پاورپوینت شهوت‌رانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت شهوت‌رانی دارای ۶۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت شهوت‌رانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت شهوت‌رانی :

پاورپوینت شهوت‌رانی

شهوت یکی از قوای لازم درونی انسان است که با حفظ اعتدالش سعادت در پی خواهد داشتد. و در فقه و اخلاق از آن بحث شده است و مصادیق متعددی دارد. در قرآن هم در مذمت پاورپوینت شهوت‌رانی آیاتی وجود دارد که دال بر بدی عاقبت کسانی که این امر را پیروی می‌کنند.

فهرست مندرجات

۱ – مفهوم‌شناسی
۲ – تعریف
۲.۱ – تبیین اول از تعریف
۲.۲ – تبیین دوم از تعریف
۲.۲.۱ – لزوم پیش‌گیری
۳ – تبعیت از شهوت
۳.۱ – پیام‌های آیه مربوطه
۴ – چهار حکمت در کنترل غرائز جنسی
۵ – آیات و عناوین مرتبط با شهوت
۵.۱ – پاورپوینت شهوت‌رانی و جنایت
۵.۲ – حجاب زن
۵.۳ – مبارزه با شیطان
۶ – جهالت و حماقت عده‌ای
۷ – تشبیه شهوت
۸ – آفات پاورپوینت شهوت‌رانی
۸.۱ – ممنوعیت قیاس
۹ – معالجه پاورپوینت شهوت‌رانی
۱۰ – ماخذ
۱۱ – پانویس
۱۲ – منبع

مفهوم‌شناسی

«شهوت»، کشش نفس به خواسته خود را می‌گویند

[۱] راغب اصفهانی، حسین بن محمد، مفردات، ص۴۶۸.

و دو قسم است؛ صادق و کاذب. شهوت صادق، شهوتی است که بدون آن بدن مختل می‌شود؛ مانند شهوت غذا هنگام گرسنگی. و شهوت کاذب، شهوتی است که بدن بدون آن مختل نمی‌شود.

[۲] راغب اصفهانی، حسین بن محمد، مفردات، ص۴۶۹.

واژه شهوت بیشتر به معنای شهوت جنسی به کار می‌رود.

تعریف

پاورپوینت شهوت‌رانی عبارت است از: متابعت کردن آدمی‌ قوه شهویه خود را در هر چیزی که میل به آن می‌کند و آدمی‌ را به آن می‌خواند، از: شهوت شکم و فرج و حرص مال و جاه و زینت و امثال این‌ها. و بسیاری از علمای اخلاق تخصیص داده‌اند آن را به متابعت شهوت شکم و فرج و حرص بر اکل و جماع.

تبیین اول از تعریف

تفسیر اول اگر چه به منشایّت این صفت از برای جمیع رذایل، که در طرف افراط قوه شهویه است انسب است و لیکن چون اکثر در مقام بیان آن اکتفا به معنی دوم کرده‌اند ما نیز به این طریق بیان می‌کنیم و می‌گوییم: که شکی نیست که این صفت، اعظم مهلکات بنی‌آدم است. و از این‌جهت سید کائنات فرمود که: (هر که از شرّ شکم و زبان و فرج خود محفوظ ماند از همه بدی‌ها محفوظ است). و فرمود که: (وای بر امت من از حلقوم و فرجشان). و نیز فرمودند که: (بیشتر چیزی که امت من به واسطه آن داخل جهنم خواهند شد شکم و فرج است).

تبیین دوم از تعریف

اما دوم: که پیروی شهوت فرج، و حرص بر مجامعت باشد، پس شکی نیست که خود فی‌نفسه امری است قبیح و منکر، و در نظر ارباب عقول، مستهجن و مستنکر. عقل که کارفرمای مملکت بدن است به واسطه آن مقهور و (منکوب)، و قوه عاقله که مخدوم قوا و حواس است، خادم و مغلوب می‌گردد. تا کار به جائی می‌رسد که همت انسان بر تمتّع، از (جواری) و نسوان (مقصور)، و از سلوک آخرت مهجور می‌شود. بلکه بسا باشد که قوه شهویه چنان غلبه نماید که قوه دین را مضمحل و خوف خدا را از دل زایل نموده، آدمی‌ را به ارتکاب فواحش بدارد. و اگر کسی را قوه واهمه غالب باشد این شهوت او را به عشق بهیمی‌ منجر می‌سازد. و آن ناخوشیی است که: عارض دل‌های بیکار، که از محبت خداوندگار خالی، و از همت عالی بری باشند می‌شود.

