص۷.

تحصیل در حوزه مشهد

نابغه اصفهان در سال ۱۳۲۶ برای ادامه تحصیل در جوار هشتمین آفتاب فروزان آسمان ولایت ، حضرت علی بن موسی الرضا -علیه‌السّلام -پناه برد از دریای دانش ستارگان حریم رضوی بهره مند شد در شمار دانشجویان این فرهیختگان قرار گرفت و به جمع حجره نشینان مدرسه حاج حسن (واقع در بالاخیابان) مشهد مقدس شد فلاطوری که در مشهد با شهرت «حکیمی» (نام خانوادگی عمو و عموزادگانش) شناخته می‌شد، پیوست.

[۴] ضرورت تبادل و کلید تفاهم فرهنگ‌ها، ص۷.

در آن دیار از محضر فقیهان فرزانه‌ای چون شیخ محمدتقی ادیب نیشابوری (ادیب ثانی)، میرزا احمد مدرس یزدی ، شیخ کاظم دامغانی ، شیخ هاشم قزوینی ، شیخ هادی کدکنی، شیخ مجتبی قزوینی ،

[۵] سپیده باوران، محمدرضا حکیمی، ۱۳۷۹، ص۱۲۳.

حجه الاسلام ممجد ، حاج محمدرضا کلباسی و حاج شیخ محمد رضا ترابی خراسانی ،

[۶] ضرورت تبادل و کلید تفاهم فرهنگ‌ها، ص۸.

بهره برد. دانشجوی کوشای اصفهان به زودی در شمار دانشوران جای گرفت و نزد مراجع از اعتباری بایسته برخوردار شد. او در سال ۱۳۲۹ در سن ۲۴ سالگی، پس از مباحثه‌های علمی با فقید برزگوار حاج شیخ محمدرضا کلباسی پیرامون کتاب « جواهر الکلام » بدون در خواست شخصی از محضر وی، به اخذ اجازه روایت و گواهی اجتهاد ائل گردید.

[۷] ضرورت تبادل و کلید تفاهم فرهنگ ها، ص۹.

دوباره در تهران

فلاطوری در سال ۱۳۳۰ ش. به تهران بازگشت و در مدرسه مجد از محضر این فقیهان نامور شیعه فیض برد:
۱. شیخ محمدتقی آملی
۲. آیه الله میرزا احمد آشتیانی
۳. علامه سید محمد حسین طباطبایی
۴. آیه الله میرزا مهدی آشتیانی
۵. آیه الله شیخ محمدرضا کلباسی

[۸] میراث ماندگار، ص۲۶.

۶. آیه الله شیخ محمد عرفانی خویی

[۹] فلاطوری در مدرسه سپهسالار قدیم نزد این استاد مغنی را آموخت تاریخ فرهنگ معاصر، ج۲۲ـ۲۱، ص۴۳۷.

هم بحث فلاطوری

آقای دکتر محمدجعفر جعفری لنگرودی استاد و رئیس سابق دانشکده حقوق و نویسنده دایره المعارف علوم اسلامی، هم بحث فلاطوری بود.

[۱۰] فلاطوری در مدرسه سپهسالار قدیم نزد این استاد مغنی را آموخت تاریخ فرهنگ معاصر، ج۲۲ـ۲۱، ص۴۳۸.

هجرت به آلمان

فلاطوری پس از اتمام رشته معقول در دانشکده الهیات تهران در سال ۱۳۳۳ پس از ۱۵ سال تحصیل علوم حوزوی برای ادامه تحصیل در رشته فلسفه و علوم انسانی به کشور آلمان هجرت کرد. رشته‌های فلسفه ، روان شناسی ، علوم تربیتی ، علوم اجتماعی و تطبیق ادیان را به پایان رساند و با نگارش رساله‌ای در باره اخلاق عملی کانت، به اخذ درجه دکترا نائل آمد. او در این دوران زبان لاتین و یونانی را نیز فراگرفت پس از تالیف مقالات و رساله‌های گوناگون به نوشتن رساله استادی پیرامون «دگرگونی بنیادی فلسفه یونانی در اثر طرز اندیشه اسلامی» همت گمارد و بعد از به دست آوردن درجه استادی به تدریس پرداخت. فلاطوری قبل از انقلاب با مساعدت دوستانش آکادمی علمی اسلامی در شهر کلن آلمان را بنیاد نهاد تا در گستره تحقیق و تدوین و عرضه اسلام به زبان فکری اروپا به فعالیت پردازد.

