پاورپوینت عباس‌علی ادیب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت عباس‌علی ادیب دارای ۱۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت عباس‌علی ادیب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت عباس‌علی ادیب :

عباس‌علی بن محمدجعفر ادیب حبیب‌آبادی اصفهانی

عباس‌علی بن محمدجعفر ادیب حبیب‌آبادی اصفهانی، از علماء و مجتهدین معاصر اصفهان بوده است.

فهرست مندرجات

۱ – معرفی اجمالی
۲ – تحصیلات
۳ – اجازات اجتهاد
۴ – تدریس
۵ – فعالیت‌های مذهبی اجتماعی
۶ – وفات
۷ – آثار و تالیفات
۸ – پانویس
۹ – منبع

معرفی اجمالی

حاج شیخ پاورپوینت عباس‌علی ادیب حبیب‌آبادی فرزند حاج محمّدجعفر، عالم فاضل، ادیب شاعر، زاهد متّقی، از علماء و مجتهدین عالیقدر معاصر اصفهان بوده است. در روز جمعه ۱۳ جمادی‌الاولی سال ۱۳۱۵ق در قریه حبیب آباد بُرخوار متولّد شده و مقدمات علوم و ادبیات را نزد شیخ محمّدعلی معلم حبیب‌آبادی تحصیل کرد.

تحصیلات

سپس به اصفهان آمد و سطوح و خارج فقه و اصول به همراه منطق و کلام و ادبیات را نزد میرزااحمد مدرس، آخوند ملاّحسین فشارکی، شیخ محمّدرضا نجفی مسجدشاهی، میرزامحمّدصادق مدرس خاتون‌آبادی، آخوند ملاّعبدالکریم گزی، سیّدعبدالحسین سیّدالعراقین، آقا سیّدمهدی درچه‌ای، حاج آقا نوراللّه نجفی و میرزا یحیی مدرس بیدآبادی تحصیل کرد. در حکمت نیز از شیخ محمّدحکیم خراسانی بهره برد. ریاضیات و هیات را نیز با مطالعه و تحقیق فراگرفت.

اجازات اجتهاد

برخی از اساتید ایشان همچون شیخ محمّدرضا نجفی و آخوند فشارکی و نیز حضرات آیات سیّدمحمّد مدرس نجف‌آبادی، آقا سیّدمهدی درچه‌ای، سیّدمحمّدحجت کوه‌کمری و میرزامحمّدرضا کلباسی به ایشان اجازه داده‌اند. اجازه اجتهاد صادره از سوی آخوند فشارکی توسط مرجع عالیقدر سیّدابوالحسن اصفهانی تنفیذ شده است.

تدریس

سپس به تدریس در مدارس نیم‌آورد، ناصری، صدر، چهارباغ، جدّه بزرگ و مسجد ذوالفقار مشغول شد. او به فارسی و عربی نیکو شعر می‌گفته و سابقا «نادم» تخلّص می‌نموده و پس از آنکه نام خانوادگی خود را «ادیب» قرار داد این کلمه را نیز تخلّص خود گردانید. در فقه، اصول، کلام، منطق، حکمت، ادبیات، ریاضیات و هیات مهارت داشت. این رباعی از اوست:

“یا رب تو ز اخلاق بَدَم پاک نما ••• جان طائر سیر کوی افلاک نما”
“در معرفت ذات و صفات و افعال ••• یا رب تو دلم قابل ادراک نما”.

فعالیت‌های مذهبی اجتماعی

او عالمی خوش محضر، خلیق و رئوف بود و به حال نیازمندان رسیدگی می‌نموده و در رفع حوائج مردم کوشا بود. از آثار او احیاء و تجدید ساختمان مسجد مقابل مقبره صاحب بن عَبّاد در محله طوقچی اصفهان و اقامه جماعت و موعظه و ارشاد و هدایت مؤمنین در این مسجد، و احیاء نماز عیدین در مصلای تخت فولاد پس از وف

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.