لزوم پیش‌گیری

بر کسی که دشمن خود نباشد لازم است که: خود را از مبادی شهوت که فکر و نظر کردن باشد محافظت نماید و احتراز کند، زیرا که: بعد از هیجان قوه شهویه نگاه داشتن آن صعوبتی دارد. و این اختصاص به شهوت ندارد، بلکه محبت هر امر باطلی از جاه و مال و اهل و عیال و غیر این‌ها چنین است. پس اگر آدمی‌ ابتدا در آنها فکر نکند و ملتفت مبادی آنها نشود، دفع آنها در نهایت سهولت و آسانی می‌شود. و اگر پیش آنها را نگرفت و داخل در آنها شد دیگر نگاه‌ داشتن خود امری است بسیار مشکل. و مثال آن، مانند کسی است که: عنان مرکبی را در دست داشته باشد و آن مرکب بخواهد داخل مکانی شود، ابتدا در نهایت سهولت می‌تواند عنان را گرفته مانع آن شود. و اما کسی که ابتدا خود را محافظت ننموده، مانند کسی است که: مرکب را رها کند تا داخل جائی شود و بعد دم آن را گرفته بخواهد از عقب بیرون کشد. ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا در اول، به‌اندک التفاتی ممانعت میسّر گردد، در آخر به صد جان کندن دست ندهد. پس کسی که طالب نجات خود باشد باید در ابتدای کار، احتیاط کند، که به آخرش مبتلا نشود.

تبعیت از شهوت

قرآن می‌فرماید: «والله یرید ان یتوب علیکم ویرید الذین یتبعون الشهوات ان تمیلوا میلا عظیما؛

[۳] نساء/سوره۴، آیه۲۷.

خدا می‌خواهد شما را ببخشد، اما آنها که پیرو شهواتند می‌خواهند شما به کلی منحرف شوید.» این آیات که به دنبال بیان احکام مختلف در زمینه ازدواج و شرایط آن نازل شده، در واقع پاسخی است به این پرسش که چرا محدودیت و قیود می‌گذارید؟ اگر مردم در ارضای غرایز جنسی آزاد باشند بهتر نیست؟ اگر هرکسی بتواند هرگونه که تمایل دارد لذت و بهره ببرد، چه محذوری دارد؟

پیام‌های آیه مربوطه

۱. محدودیت‌ها و قیودی که در ازدواج مطرح است، رمز لطف خدا به انسان است.
۲. هوس‌بازان بی‌بندوبار به چیزی جز غرق کردن شما در شهوات قانع نمی‌شوند و می‌خواهند شما رفیق راه‌شان باشید.
۳. در مسیر شهوت‌رانان گام ننهید و از آنان تقلید نکنید که دشمن شمایند.

چهار حکمت در کنترل غرائز جنسی

قرآن کریم نخست چهار حکمت را برای وضع قوانین شرعی در کنترل غرایز جنسی بیان می‌کند: ۱. خدا با این مقررات حقایق را بر شما آشکار می‌سازد (یرید الله لیبین لکم). ۲. این قوانین، هدایتی است به سوی برنامه‌ها و روش‌های صحیح گذشتگان (ویهدیکم سنن الذین من قبلکم). ۳. این مقررات، زمینه بازگشت شما به خداست (ویتوب علیکم). ۴. این احکام برای شما نوعی تخفیف و توسعه است (یرید الله ان یخفف). در این آیه اشاره شده است: «آنها که غرق در گناه و پاورپوینت شهوت‌رانی هستند می‌خواهند شما را از راه حق منحرف کنند، حدود الهی را زیر پا بگذارند، پیروان شهوات تمایل دارند همه جامعه را هم‌کیش و هم‌رنگ خود سازند».

[۴] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۳، ص۳۹۱.

در آیه دیگر می‌فرماید: فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلوه واتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیا؛

[۵] مریم/سوره۱۹، آیه۵۹.

اما پس از آنان، فرزندان ناشایسته‌ای روی کار آمدند که نماز را تباه کردند و از شهوات پیروی نمودند و به زودی مجازات گمراهی خود را خواهند دید. این آیه شریفه به آمدن گروهی ناخلف و ناصالح از بنی‌اسرائیل اشاره دارد که در مسیر گمراهی قدم نهادند و نماز را فراموش کرده، پیرو شهوت شدند. ضایع کردن نماز و پیروی از شهوات به عنوان ۲ عامل گمراهی، ارتباط محکمی با هم دارند؛ همان‌گونه که حفظ نماز و برپا داشتن صحیح آن در بازداشتن از فحشا و منکرات تاثیر مستقیم دارد. آنچه ذکر شد همان شهوت منفی و مذموم است؛ ولی باید دانست غریزه جنسی مانند دیگر غرایز و میل‌های طبیعی انسان است. هریک از امیال و غرایز در نهاد انسان مانند یک شاخه‌ای از درخت خوش‌بختی است البته لجام‌گسیختگی و طغیان غرایز، مفاسد زیادی به وجود می‌آورد و غرایز باید تعدیل شوند، وگرنه منجر به فساد و هلاکت انسان خواهد شد. پاورپوینت شهوت‌رانی آثار سویی دارد که برخی از آن‌ها جبران‌ناپذیرند.

آیات و عناوین مرتبط با شهوت

اقسام شهوت: شهوت جنسی

[۶] اعراف/سوره۷، آیه۱۸۹.

[۷] نساء/سوره۴، آیه۲۷-۲۸.