[۱۱] فلاطوری در مدرسه سپهسالار قدیم نزد این استاد مغنی را آموخت تاریخ فرهنگ معاصر، ج۲۲ـ۲۱، ص۲۶.

پروفسور فلاطوری، ضمن تدریس در دانشگاه کلن، در راستای گسترش اسلام و پیام انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کنگره‌ها و کنفرانسهای متعدد در کشورهای مختلف اروپایی برگزار کرد. اکنون در مؤسسه اطلاع رسانی پارسا، سایتی مخصوص درباره زندگی، آثار مکتوب و کنفرانسهای زنده یاد پروفسور فلاطوری موجود است.
مرحوم پروفسور فلاطوری درباره فعالیتهایش در غربت چنین گفته است
«… از سال ۱۳۴۴ ش. با پشتیبانی مقامات مسؤول دانشگاه، مرکز تحقیقات علوم و عقاید شیعی اعم از فقهی، اصولی، کلامی، رجالی، فلسفی، تاریخی، ادبی و غیره در مؤسسه که قبل از آن حتی یک کتاب شیعی هم در آن وجود نداشت، جمع آوری نموده است. از سال ۱۳۴۷ ش. که این جانب توفیق گزارش این امر را با «بیان اهمیت تحقیق علوم و عقاید شیعی برای اسلام شناسی» در کنگره خاورشناسان آلمان در شهر ورتسبورگ حاصل نمودم، تاکنون توجه خاصی به این امر پدیدار گشته است. کم‌ترین نشانه ی آن این است که در این مدت بیش از ده نوشته (کتاب و مقاله) هم از طرف خود سمینار کلن (از آقای پروفسور اروین گرف ـ رئیس سمینار و… این جانب) و هم در ارتباط با این سیمنار انتشار یافته است و قریب ده کتاب و مقاله دیگر نیز در دست تالیف است.

[۱۲] یادنامه علامه امینی، ص۴۴۵ – ۴۴۶.

از منظر متفکران

میرزا مهدی آشتیانی (۱۳۰۶-۱۳۷۲ ق.) مشهور به فیلسوف شرق، چنین نگاشته است:
«… فاضل کامل و صاحب نظر استوار رای… عبدالجواد حکیمی فلاطوری… ژرفای مطالب حکمت و عرفان را فراگرفت. او اینک به درجه شامخی از این علوم و معارف رسیده است، صلاحیت تدریس کتاب‌هایی را داراست که در این رشته‌ها فراهم شده است. با این همه نزد دانش پژوهان و طالبان حقایق ناشناخته و مجهول القدر است، پس لازم دیدم از تلاش‌های او تشکر کنم و تمام طالب علمان و دانشجویان را سفارش کنم تا از او، سرچشمه‌های دانش الهی و معارف ربانی و اصول حکمت و عرفان را فرا گیرند.»

[۱۳] میراث ماندگار، ج۱، ص۲۶.

علامه سید محمد حسین طباطبایی ، صاحب تفسیر المیزان ، فلاطوری را در مباحث فلسفی، صاحب کنجکاویهای حکیمانه و انتقادات محققانه معرفی می‌کند و از نظر اندیشه عمیق و تفکرات علمی بلند، وی را مایه افتخار ایران می‌شمارد.

[۱۴] راهنمای کتاب، سال پنجم، شماره ۶، سال ۱۳۴۱، ص۴۸۸.

آقای دکتر احمد مهدوی دامغانی فلاطوری را چنین می‌ستاید:
«آقای فلاطوری متوجه فلسفه و حکمت متعالیه شدند و الحمد الله ایشان هم در رشته خودشان به کمال رسیدند و از مفاخر مملکت ما هستند و از پرچمداران به حق در فلسفه اسلامی هستند…»

[۱۵] میراث فرهنگی، سال اول، شماره ۶، شهریور ۱۳۶۳.

استاد محمدرضا حکیمی می‌نویسد:
«پروفسور فلاطوری، پس از سالها کوشش و تحمل تلخی‌ها و سختی‌ها و دست یافتن به اعتبار علمی در کشوری مانند آلمان ، به آن خدمت درخشان توفیق یافت و همین پاداش او را بس… و آیا تصور می‌کنید اگر خدمات گران ارجی را که فلاطوری برای انجام دادن آن‌ها آماده گشت و انجام داد، قرار بود با برنامه ریزی‌ها و هزینه گذاری‌ها و اعزام‌های متعارف انجام یابد، چقدر زمان می‌برد و چه اندازه «نیرو» می‌خواست و چه مبلغ هزینه می‌طلبید؟.

