پاورپوینت شهید رجائی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت شهید رجائی دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت شهید رجائی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت شهید رجائی :

محمدعلی رجایی

انقلاب اسلامی یکی از شگفت انگیز‌ترین وقایع قرن بیستم، ضمن بازکردن فاز جدیدی از تحلیل در بسیاری از حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و دست کاری کردن قالب‌های تحلیل پیشین، همچنان پس از گذشت تقریبا سه دهه از آن، ضمن ناشناخته بودن ابعاد گسترده‌ای از آن، در راس حوزه مطالعاتی خیلی از دانشمندان قرار دارد. یکی از ابزارهای مهم شناخت همه جانبه انقلاب اسلامی، شناخت رهبران و بزرگانی است که در این فرایند نقش مهم و به سزایی ایفا کردند. مقاله حاضر بر آنست به سیره یکی از این شخصیت‌های تاثیر گذار یعنی شهید محمد علی رجایی بپردازد.

فهرست مندرجات

۱ – زندگینامه
۲ – قبل از انقلاب
۳ – پس از انقلاب
۴ – الگوهای رفتاری
۴.۱ – ساده زیستی
۴.۲ – مردم داری
۴.۳ – قناعت
۴.۴ – قانون گرایی
۵ – مواضع فکری و سیاسی
۶ – نتیجه گیری
۷ – شهادت
۸ – پانویس
۹ – منبع

زندگینامه

محمد علی رجایی در سال ۱۳۱۲ ش، در قزوین در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد که همین ویژگی خانوادگی، در شکل گیری الگوی تربیتی ایشان نقش اساسی ایفا می‌کرد. پدر (پدر ایشان عبدالصمد نام داشت که وقتی محمد علی ۴ ساله بودند، به رحمت ایزدی پیوستند.) ایشان عضو انجمن منتظرین امام زمان (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) بودند که هدف نهایی این انجمن، حفظ جامعه و بویژه جوانان، بر مدار اسلام و حفاظت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در مقابل دیگر اندیشه‌های موجود یعنی کمونیستی و بهائیت و… بود. ایشان در عین گرفتاری شدیدی که از ناحیه مسائل اقتصادی داشتند، علی رغم اینکه مدت کمی تحصیل را کنار گذاشته بودند، از ادامه تحصیل باز نماندند و در سال ۱۳۲۵، مدرک ششم

[۱] میرطاووسی، شجاع الدین، شهید محمد علی رجایی، ج۱، نهضت زنان مسلمان، تهران، ۱۳۶۱، ص۱۰.

و در ۱۳۳۴ با گذراندن ششم دبیرستان گواهینامه دیپلم ریاضی را گرفتند

[۲] یاران امام به روایت اسناد، (کتاب چهاردهم، شهید محمد علی رجایی)، مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، تهران، ۱۳۷۸، ص۴۷.

و در ۱۳۳۸ لیسانس خود را در رشته دبیری ریاضی اخذ کرد.

[۳] یاران امام به روایت اسناد، (کتاب چهاردهم، شهید محمد علی رجایی)، مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، تهران، ۱۳۷۸، ص۳۳۴ -۳۳۳.

ایشان در مقطع فوق لیسانس رشته آمار دانشکده علوم دانشگاه تهران قبول شدند که با بازگشت به قزوین و ادامه کار معلمی، تحصیل در رشته آمار را نیمه کاره رها کرد.

قبل از انقلاب

وی عشق و علاقه فروانی به شغل معلمی داشتند که این امر علاوه بر تمایلات درونی، متاثر از همنشینی و مصاحبت وی با آیت‌الله طالقانی در مسجد هدایت بود.

[۴] فرزند ملت در آینه انقلاب اسلامی، به کوشش مرکز مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی، ج۱، انتشارات شرکت سهامی چاپخانه ی وزارت ارشاد اسلامی، تهران، ۱۳۶۱، ص۱۹.