شهوت عاطفی

[۸] آل عمران/سوره۳، آیه۱۴.

شهوت مالی.

[۹] آل عمران/سوره۳، آیه۱۴.

موارد انحراف در شهوت: آمیزش با حیوانات

[۱۰] مؤمنون/سوره۲۳، آیه۶-۷.

استمنا

[۱۱] مؤمنون/سوره۲۳، آیه۶-۷.

زنا

[۱۲] نساء/سوره۴، آیه۱۵.

لواط.

[۱۳] اعراف/سوره۷، آیه۸۰-۸۱.

آثار پیروی از شهوات: انحراف:

[۱۴] نساء/سوره۴، آیه۲۷.

تضییع نماز

[۱۵] مریم/سوره۱۹، آیه۵۹.

جهل

[۱۶] یوسف/سوره۱۲، آیه۳۰.

[۱۷] یوسف/سوره۱۲، آیه۳۳.

دوری از رحمت.

[۱۸] نساء/سوره۴، آیه۲۳-۲۴.

[۱۹] نساء/سوره۴، آیه۲۷.

عوامل تحریک شهوت: بی‌حجابی

[۲۰] نور/سوره۲۴، آیه۳۱.

چشم‌چرانی

[۲۱] نور/سوره۲۴، آیه۳۰-۳۱.

خودآرایی

[۲۲] احزاب/سوره۳۳، آیه۳۳.

رابطه پنهانی

[۲۳] یوسف/سوره۱۲، آیه۲۳.

رفتار فتنه‌انگیز

[۲۴] یوسف/سوره۱۲، آیه۲۸.

شیطان

[۲۵] اعراف/سوره۷، آیه۱۶-۱۷.

صحنه شهوانی

[۲۶] نور/سوره۲۴، آیه۵۸-۵۹.

صدای نازک.

[۲۷] احزاب/سوره۳۳، آیه۳۲.

راه‌های کنترل شهوت: آمیزش مشروع:

[۲۸] بقره/سوره۲، آیه۱۸۷.

ازدواج

[۲۹] نساء/سوره۴، آیه۲۴.

استعاذه به خدا

[۳۰] یوسف/سوره۱۲، آیه۲۳-۲۴.

استعانت از خدا

[۳۱] یوسف/سوره۱۲، آیه۳۲-۳۴.

تقوا

[۳۲] آل عمران/سوره۳، آیه۱۴-۱۵.

دعا

[۳۳] یوسف/سوره۱۲، آیه۳۳-۳۴.

عفت.

[۳۴] نور/سوره۲۴، آیه۳۱.

[۳۵] نور/سوره۲۴، آیه۳۳.

[۳۶] هاشمی رفسنجانی، اکبر، فرهنگ قرآن، ج۱۸، ص۹۵-۹۶.

[۳۷] هاشمی رفسنجانی، اکبر، فرهنگ قرآن، ج۱۸، ص۹۹.

[۳۸] هاشمی رفسنجانی، اکبر، فرهنگ قرآن، ج۱۸، ص۱۰۲.

پاورپوینت شهوت‌رانی و جنایت

زنی از بنی‌عامر در بازار عکاظ نشسته بود. جوانی از بنی‌کنانه به او نزدیک شد، چند قدمی گردش چرخید و سپس از زن درخواست کرد که خود را به وی بنمایاند تا از تماشای او لذت ببرد. زن از انجام تمنای جوان خودداری کرد. جوان که در ارضای شهوت جنسی خود شکست خورده بود به فکر انتقام افتاد، بدون آن که زن متوجه شود پشت سر او نشست و با تیغ تیزی درز پشت پیراهن وی را شکافت. موقعی که زن از جا حرکت کرد، بدن و ران او از شکاف پیراهن ظاهر شد، کسانی که ناظر این ماجرا بودند، خندیدند، زن که از این اهانت خشمگین شده بود با صدای بلند فریاد زد و بنی‌عامر را به یاری خود طلبید. افراد قبیله با شمشیرهای برهنه به یاری او شتافتند و به جوان متجاوز حمله کردند، جوان نیز قبیله بنی‌کنانه را به کمک خود خواست، دو قبیله به جان هم افتادند و عده‌ای در این واقعه کشته شدند!

[۳۹] فلسفی، محمدتقی، جوان، ج۱، ص۳۱۸.

نتیجه پاورپوینت شهوت‌رانی و هوس‌بازی، از بین رفتن جان‌های افرادی شد.

حجاب زن

امام علی (علیه‌السّلام) می‌فرماید: در روزی ابری و بارانی با پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) در بقیع نشسته بودیم که زنی رد شد در حالی که بر چارپایی سوار بود، پای مرکب او داخل گودالی رفت و زن نقش بر زمین شد، رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) صورتش را برگرداند تا نگاهش به اندام زن نیفتد. گفتند: ‌ای رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم)! این زن شلوار بر تن دارد. پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) سه بار فرمود: اللهم اغفر للمسرولات، ایها الناس! اتخذوا السراویلات، فانها من استر ثیابکم وحق

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.