[۱۶] سپیده باوران، ص۱۴۴.

.. حق فلاطوری در ترویج دین اسلام و مذهب تشیع در اروپا، و تصحیح مطالب مربوط به اسلام و تشیع در کتابهای درس چندین کشور اروپایی و تاسیس کتابخانه مهم و معتبر «مآخذ شناخت تشیع در دانشگاه کلن آلمان و توجه دادن صاحب نظران و جویندگان معارف اسلامی به این معارف، بس سنگین است و در خورشناخت و تجلیل.

[۱۷] سپیده باوران، ص۱۴۶.

از ویژگیهای دیگر پروفسور فلاطوری حریت علمی او بود ویژگی‌ای که در خور تکریم بسیار است و یک تجربه پنجاه ساله‌ای علمی و عمیق و مستقل اندیشانه را در تفکر و شناخت نشان می‌دهد. در یکی از سفرهایش به ایران، پس از انقلاب، به او گفتم:
شما بیایید به ایران و در دانشگاه‌ها فلسفه تدریس کنید.
در پاسخ بی درنگ گفت:
«من اگر بیایم قرآن تدریس می‌کنم، نهج البلاغه تدریس می‌کنم….» و این سخن علمی‌ترین سخن است در جای خود و از عقلانیتی مستقل و نیرومند پرده بر می‌دارد و بسیار جالب توجه و قابل تامل است و خود یک اصل است در سازندگی عقلی و صیرورت شناختی. اگر انسانی بی خبر از اضافه‌های تفکر بشری و مکتب‌های گوناگون فلسفی این سخن را بگوید، چه بسا مهم تلقی نشود لیکن اکنون استادی مسلم در فلسفه و عرفان اسلامی و شرقی و متبحر در فلسفه غربی ، به ویژه فلسفه کانت (۱۷۲۴-۱۸۰۴ م.) آن هم پس از ۳۰ سال زندگی در محیط‌های علمی اروپایی و نشست و برخاست و بحث و گفت و گو با دهها دانشمند فلسفه و آکادمیسین و متفکران گوناگون و خواندن ده‌ها کتاب و مقاله و کند و کاو در ابعاد معرفت و سلوک آن مردم، در سطوحی چند و رسیدن به مقام پروفسوری در دانشگاه‌های آلمان با اعتبار علمی، چنین می‌گوید: و این همان استقلال در اندیشه و استغنا در معرفت و رهیدن از مرعوب شدن فکری و مغلوب شدن تشخیصی و از نتایج تشجیع کننده مبانی تفکیکی خراساناست و می‌نمایاند که متفکر در عین توجه به فلسفه‌های عقلانی و برهانی، در قلمرو صیرورت متعالی علمی و عملی انسان و جامعه‌های انسانی، در برابر هیچ چیز مرعوب نگشته است و هیچ فروغی او را از رسیدن به سرچشمه خورشید باز نداشته است و این چگونگی می‌تواند برای هر دانشمند و هر متفکر مستقل اندیش سرمشق باشد.

[۱۸] سپیدهباوران، ص۱۴۵ -۱۴۶.