رجایی در کنار تحصیل و اشتغال، فعالیت‌های سیاسی خود را با همکاری با گروه شیعیان

[۵] فرزند ملت در آینه انقلاب اسلامی، به کوشش مرکز مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی، ج۱، انتشارات شرکت سهامی چاپخانه ی وزارت ارشاد اسلامی، تهران، ۱۳۶۱، ص۲۱.

که صبغه فعالیت‌هایش بیشتر مذهبی و اجتماعی بود، شروع کرد و به تدریج به جریان‌های سیاسی مذهبی جمعیت فدائیان اسلام گرایش پیدا کرد.

[۶] رجایی، غلامعلی، سیره شهید رجایی، نشر شاهد، تهران، ۱۳۷۷، ص۱۲۳ – ۱۲۲.

وی به تدریج فعالیت‌های سیاسی اجتماعی خود را با شرکت در جلسات تفسیر قرآن و سخنرانی‌های آیت‌الله طالقانی در مسجد هدایت،

[۷] شهید رجایی اسوه صبر و استقامت، ج۱، واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، تهران، ۱۳۶۲، ص۹.

همکاری فعال با اعضای نهضت آزادی ایران از جمله مهدی بازرگان، یدالله سحابی،

[۸] فرزند ملت در آئینه انقلاب اسلامی، ج۱، انتشارات شرکت سهامی چاپخانه ی وزارت ارشاد اسلامی، تهران، ۱۳۶۱، ص۲۴.

بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق ایران

[۹] مرکز اسناد انقلاب اسلامی، آرشیو، مصاحبه با عاتقه صدیقی (همسر شهید رجایی)، شماره بازیابی ۱۵۵۶، ص۱۴.

نظیر محمد حنیف نژاد، رضا رضایی و بقایای هیئت‌های موتلفه اسلامی، شدت بیشتری بخشید. در اثر فعالیت‌های مذکور، وی دو بار دستگیر و به زندان رفتند که دومین مرحله آن تا آبان ۱۳۵۷ ادامه یافت.

پس از انقلاب

رجایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با بهره‌مندی از سابقه مبارزات طولانی، تحلیل‌های سیاسی و روحیه انقلابی، با تمام توان در خدمت انقلاب اسلامی درآمد و ضمن در اختیار داشتن مشاغل و مناصب مهمی همچون وزارت آموزش و پرورش، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نخست وزیری و ریاست جمهوری، همچنان در عملکرد و منش اجرایی و سیاسی خود دارای وحدت رویه‌ای خاص بودند که ذیلا تحت عنوان الگوهای رفتاری ایشان مورد اشاره قرار می‌گیرند.

الگوهای رفتاری

ساده زیستی

یکی از اصول مهم در زندگی ایشان ساده زیستی بود. ایشان چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب ثابت کردند که اگر یک مسئول بخواهد مردمی باشد و الگویی برای دیگران باشد، باید همه اعمال و رفتارش شباهت به اکثریت مردم جامعه‌اش باشد. به همین خاطر است که در زندگی ایشان نشانی از تجمل و زرق و برق یافت نمی‌شد. ساده زیستی و ساده پوشی ایشان به گونه‌ای بود که بعضا در دیدارهای مردمی، همراهان او را به جای وی اشتباهی می‌گرفتند.

[۱۰] عسکری راد، حسن، خاطراتی از شهید رجایی، تربیت، ج۲، تهران، ۱۳۷۸، ص۴۰ – ۳۵.

مردم داری

از جمله ویژگی‌های رفتاری ایشان که در تمامی دوران حیات سیاسی و اجتماعی، نمود زیادی داشت، خصلت مردم داری و مردم باوری ایشان بود. ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب برای مردم اهمیت زیادی قائل بودند و بر این اعتقاد بودند که بدون مردم، هیچ کاری نمی‌توان کرد. وی چه زمانی که یک دست فروش بودند و چه زمانی که بر مسند نخست وزیری و ریاست جمهوری تکیه زدند، فاصله‌شان با مردم هیچ تغییری نکرد و در هر فرصتی از توان و اندیشه خود در ر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.