پاورپوینت طهران قدیم (کتاب)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت طهران قدیم (کتاب) دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت طهران قدیم (کتاب)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت طهران قدیم (کتاب) :

پاورپوینت طهران قدیم (کتاب)

«طهران قدیم»، نوشته جعفر شهری باف- آذر ش. از نویسندگان ایرانی و پژوهنده تاریخ تهران . شهری در این کتاب، حال و هوای تاریخی تهران را با جزئیاتش در قرن سیزدهم بیان می‌کند. نویسنده سبب تالیف آن را توجه به عامه مردم علاقه به توصیف اوضاع و احوال تهران در پیش از پنجاه سال پیش دانسته است.

فهرست مندرجات

۱ – ساختار کتاب
۲ – گزارش محتوا
۲.۱ – محلات تهران
۲.۲ – آشپزی
۳ – وضعیت کتاب
۴ – پانویس
۵ – منبع

ساختار کتاب

کتاب در پنج مجلد تنظیم گردیده است. در چهار جلد اول مطالب فصل بندی نشده‌اند و فاقد ساختار منظم‌اند؛ اما مجلد پنجم به موضوع آشپزی اختصاص یافته است.

گزارش محتوا

این کتاب متضمن اطلاعات گسترده و مشروح درباره وقایع و آداب و رسوم و مشاغل در تهران است. بسیاری از مطالب خاطرات ایام کودکی اوست. وی بر واقعی بودن مطالب این کتاب و اثر دیگری که راجع به تهران نوشته تاکید دارد و آنها را دائره المعارفی درباره تهران می‌شمارد. برخی این کتاب را نوعی دانشنامه فرهنگ و زبان عامیانه مردم تهران در آغاز قرن بیستم وصف کرده‌اند و با آثار هدایت در فولکور قابل مقایسته دانسته‌اند. شهری به شرح آیین‌ها و مراسمی توجه نشان داده که برخی از آنها امروزه برگزار نمی‌شوند، همچنین از مشاغلی یاد کرده که امروزه دیگر وجود ندارند.

محلات تهران

در مجلدات اول تا چهارم، از محلات تهران و حدود آنها، انواع پیشه‌ها، برخی عمارات، تعزیه خوانی و عزاداری محرم ، پهلوانان مشهور، برخی از مظاهر تمدن جدید، مساجد، بقاع، نمایش، قهوه خانه‌ها، انواع سرگرمی‌ها، طب و طبابت، جشن‌ها، نوروز ، نذورات ، مراسم مربوط به خواستگاری، اسامی ماه‌های شمسی و قمری، برخی از احکام دینی، علوم غریبه ، سنن و عقائد، تعلیم و تربیت کودکان، آرایش و پوشش و رفتار مردم گفتگو شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.