علامه حکیمی در فراز دیگری می‌نویسد:
«این اسلام شناس مجاهد و پرشور که در جهاد فرهنگی و عظیم شناساندن صحیح اسلام در اروپا فعالیتی بسزا کرده، از جهاد سیاسی و مبارزات ضد استعماری نیز غافل نبود. او با توجه به اهمیت این گونه مبارزات، برای آگاه سازی مردم و دل دادن به ملت و معرفی هرچه بیشتر دشمنان دین و کشور و شگردهای گوناگون استعمارگران، به سوی « عروه الوثقی » (کتاب سیدجمال الدین اسدآبادی ) رفت و در صدد بر آمد تا این کتاب انقلابی و ضد استعماری را در ضمن چند رساله (جزوه) ترجمه و تفسیر کند و در دسترس ملت قرار دهد. شماره ی نخست این رساله با نام «تشکیل جبهه آزاد» (جنبش سیاسی ـ نهضت دینی) در سال ۱۳۷۱ هـ. ق. منتشر شد… در این رساله با قلمی پرشور و حماسی به معرفی سید و اهداف و مجاهدات او و ارزش‌های «عروه الوثقی» و اهمیت ظهور سید جمال الدین در تاریخ شرق و اسلام می‌پردازد و افتخار «حسینی» بودن او را نیز به یادها می‌آورد… در جهان، دانشمند بسیار است، انسانهای آگاه نیز هستند، مجاهد هم یافت می‌شود لیکن «دانشمند آگاه مجاهد» اندک است و اگر به «مجاهد» قید ارزشی آن را بیفزاییم و بگوییم: «مجاهد راه حق» (و به تعبیر قرآن کریم: «فی سبیل الله»، دایره فراگیری آن محدودتر می‌شود و شماره اندک تر.
بر این اوصاف دو قید دیگر بیفزایید، یعنی، « اخلاص » و «غربت» تا برسیم به ترسیمی از سیمای پروفسور فلاطوری… که این اوصاف در او پدید آمد. دانشمندی آگاه و مجاهد در راه حق و فضیلت، مخلص و تنها در دیار غربت غربتی در غرب و غروب….
فلاطوری، یعنی سالها در جست و جوی دانش کوشیدن و از مردان بزرگ دین و معرفت

[۱۹] سپیده باوران، ص۱۵۴ و ۱۵۵.

آموختن و «معارف ثابته» را شناختن و نسبت به شناساندن آن‌ها احساس تکلیف کرد.»
هدف از هجرت به اروپااستاد فلاطوری با هدف کشف حقیقت به اروپا شتافت. این هجرت برایش بسیار سازنده بود. البته او گمشده اش را در غرب نیافت، ولی با مشاهده تنگدستی متفکران آن دیار، به زودی حقیقت را شناخت. استاد خود هدف و رهاورد معنوی این هجرت بزرگ را چنین بیان کرده است.
«من اصلا برای همین به اروپا رفتم و به دنبال حقیقت می‌گشتم و می‌دیدم فلسفه ملاصدرا مرا قانع نمی‌کند، باز اشکالاتی دارد دیدم آنها بیچاره تر از ما هستند. بهترین منبع و مرجع برای معرفی خدا خود « قرآن کریم» است. ما جوری گرفتار تصورات خودمان شده‌ایم که ورای آن را نمی‌توانیم تصور کنیم. من هرچه که پیش می‌روم بیشتر به معنویت قرآن می‌رسم. من اگر در اروپا تبلیغ اسلام می‌کنم و بحمدالله مقبول افتاده است ولی در این امر یک ذره از اندیشه عقلی را در تبیین اسلام نمی‌آورم. خود قرآن بهترین بیان کننده اسلام است. دوری ما از قرآن اسفبار است. تا چندی قبل هرکس در حوزه تفسیر قرآن می‌گفت، می‌گفتند بی سواد است. عالم کسی بود که فقه و اصول درس بدهد… به هرحال ما باید این نقدها را بکنیم تا بتوانیم راه دیگری پیدا کنیم.
… و آن راه (ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم باللتی هی احسن) است.»

[۲۰] مجله دانشگاه انقلاب، شماره ۹۸ و ۹۹، تابستان و پاییز ۱۳۷۲.

اقدامات بین المللی

شماری از کارهای جاودان و مؤثر پروفسور فلاطوری که ارزش بین المللی دارد، عبارت است از:
۱. تاسیس مرکز تحقیقات شیعه در کنار دانشگاه کلن و گنجاندن متون اسلام شناسی در دروس خود برای دانشجویان دانشگاههای آلمان.
وی هزاران جلد کتاب از منابع مرجع و معتبر شیعی را به هزینه شخصی گرد آورد و به یاری دوستان کتاب شناس ایرانی، عرب و آلمانی اش فهرست نویسی کرد و برای پژوهشگران جهان قابل استفاده ساخت. این اقدام فرهنگی ـ پژوهشی فلاطوری در جهان اسلام بی نظیر می‌نماید.
۲. تاسیس آکادمی علوم اسلامی
همت بلند و آینده نگری فلاطوری او را بر آن داشت تا در آن سوی مرزها به جهاد فرهنگی دست یازد. وی در سال ۱۳۵۵ش. از آلمان به ایران آمد و جهت تحول بنیادین در مسلمانان جهان با دوستانش به رایزنی پرداخت. رهاورد این تلاشها تاسیس آکادمی علوم اسلامی بود که با استقبال و حمایت مالی دوستانش رو به رو شد و مرحوم فلاطوری پشتیبانی علمی و برنامه‌های کاربردی آن را به عهده گرفت.
آری، اسلام مرز نمی‌شناسد و شکست برایش معنا ندارد. ابرقدرتها نیز از همین خصلت مسلمانان می‌ترسند. فلاطوری در حال برنامه ریزی بلند مدت برای این آکادمی بود که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در میان بهت و حیرت جهانیان پیروز شد. این پیروزی، پیروزی فرهنگ اسلام بود نه تشکیلات سیاسی و یا سلاح نظامی مسلمانان از این رو، با مقاومت جهانی ابر قدرتها و تحمیل نبردی هشت ساله رو به رو شد.
پروفسور فلاطوری، پس از فروکش شدن شعله‌های جنگ تحمیلی هشت ساله صدام، برای دوستانش در ایران چنین نوشت:
اکنون که به یاری خداوند تبارک و تعالی، آتش جنگ خاموش و امکان تشکیل جلسه مجمع عمومی اعضای مؤسس (آکادمی علوم اسلامی) ممکن گشته است… ، از حضرت عالی به عنوان عضو مؤسس برای شرکت در جلسه مورد نظر دعوت می‌نمایم….
این جلسه مهم در سال ۱۳۶۷ ش. در محل آکادمی در کلن آلمان تشکیل شد و مجمع عمومی، پس از دو هفته بحث پرشور در مورد مسائل فرهنگی و مالی و اداری، تصمیم گرفت آکادمی را ابقا کند و به پروفسور فلاطوری اجازه دهد، در جهت اجرای برنامه پیشنهادی خویش در خصوص کتب درسی، گام بردارد.

اهداف آکادمی علوم اسلامی

فرهنگستان علوم اسلامی، دستاورد اندیشه بنیادین فلاطوری بود که در سال ۱۹۵۵ میلادی نخستین بحث خود را در خصوص ادیان صاحب کتاب ( اسلام ، مسیحیت و یهود ) و رابطه آنان با خدا و با یکدیگر ارائه داد. آکادمی بر این اعتقاد بود که منازعات پیروان این ادیان از منظر خدای متعال بی معنا است. از این رو، پروژه گفت و گوی ادیان ابراهیمی را در اکتبر ۱۹۷۸ م. با انتشار اطلاعیه زیر در مطبوعات، مطرح کرد:
با تماس فزاینده میان شرق و غرب فرهنگ اسلامی و دنیای جدید غرب مشکلات و سوء تفاهم‌هایی را با خود به همراه داشته است. آکادمی علوم اسلامی، با پژوهش در باره روابط متقابل با فرهنگ و تاریخ فکری مغرب زمین، هدف خود را این قرار داده است که از این مواجهه به عنوان فرصتی برای گفت و گوی دو جانبه بهره برداری کند. این مؤسسه روش‌ها و لوازم کمکی را جست و جو می‌کند تا مانع از خود بیگانگی کامل انسانهایی شود که با این فرهنگ پرورش یافته‌اند و همچنین از تاثیرات منفی حاصل از این از خود بیگانگی در جامعه‌ای که این انسانها در آن زندگی می‌کنند پیشگیری به عمل آورد. این مؤسسه همت خود را بر گفت و گوی واقعی با مسیحیان، یهودیان و سایر ادیان جهانی قرار می‌دهد. آکادمی علوم اسلامی نخستین مؤسسه‌ای از این نوع است که از جانب مسلمانان به طور مستقل تاسیس و به لحاظ مالی تامین می‌شود.»

[۲۱] ضرورت تبادل و کلید تفاهم فرهنگها، ص۱۱.

آثار علمی

مرحوم پروفسور فلاطوری برای ایجاد مباحثه و تفاهم و همفکری میان پیروان ادیان مختلف و نیز مذاهب اسلامی، می‌کوشید. وی با داشتن شناخت ژرف و گسترده از جهان پیچیده ی نوین و مطالعه زبان اقوام و ملل و نحل مختلف با همتی بلند و تفاهم مرز بین قومیتها و ملیتها را شکست و تا آن جا که می‌توانست

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.